  • 1. Data: 2009-10-18 10:35:36
    Temat: Zestaw komputerowy do photoshop
    Od: Lukasz <l...@n...com>

    Witam wszystkich

    Blizej wszystkimi szczegolami komputerowymi zajmowalem sie kilka lat
    temu, od tamtego czasu korzystam tylko z laptopow i nie zaprzatam sobie
    glowy takimi drobiazgami :) Nadszedl jednak czas gdy musze dla kogos
    zlozyc zestaw.
    Glowne wymagania to Photoshop/Flash i pozostale produkty Adobe.
    Zdecydowalem sie pojsc w platforme intela, core2quad.
    Cena ok 2100PLN, nachetniej z ProLine, bo mam blisko po odbior,
    ale jesli bedzie jakies inne miejsce nie zaszkodzi. glowne kryterium
    przy tym, to wszystkie czesci od jednego sprzedawcy, dostarczone w
    postaci zlozonego komputera.

    Tutaj konfiguracja jaka zpelnia moje zalozenia. Jakie uwagi? sugestie?

    Samsung 500GB 16MB HD503HI sATA-2 165,00
    ASUS EN9500GT 512MB DDR2 HTDI PCI-E Magic 179,00
    LG DVD Recorder GH-22NS50 Sata Black Oem 99,00
    Kingston HyperX 2x2GB DDR2-1066 Tall HS Dual Chanel Kit CL5 Non-ECC
    KHX8500D2T1K2/4G 329,00
    Intel Core 2 Quad Q9400 2,66 GHz 6MB cache s. 775 Box 665,00
    be quiet! Pure Power L7-430W 219,00
    Asmax karta bezprzewodowa PCI 711G 59,00
    Gigabyte GA-EP45-UD3LR IP45 s.775 339,00
    Xpower 3354 Mini Silver bez zasilacza 85,00

    Calosc 2139

    Chipset P45 wydaje mi sie rozsadnym wyborem ze wgledu na nowoczesnosc
    i zaimplementowane mechanizmy oszczedzania energii (przynajmniej tak
    wynika to z tego co wyczytalem :)

    pozdrawiam
    Lukasz

  • 2. Data: 2009-10-18 12:43:41
    Temat: Re: Zestaw komputerowy do photoshop
    Od: Jacek Kalinski <jacek_kal@go2._NOSPAMPLEASE_.pl>

    W artykule <0067e715$0$25471$c3e8da3@news.astraweb.com>, Lukasz napisał(a):

    > Tutaj konfiguracja jaka zpelnia moje zalozenia. Jakie uwagi? sugestie?
    >
    > Samsung 500GB 16MB HD503HI sATA-2 165,00

    Padł mi po niecałych 70 dniach. Bardzo słabej jakości ma nośnik.

    > Kingston HyperX 2x2GB DDR2-1066 Tall HS Dual Chanel Kit CL5 Non-ECC
    > KHX8500D2T1K2/4G 329,00

    Zastanów się jaki system operacyjny - jeśli windows x86, to nie wykryje
    Ci pełnej pamięci. Ponadto niektóre osoby twierdzą, że sam system
    x86 przy 4GB pamięci działa mniej stabilnie niż z 2GB.

    > be quiet! Pure Power L7-430W 219,00

    To jakiś noname? Może jakiś inny, np: Amacrox?

    Jacek

  • 3. Data: 2009-10-18 12:46:42
    Od: Szarlih <s...@w...pl>

    Jacek Kalinski jest autorem poniższej notatki:

    > To jakiś noname? Może jakiś inny, np: Amacrox?

    powiedz, że robisz sobie jaja...

    --
    Szarlih

  • 4. Data: 2009-10-18 12:57:34
    Od: vDon <v...@o...eu>

    Lukasz wrote:

    > Glowne wymagania to Photoshop/Flash i pozostale produkty Adobe.

    <cut>

    > Tutaj konfiguracja jaka zpelnia moje zalozenia. Jakie uwagi? sugestie?
    >
    > Samsung 500GB 16MB HD503HI sATA-2 165,00

    Hmm.. niskoobrotowy "magazynowy" dysk 5400 RPM użyty jako systemowy, i
    to w czymś mającym pracować jako odpowiednik stacji graficznej? Ten dla
    kogo składasz zestaw może przestać Cię lubić po takim wyborze.

> [...]
    > Intel Core 2 Quad Q9400 2,66 GHz 6MB cache s. 775 Box 665,00
    > be quiet! Pure Power L7-430W 219,00
    > Asmax karta bezprzewodowa PCI 711G 59,00

    Nie jestem uprzedzony do Realteka zabudowanego w tym Asmaksie, ale w
    zbliżonej cenie da się pewnie dorwać coś na czipsecie Atheros (np. z
    oferty TP-Link)? No chyba że ma to docelowo pracować w homogenicznej
    sieci "Realtek only" i korzystać z ichniejszego wielokanałowego trybu
    "Turbo".

    > pozdrawiam
    > Lukasz

    Pozdr.

  • 5. Data: 2009-10-18 14:57:30
    Od: PSYLO <P...@o...pl>

    Jacek Kalinski pisze:
    > To jakiś noname? Może jakiś inny, np: Amacrox?

    Tekst tygodnia :)

    --
    PSYLO

  • 6. Data: 2009-10-18 19:23:30
    Od: Lukasz <l...@n...com>

    On Sun, 18 Oct 2009 14:57:34 +0200, vDon wrote:

    > Hmm.. niskoobrotowy "magazynowy" dysk 5400 RPM użyty jako systemowy, i
    > to w czymś mającym pracować jako odpowiednik stacji graficznej? Ten dla
    > kogo składasz zestaw może przestać Cię lubić po takim wyborze.

    dzieki za zwrocenie uwagi, nie sadzilem ze sa dyski sata2 z 5400.
    oczywiscie rozejrze sie za czyms z 7200, docelowo raptor, ssd badz zwykle
    w raid

> [...]
    > oferty TP-Link)? No chyba że ma to docelowo pracować w homogenicznej
    > sieci "Realtek only" i korzystać z ichniejszego wielokanałowego trybu

    to nie musi miec specjalnych osiagow. jesli standardowe g bedzie na tym
    dzialac to w zupelnosci wystarczy

    pozdrawiam
    Lukasz

  • 7. Data: 2009-10-18 19:28:11
    Od: Lukasz <l...@n...com>

    On Sun, 18 Oct 2009 12:43:41 +0000, Jacek Kalinski wrote:

    > Padł mi po niecałych 70 dniach. Bardzo słabej jakości ma nośnik.

    vDon juz zwrocil mi uwage ze to tylko 5400, wiec poszukam czegos 7200
    w podobnej cenie

    > Zastanów się jaki system operacyjny - jeśli windows x86, to nie wykryje
    > Ci pełnej pamięci. Ponadto niektóre osoby twierdzą, że sam system x86
    > przy 4GB pamięci działa mniej stabilnie niż z 2GB.

    WinXP 32bit firmowo obsluguje 3.25GB wiec 64bit system bedzie. po
    pierwszych testach zastanowie sie czy nie pojsc w 8GB i utworzyc jakis
    ramdysk

    > To jakiś noname? Może jakiś inny, np: Amacrox?

    be quiet wydaje mi sie niezlym wyborem, eventualnie jakis tagan, chieftec
    czy cos w tym stylu. ale ten chyba spelni moje wymagania

    Pozdrawiam
    Lukasz

  • 8. Data: 2009-10-19 01:16:52
    Od: nb <n...@n...net>

    at Sun 18 of Oct 2009 14:57, vDon wrote:

> [...]
    > to w czymś mającym pracować jako odpowiednik stacji graficznej? Ten
    > dla kogo składasz zestaw może przestać Cię lubić po takim wyborze.

    A co takiego strasznego robi dysk 5400 RPM? Czy coś gorszego
    niż spowolnienie transferów proporcjonalne do obrotów?

    Niedawno zauważyłem, że jedyne spośród parunastu dysków,
    z którymi w ogóle nie było problemów, to oba dyski 5400 RPM.
    I nawet jeśli miałyby chodzić na 3/4 gwizdka (w porównamiu
    z 7200 RPM) to chyba nie jest tak źle. Przy okazji są cichsze
    (to zauważyłem) i żrą mniej prądu, mniej się grzeją
    (tak przypuszczam).

    --
    nb

  • 9. Data: 2009-10-19 05:10:53
    Od: PSYLO <P...@o...pl>

    nb pisze:
    > A co takiego strasznego robi dysk 5400 RPM? Czy coś gorszego
    > niż spowolnienie transferów proporcjonalne do obrotów?

    To już wystarczy, bo właśnie dysk będzie w tym zestawie "wąskim
    gardłem", na którym dodatkowe 25% mniej wydajności będzie szczególnie
    odczuwalne. Wszystko co piszesz to prawda, jednak tutaj szybkość stanowi
    najwyższy priorytet.

    --
    PSYLO

  • 10. Data: 2009-10-19 07:36:59
    Od: Lukasz <l...@n...com>

    > A co takiego strasznego robi dysk 5400 RPM? Czy coś gorszego niż
    > spowolnienie transferów proporcjonalne do obrotów?

    Jesli moge miec 7200 w tej samej cenie to wybor jest prosty :)
    "darmowy" przyrost wydajnosci jest ok