  • 1. Data: 2009-10-17 21:27:14
    Temat: Jaka karta telewizyjna do kompa??
    Od: "news.onet.pl" <e...@p...onet.pl>

    Witam

    Mam pytanie odnośnie karty telewizyjnej do komputera. Czy jest możliwe
    podpiecie dekodera cyfry+ do karty telewizyjnej czy karty telewizyjne
    dzialaja tylko z antenami naziemnymi?? Nie znam sie kompletnie w tym
    temacie?? Jesli ktos moglby mi udzielic inforacji bylabym wdzieczna. Jak
    podpiac cyfre+?? I ewentualnie jaka karte tv kupic??

  • 2. Data: 2009-10-17 22:47:34
    Temat: Re: Jaka karta telewizyjna do kompa??
    Od: BartekK <s...@N...org>

    news.onet.pl pisze:
> [...]
    > temacie?? Jesli ktos moglby mi udzielic inforacji bylabym wdzieczna. Jak
    > podpiac cyfre+?? I ewentualnie jaka karte tv kupic??
    Karty TV do komputera to dwa oddzielne urządzenia w jednym (w jednym
    pudełku na usb, lub w postaci jednej karty):
    1) odbiornik TV, czyli coś co z sygnału "antenowego" (lub z kablówki,
    ale chodzi o sygnał wysokiej częstotliwości) zrobi "sygnał wizyjny" plus
    "sygnał audio". To że akurat wybranie "kanału" (częstotliwości) odbywa
    się programem 'do karty tv' a nie pilotem jak w tv to tylko szczegół...
    2) układu przechwytującego obraz "sygnał wizyjny" do postaci cyfrowej,
    którą program 'od karty tv' potrafi wyświetlić w okienku, nagrać na dysk
    jako film itp.

    Niektóre karty mają dodatkowe wejście sygnału "pomiędzy" tymi dwoma
    urządzeniami, typu s-video (czarne gniazdko mini-din) oraz "złożona
    wizja" (żółty chincz). Taki sygnał obrazu możesz dostać z tunera cyfry
    (lepszą jakość powinien dać po złączu s-video), i wyświetlać na komputerze.

    Skoro nie potrzebujesz części "odbiornikowej" to w zupełności wystarczy
    ci karta "przechwytywania obrazu" (video capture, czyli karta
    telewizyjna ale bez części odbiornikowej), np
    http://www.allegro.pl/item769765160_video_audio_grab
    ber_easycap_visual_studio_gr1.html

    Jest też jeszcze inne wyjście - specjalny tuner satelitarny, który
    oprócz wyświetlania obrazu (na tv) ma możliwość wysyłania go w cyfrowej
    jakości przez sieć (oraz np nagrywania go, na wbudowanym lub zewnętrznym
    dysku). Np DreamBox DM500s z wgranym odpowiednim oprogramowaniem -
    podłącza się go do sieci komputerowej, i zdalnie przez sieć (lokalną
    oczywiście, nie internet) możesz oglądać przez program VLC obraz, w
    jakości cyfrowej i idealnej, lepszej niż TV wyświetli...

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173

  • 3. Data: 2009-10-18 08:28:15
    Od: btn <w...@b...pl>

    news.onet.pl pisze:
> [...]
    > temacie?? Jesli ktos moglby mi udzielic inforacji bylabym wdzieczna. Jak
    > podpiac cyfre+?? I ewentualnie jaka karte tv kupic??

    Jeżeli chcesz podłączyć cyfrę do kompa to kup sobie kartę satelitarną
    (polecam osobiście trudnodostępną SkyStar2).

  • 4. Data: 2009-10-18 11:21:24
    Od: BartekK <s...@N...org>

    btn pisze:

    > Jeżeli chcesz podłączyć cyfrę do kompa to kup sobie kartę satelitarną
    > (polecam osobiście trudnodostępną SkyStar2).
    I ciekawe jak zamierzasz doradzić sprawę dostępu do karty (CAM
    interfejs)? Bo pirackie dekodowanie cyfry nie działa od dawna...

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173

  • 5. Data: 2009-10-18 11:29:45
    Od: btn <w...@b...pl>

    > I ciekawe jak zamierzasz doradzić sprawę dostępu do karty (CAM
    > interfejs)? Bo pirackie dekodowanie cyfry nie działa od dawna...

    Zwykły spliter, programator i hula.

  • 6. Data: 2009-10-26 08:03:31
    Od: Marx <M...@n...com>

    BartekK pisze:

    > I ciekawe jak zamierzasz doradzić sprawę dostępu do karty (CAM
    > interfejs)? Bo pirackie dekodowanie cyfry nie działa od dawna...

    a Phoenix za 30zl nie da rady....?
    Ostatnio tak odpalilem TNK.
    Mam karte TwinHan 1041, i jak TVP dawala HD za darmo to tez chodzilo.
    Trzeba jednak uczciwie przyznac ze ogladanie poprzed karte DVB na kompie
    nie jest dla lamerow. Skonfigurowanie oprogramowania, ktore dziala, i to
    dziala stabilnie, nie jest prosta sprawa.
    Proponuje lekture laki.dvhk.pl a w szczegolnosci forum i dzialu "karty DVB".
    Marx

  • 7. Data: 2009-10-26 08:50:43
    Od: BartekK <s...@N...org>

    Marx pisze:
> [...]
    > nie jest dla lamerow. Skonfigurowanie oprogramowania, ktore dziala, i to
    > dziala stabilnie, nie jest prosta sprawa.

    Otóż to. A phoenix przeważnie występuje jako "goła płytka na drutach".
    Mało który user chce mieć plątaninę "własnoróbek" dookoła komputera, do
    tego kupa softu, miesiąc grzebania po forum i ściągania zawirusowanych
    programów, tylko po to by obejrzeć TV.
    Dlatego doradzałem rozwiązania proste i stabilne, w efekcie dające
    "gotowe pudełko z guziczkiem ON/Off"...

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173

  • 8. Data: 2009-10-27 09:46:27
    Od: Marx <M...@n...com>

    BartekK pisze:

    > Otóż to. A phoenix przeważnie występuje jako "goła płytka na drutach".
    troche przesadzasz, brakuje mu obudowy ale nie ma "drutow" tylko plytka
    drukowana i normalne kable (USB do zasilania, RS do komunikacji).
    Przynajmniej ja mam takiego.
    Marx

  • 9. Data: 2009-10-28 07:51:58
    Od: btn <w...@b...pl>

    Marx pisze:

    > troche przesadzasz, brakuje mu obudowy ale nie ma "drutow" tylko plytka
    > drukowana i normalne kable (USB do zasilania, RS do komunikacji).
    > Przynajmniej ja mam takiego.
    > Marx

    Zalezy jakiego Phoenixa sobie kupisz. Ja mam normalnego w obudowie, z
    diodami, usb. Nie ma co płakac.