  • Data: 2009-06-06 21:07:30
    Temat: Re: Zestaw uruchomieniowy
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Zbych pisze:

    > A tak z ciekawości, jaką prędkość osiąga twój program przy programowaniu
    > AVR przez spi i lpt?

    Heh, dawno nie mierzyłem. Stan portu LPT można zmieniać najszybciej co
    ok. 1 us (ustawienie w ISP Programmer "FASTEST" pomijające dodatkowe
    opóźnienia), co daje maksymalne taktowanie SCK na poziomie 500 kHz.
    Czyli sama transmisja danych do procka idzie szybko - spowalnia
    programowanie w takim razie tylko czas zapisu danych (określony w PDFie
    każdego procka). Protokół ISP jednak dodaje od siebie spory narzut i
    myślę, że ze sprzętowymi programatorami równoległymi (LabTool48 i
    podobne) nie mam nawet szans się ścigać.

    > Jeśli chodzi ci to ten
    > http://www.zestawyuruchomieniowe.pl/25-programator-s
    tk500.html to
    > wątpię, żeby był zbudowany na ftdi. Z instrukcji wychodzi, że to jednak
    > software'owe usb.

    Teraz dopiero zauważyłem, że piszą o HID, więc FTDI to nie jest.
    Zasugerowałem się podobnie wyglądającym programatorem USB, który kupiłem
    przez Allegro - mój w środku ma FTDI232 i bufor. Też gada z AVR Studio
    jako STK500v2:
    http://www.allegro.pl/item649173851_programator_avr_
    usb_4w1_stk500v2_avr910_rs232_gen.html

    --