    From: WiesłaW <n...@u...poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: Zestaw ~1500 zł
    Date: Mon, 02 Aug 2010 20:52:48 +0200

    Dnia 02-08-2010 o 19:12 Przemysław Ryk napisał na pl.comp.pecet:

    > Dobrze. Widzę, że jak teoria nie pasuje do faktów, to tym gorzej dla
    > faktów.
    > OK. Niech będzie. Znaczy się taki np. Gimp, Inkscape, Paint. NET, Google
    > Picasa, XnView, IrfanView, OpenOffice, MS Office, Firefox, Opera, Safari,
    > Google Chrome, Internet Explorer, Thunderbird, Windows Live Mail,
    > Gadu-Gadu,
    > Skype - to pewnie też przykłady programów, o których "zwykli
    > śmiertelnicy"

    Włącz więc wszystkie i sprawdź zużycie pamięci, będziesz miał fakty. Tylko
    po co komu aż pięć przeglądarek?.

    > nie słyszeli, a które mając do dyspozycji czterordzeniowe CPU dostają po
    > prostu skrzydeł...

    Nie będę tłumaczył programistów - dlaczego nie potrafią napisać
    odpowiednich
    programów!

    > To dlaczego jakoś nie jesteś specjalnie w stanie pokazać, jaką korzyść
    > (poza
    > mitycznym "coraz więcej programów będzie w stanie wykorzystać wiele
    > rdzeni")

    Może tak: coraz więcej programów będzie w stanie EFEKTYWNIE wykorzystać
    wiele
    rdzeni (może jestem naiwny, ale mam taką nadzieję).
    Dobra. Mały teścik (mam nadzieję, że wystarczająco wiarygodny). Siedzę
    teraz
    przy lapku R560. Mam do dyspozycji dwurdzeniowca 2 x 2,26 GHz i 3GB RAM.
    Zapuszczam NOD32 4.0.314 i WinRARa. Jeden skanuje system, drugi tworzy
    archiwum. Widać, że WinRAR bardzo dobrze radzi sobie z dwoma rdzeniami
    (do 80% obciąża rdzenie), gorzej z Nod-em - ale cóż z tego jeżeli obydwa
    obciążyły mi rdzenie do 100% !?. Zerkam na zużycie pamięci.. 54%. Taa ...
    chyba polecę po dodatkową pamięć.

    --
    WiesłaW
    Opera Mail