  • 21. Data: 2009-10-20 05:49:37
    Temat: Re: Zestaw komputerowy do photoshop
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Lukasz napisał(a):

    > ale nadal lepsze niz nie RAID ;)

    Lepsze? w czym?

    j.

  • 22. Data: 2009-10-20 06:25:05
    Od: Lukasz <l...@n...com>

    > Lepsze? w czym?

    sugerujesz ze przyrostu predkosci nie ma zadnego stosujac nawet software
    RAID?

  • 23. Data: 2009-10-20 08:12:28
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    Jacek Kalinski pisze:

    > Padł mi po niecałych 70 dniach. Bardzo słabej jakości ma nośnik.

    I na podstawie *JEDNEGO* egzemplarza to oceniasz?

    Litości. Mnie padło z sześć Seagate swego czasu w ciągu
    pół roku. Rozumiem, że firma do skreślenia?

    > Zastanów się jaki system operacyjny - jeśli windows x86, to nie wykryje
    > Ci pełnej pamięci. Ponadto niektóre osoby twierdzą, że sam system
    > x86 przy 4GB pamięci działa mniej stabilnie niż z 2GB.

    Niektóre osoby twierdzą też, że w takich przypadkach krowy
    przestają nieść jaja.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |

  • 24. Data: 2009-10-20 08:24:12
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Lukasz napisał(a):

    > sugerujesz ze przyrostu predkosci nie ma zadnego stosujac nawet software
    > RAID?

    Niczego nie sugeruję tylko zapytałem w czym *konkretnie* pseudo-raid
    jest lepszy od pojedyńczego dysku? Bo, że w testach marketingowych to
    wiem.

    j.

  • 25. Data: 2009-10-20 08:39:12
    Od: Lukasz <l...@n...com>

    On Tue, 20 Oct 2009 10:24:12 +0200, januszek wrote:

    > Niczego nie sugeruję tylko zapytałem w czym *konkretnie* pseudo-raid
    > jest lepszy od pojedyńczego dysku? Bo, że w testach marketingowych to
    > wiem.

    RAID1 napewno bedzie bezpieczniejszy niz jeden dysk. najlepiej roznych
    producentow, zeby nie trafic na zla serie ;)

  • 26. Data: 2009-10-20 09:10:55
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Lukasz napisał(a):

    > RAID1 napewno bedzie bezpieczniejszy niz jeden dysk. najlepiej roznych
    > producentow, zeby nie trafic na zla serie ;)

    Jeszcze lepiej, by każdy z dysków tkwił w innym komputerze, a każdy z
    tych komputerów rezydował w innym mieście a może nawet w innym kraju? ;P

    j.

  • 27. Data: 2009-10-20 12:41:21
    Od: Wiesław <n...@u...poczta.onet.pl>

    Dnia 20-10-2009 o 10:24 januszek napisał na pl.comp.pecet:

    > Niczego nie sugeruję tylko zapytałem w czym *konkretnie* pseudo-raid
    > jest lepszy od pojedyńczego dysku? Bo, że w testach marketingowych to
    > wiem.

    Może jest trochę szybciej i trochę bezpieczniej?
    Mam nadzieję, że link nie jest na Twojej "marketingowej" liście.
    http://www.nextmag.pl/index.php/artykul/aid/1161/t/p
    o-dane-w-rajdowym-tempie-konfiguracja-pseudosprztowy
    ch-macierzy-raid

    --
    Wiesław
    Opera Mail

  • 28. Data: 2009-10-20 12:42:01
    Od: nb <n...@n...net>

    at Tue 20 of Oct 2009 10:24, januszek wrote:

    > Niczego nie sugeruję tylko zapytałem w czym *konkretnie* pseudo-raid
    > jest lepszy od pojedyńczego dysku? Bo, że w testach marketingowych to
    > wiem.

    Ja zrobiłem testy praktyczne.
    Jest fizyczny dysk 1 z kartotekami a i b oraz fizyczny dysk 2.
    Kopiowanie 1a -> 1b może być wolniejsze niż 1a ->2 -> 1b,
    zależy od liczby i wielkości plików, fragmentacji dysków.
    Nie koniecznie trzeba od razu RAID, ale można dobrze ustawić partycje,
    np. najmocniej używane na środkowych cylindrach), swapa wrzucić na inny
    dysk niż system itp.

    --
    nb

  • 29. Data: 2009-10-20 12:54:27
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Wiesław napisał(a):

    > Może jest trochę szybciej i trochę bezpieczniej?

    Konkretnie. Co jest szybciej? System szybciej startuje? RAW-wy się
    szybciej obrabia czy co? Co jest bezpieczniej?

    > Mam nadzieję, że link nie jest na Twojej "marketingowej" liście.
    > http://www.nextmag.pl/index.php/artykul/aid/1161/t/p
    age_num/1

    Z powyższego nic konkretnego nie wynika. Typowe newswowe ble, ble,
    ble z uzyciem "madrywch" slow na jednej stronie typu "grub" i "ahci"
    ;P

    j.

    ps. patrz i ucz sie jak sie skraca linki...

  • 30. Data: 2009-10-20 13:05:28
    Od: Wiesław <n...@u...poczta.onet.pl>

    Dnia 20-10-2009 o 14:54 januszek napisał na pl.comp.pecet:

> [...]

    > ble z uzyciem "madrywch" slow na jednej stronie typu "grub" i "ahci"

    > ps. patrz i ucz sie jak sie skraca linki...

    No tak myślałem. Zastanów się co wniosłeś do dyskusji, oprócz
    bezsensownych pytań, krytyki i pouczania innych.
    Ty się pytasz bo nie wiesz, czy jesteś już tak mądry, że już Ci
    się nawet dzielić wiedzą z innymi nie chce?

    --
    Wiesław
    Opera Mail