  • Data: 2009-06-06 08:31:37
    Temat: Re: Zestaw uruchomieniowy
    Od: Zbych <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Adam Dybkowski pisze:

    > Jeżeli można wgrać firmware udający STK500 to OK - tak działa większość
    > tanich programatorów USB obsługiwanych przez AVR Studio. Ale trzeba
    > pamiętać jednak o jednej kwestii - bardzo _powolne_ (rzędu 5KB/s)
    > programowanie/odczytywanie spowodowane programową obsługą USB przez
    > procesor nie posiadający sprzętowego portu USB. Jeżeli trzeba często
    > przeprogramowywać np. ATmega2561 to wychodzi koszmar. Już nie napiszę
    > np. o programowaniu 8MB pamięci DataFlash (takie rzeczy umie np. ISP
    > Programmer śmigający szybko przy pomocy kabelka STK200/300 na porcie LPT).

    A tak z ciekawości, jaką prędkość osiąga twój program przy programowaniu
    AVR przez spi i lpt?

    > Ja osobiście zdecydowanie wolę rozwiązania oparte np. na scalakach FTDI
    > czyli na przykład ostatnio tu wymieniony programator kosztujący ok. 50 zł.

    Jeśli chodzi ci to ten
    http://www.zestawyuruchomieniowe.pl/25-programator-s
    tk500.html to
    wątpię, żeby był zbudowany na ftdi. Z instrukcji wychodzi, że to jednak
    software'owe usb.

    --
    przeciez moje rozumowanie bylo bez skazy,
    no sam bym wskoczyl do tego wulkanu,