  • 11. Data: 2009-10-19 10:35:15
    Temat: Re: Zestaw komputerowy do photoshop
    Od: Wiesław <n...@u...poczta.onet.pl>

    Dnia 18-10-2009 o 12:35 Lukasz napisał na pl.comp.pecet:

    > Glowne wymagania to Photoshop/Flash i pozostale produkty Adobe.
    > Zdecydowalem sie pojsc w platforme intela, core2quad.
    > Cena ok 2100PLN, nachetniej z ProLine, bo mam blisko po odbior,
    > ale jesli bedzie jakies inne miejsce nie zaszkodzi. glowne kryterium
    > przy tym, to wszystkie czesci od jednego sprzedawcy, dostarczone w
    > postaci zlozonego komputera.

    Było niedawno... Jeżeli masz ochotę to przeczytaj ten wątek i napisz
    co myślisz o tym.
    http://www.grupy.banzaj.pl/komputer,do,2200,wymiana,
    starych,bebechow,czy,caly,nowy,14,898933,2009_07.htm

    Wiesław
    Opera Mail

  • 12. Data: 2009-10-19 13:11:41
    Od: Lukasz <l...@n...com>

    On Mon, 19 Oct 2009 12:35:15 +0200, Wiesław wrote:

    > Było niedawno... Jeżeli masz ochotę to przeczytaj ten wątek i napisz co
    > myślisz o tym.
    > http://www.grupy.banzaj.pl/
    komputer,do,2200,wymiana,starych,bebechow,czy,caly,n
    owy,14,898933,2009_07.html

    dzieki za linka. solidna porcja do poczytania :)

    wnioski? hmm, moze jednak lepiej pojsc w szybszy dwurdzeniowy i dorzucic
    twardziela i RAID0 postawic (RAID od razu byl w planach stad plyta ktora
    go supportuje)

  • 13. Data: 2009-10-19 13:30:24
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Lukasz napisał(a):

    > wnioski? hmm, moze jednak lepiej pojsc w szybszy dwurdzeniowy i dorzucic
    > twardziela i RAID0 postawic (RAID od razu byl w planach stad plyta ktora
    > go supportuje)

    IMHO to nie jest RAID tylko pseudo RAID ;)

    j.

  • 14. Data: 2009-10-19 14:03:46
    Od: nb <n...@n...net>

    at Mon 19 of Oct 2009 09:36, Lukasz wrote:

    > Jesli moge miec 7200 w tej samej cenie to wybor jest prosty :)
    > "darmowy" przyrost wydajnosci jest ok

    Jeśli. 7200 obrotowe są droższe od 5400 grubo więcej niż 25%.

    --
    nb

  • 15. Data: 2009-10-19 14:12:05
    Od: nb <n...@n...net>

    at Mon 19 of Oct 2009 16:03, nb wrote:

    > Jeśli. 7200 obrotowe są droższe od 5400 grubo więcej niż 25%.

    Na wszelki wypadek sprawdziłem. Jednak ceny takie same
    (albo jeszcze dziwniej mój 5400RPM=175zł a ten sam
    ale 7200 kosztuje 172)

    --
    nb

  • 16. Data: 2009-10-19 14:16:24
    Od: vDon <v...@o...eu>

    nb wrote:

    > A co takiego strasznego robi dysk 5400 RPM? Czy coś gorszego
    > niż spowolnienie transferów proporcjonalne do obrotów?

    Przeczytaj jeszcze raz uważnie pytanie założyciela wątku, ze szczególnym
    uwzględnieniem do czego ma służyć komputer.

    > Niedawno zauważyłem, że jedyne spośród parunastu dysków,
    > z którymi w ogóle nie było problemów, to oba dyski 5400 RPM.
    > I nawet jeśli miałyby chodzić na 3/4 gwizdka (w porównamiu
    > z 7200 RPM) to chyba nie jest tak źle. Przy okazji są cichsze
    > (to zauważyłem) i żrą mniej prądu, mniej się grzeją
    > (tak przypuszczam).

    Jest to jak najbardziej zgodne z prawdą. Nowe serie "eko-dysków" 5400
    RPM to świetne rozwiązanie tam, gdzie od osiągów ważniejsze są takie
    cechy jak cisza, energooszczędność i chłód. Sam używam takowych
    (produkcji Samsunga) w roli magazynów danych oraz montowanych w
    przenośnych obudowach 3.5". Moim zdaniem sprawdzają się tam idealnie.
    Jednak ze względu na ich ogólnie nieco słabsze osiągi (bynajmniej nie
    chodzi tylko o maksymalne transfery) nie poleciłbym ich nikomu do
    komputerów mających służyć głównie do obróbki grafiki. Po prostu nie ten
    komfort pracy.

  • 17. Data: 2009-10-19 14:17:43
    Od: Lukasz <l...@n...com>

    On Mon, 19 Oct 2009 15:30:24 +0200, januszek wrote:

    > IMHO to nie jest RAID tylko pseudo RAID ;)

    ale nadal lepsze niz nie RAID ;)

  • 18. Data: 2009-10-19 14:19:28
    Od: Lukasz <l...@n...com>

    On Mon, 19 Oct 2009 16:03:46 +0200, nb wrote:

    > Jeśli. 7200 obrotowe są droższe od 5400 grubo więcej niż 25%.

    widze w tej samej cenie dyski 7200 w proline wiec pojde w taki

  • 19. Data: 2009-10-19 14:56:13
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    nb pisze:
    > Jeśli. 7200 obrotowe są droższe od 5400 grubo więcej niż 25%.

    Bez przesady. Dyski są śmiesznie tanie. Zastanawiać to się
    można nad kupnem Raptora za ponad 1000 zł, a nie nad tym,
    czy dysk ma kosztować 160 zł, czy 210 zł.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |

  • 20. Data: 2009-10-19 16:32:26
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2009-10-19 15:11:41 +0200, Lukasz <l...@n...com> said:

    > wnioski? hmm, moze jednak lepiej pojsc w szybszy dwurdzeniowy

    Lepiej, bo póki co Szop z więcej niż 1 rdzenia korzysta w nielicznych
    operacjach.

    > i dorzucic
    > twardziela i RAID0 postawic

    Można, tylko czy ma to sens w Twoim przypadku? RAID 0 jest fajny, jak
    się pracuje z wielkimi plikami (pokroju B1 czy innych siatek
    wielkoformatowych), gdzie pliki robocze przekraczają 1 GB, a czasem
    dochodzą i do 4. Ten Flash w pierwszym poście sugeruje jednak jakby
    mniej wymagające zastosowania, więc to może być zwyczajny overkill.

    de Fresz