  • 1. Data: 2009-10-18 12:23:14
    Temat: długie uruchamianie komputera
    Od: Kubuś Puchatek <k...@p...onet.pl>

    Komputer: Dell OptiPlex GX280 + nowy dysk Seagate ST3500418AS. System
    uruchamia się w ciągu ok. 15 sek i nie stanowiłoby to problemu, gdyby nie
    to, że wcześniek przez ok. 70 sek twardy dysk wydaje dość głośne
    stuknięcia w tempie co pół sekundy.
    Z początku myślałem, że komputer w biosie ma ustawione na bootowanie z dvd
    (dźwięk jest dość podobny do tego jaki wydawał stary napęd CD przy próbie
    odczytu porysowanej płyty), ale to nie to.
    Co może być przyczyną? Jakieś narzędzia do sprawdzenia dysku pod Windows
    polecicie?

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 2. Data: 2009-10-18 12:48:03
    Temat: Re: długie uruchamianie komputera
    Od: HaWaN <H...@g...com>

    Kubuś Puchatek pisze:

> [...]
    > próbie odczytu porysowanej płyty), ale to nie to.
    > Co może być przyczyną? Jakieś narzędzia do sprawdzenia dysku pod Windows

    na pewno chkdsk /r :)
    Być może masz jakieś bad sectory

  • 3. Data: 2009-10-18 14:35:10
    Od: Animka <animka@to...nie.ja.wp.pl>

    Kubuś Puchatek pisze:

> [...]
    > próbie odczytu porysowanej płyty), ale to nie to.
    > Co może być przyczyną? Jakieś narzędzia do sprawdzenia dysku pod Windows

    Hard Drive Inspector. Pokaże Ci wszystko jak na dłoni.

    --
    animka

  • 4. Data: 2009-10-18 17:03:58
    Od: Kubuś Puchatek <k...@p...onet.pl>

    Dnia 18-10-2009 o 14:48:03 HaWaN <H...@g...com> napisał(a):

    > na pewno chkdsk /r :)
    > Być może masz jakieś bad sectory

    Od tego zacząłem. Chkdsk uruchomiony z linii poleceń i przy starcie
    komputera nic nie wykazał.

    Mam też inne pytanie, ale to już lekki OT. Czy z poziomu WinXP można
    zmienić ustawienia w biosie?

    Pozdrawiam
    Kamil

  • 5. Data: 2009-10-18 17:12:01
    Od: Tomasz Minkiewicz <t...@g...com>

    On Sun, 18 Oct 2009 19:03:58 +0200
    Kubuś Puchatek <k...@p...onet.pl> wrote:

    > Od tego zacząłem. Chkdsk uruchomiony z linii poleceń i przy starcie
    > komputera nic nie wykazał.
    >
    > Mam też inne pytanie, ale to już lekki OT. Czy z poziomu WinXP można
    > zmienić ustawienia w biosie?

    W Dellu? Całkiem możliwe. Idź na support.dell.com, wprowadź service tag
    swojej maszyny i zobacz, jakie oprogramowanie do niej dają.

    --
    Tomasz Minkiewicz <t...@g...com>

  • 6. Data: 2009-10-18 18:07:42
    Od: "KILu" <b...@w...pl>

    Kubuś Puchatek wrote:
> [...]
    > uruchamia się w ciągu ok. 15 sek i nie stanowiłoby to problemu, gdyby
    > nie to, że wcześniek przez ok. 70 sek twardy dysk wydaje dość głośne

    Czy dysk podlaczony bez tasmy SATA (wylacznie zasilanie) tez na poczatku
    stuka?
    Generalnie od razu reklamowalbym cos takiego. Dyski padaja albo od razu,
    albo dzialaja latami. Twoj to najwyrazniej jakis wadliwy egzemplarz (zle
    skalibrowany?).

    k,

  • 7. Data: 2009-10-19 10:53:09
    Od: Wiesław <n...@u...poczta.onet.pl>

    Dnia 18-10-2009 o 14:23 Kubuś Puchatek napisał na pl.comp.pecet:

    > Co może być przyczyną? Jakieś narzędzia do sprawdzenia dysku pod Windows
    > polecicie?

    Najlepszym programem jaki dotąd spotkałem jest Victoria.
    Sprawdź SMART dysku i sektory.
    Możliwe, że dysk jest uszkodzony, to się zdarza.
    Jeżeli będziesz miał problemy ze znalezieniem programu, mogę wysłać
    na priv.

    --
    Wiesław
    Opera Mail

  • 8. Data: 2009-10-19 12:03:44
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Wiesław" op.u11m6vrsnjl0c5@wiesiek-pc

[...]

    Wyślij dla mnie, jeśli możesz. :)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 9. Data: 2009-10-20 15:07:41
    Od: Kubuś Puchatek <k...@p...onet.pl>

    Dnia 18-10-2009 o 20:07:42 KILu <b...@w...pl> napisał:

    > Czy dysk podlaczony bez tasmy SATA (wylacznie zasilanie) tez na poczatku
    > stuka?

    Tego nie próbowałem.

    > Generalnie od razu reklamowalbym cos takiego. Dyski padaja albo od razu,
    > albo dzialaja latami. Twoj to najwyrazniej jakis wadliwy egzemplarz (zle
    > skalibrowany?).
    >
    > k,

    Sprawdzę jeszcze co Dell/Seagate daje do testowania dysków i jak to nic
    nie da, to będę reklamował.
    Ale to w czwartek.

    Pozdrawiam
    kamil