eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaZerwane przewody w aucie - jak naprawić
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 42

  • 11. Data: 2015-02-15 02:12:40
    Temat: Re: Zerwane przewody w aucie - jak naprawić
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Tomasz Wójtowicz napisał:

    >>>>>>> Czyli podsumowując - nowej wiązki nie chcesz założyć,
    >>>>>>> rozebrać za bardzo, żeby zrobić porządnie - też nie...
    >>>>>>> No to imo pozostaje ci modlitwa i jakiś rytuał.
    >>>>>>
    >>>>>> Jest jeszcze migracja do rozwiązań bezprzewodowych,
    >>>>>> wi-fi siakieś, albo co...
    >>>>>
    >>>>> Zasilanie i tak do środka podać trzeba, minimum jeden kabel być musi.
    >>>>
    >>>> Ech, ludzie, ludzie... Wszystkiego muszą się czepić, nawet takich
    >>>> drobiazgów. Bezprzewodowe ładowarki do telefonów już robią.
    >>>
    >>> Zawsze można zrobić tak, jak w Cinquecento było podawane zasilanie
    >>> tylnej wycieraczki i ogrzewania szyby - punkty stykowe na ramie i bolce
    >>> podatne na klapie.
    >>
    >> Zesrasz się a tak nie zrobisz. To po chuj takie rewelacje napisałeś?
    >
    > Po chuj się wtrącasz z takimi uwagami?

    W dodatku między drzwi.

    Jarek

    --
    Nie rób drugiemu między drzwi, nie pchaj palca, gdzie tobie niemiło.


  • 12. Data: 2015-02-15 06:49:28
    Temat: Re: Zerwane przewody w aucie - jak naprawić
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    PeJot pisze tak:

    > Czołem. W moim aucie po 8 latach eksploatacji zerwały się
    > pojedyncze żyły w wiązce idącej od karoserii do drzwi kierowcy.
    > Wiązka pracuje na zginanie, nie na skręcanie. Pytanie jak to
    > naprawić, ale tak żeby wytrzymało przynajmniej kilka lat i zrobić
    > to bez rozbierania tapicerki,


    Daremne żale, próżny trud. Bezsilne złorzeczenia.
    Ułamanych kabli żaden cud. Nie wróci do istnienia :)

    Musisz rozebrać tapicerkę.


    --
    Piter


  • 13. Data: 2015-02-15 08:38:40
    Temat: Re: Zerwane przewody w aucie - jak naprawić
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 2015-02-15 o 06:49, PiteR pisze:
    > PeJot pisze tak:
    >
    >> Czołem. W moim aucie po 8 latach eksploatacji zerwały się
    >> pojedyncze żyły w wiązce idącej od karoserii do drzwi kierowcy.
    >> Wiązka pracuje na zginanie, nie na skręcanie. Pytanie jak to
    >> naprawić, ale tak żeby wytrzymało przynajmniej kilka lat i zrobić
    >> to bez rozbierania tapicerki,
    >
    >
    > Daremne żale, próżny trud. Bezsilne złorzeczenia.
    > Ułamanych kabli żaden cud. Nie wróci do istnienia :)
    >
    > Musisz rozebrać tapicerkę.

    Na razie nie mam *czasu* ani warunków, ale tapicerka na drzwiach wydaje
    się łatwa do zdemontowania. Pytanie co dalej zrobić ? Sztukować całą
    wiązkę ?


    --
    P. Jankisz
    O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html
    "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest
    tylu idiotów" Stanisław Lem


  • 14. Data: 2015-02-15 09:05:25
    Temat: Re: Zerwane przewody w aucie - jak naprawić
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 2015-02-14 o 22:16, sundayman pisze:
    > Czyli podsumowując - nowej wiązki nie chcesz założyć, rozebrać za bardzo
    > , żeby zrobić porządnie - też nie...

    No dobra, jak to zrobić porządnie ? Czy istnieją np. jakieś specjalne
    przewody, np. do przemysłowych instalacji pracujących na zginanie, do
    tego odporne na niską temperaturę ?

    --
    P. Jankisz
    O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html
    "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest
    tylu idiotów" Stanisław Lem


  • 15. Data: 2015-02-15 09:42:05
    Temat: Re: Zerwane przewody w aucie - jak naprawić
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    PeJot pisze tak:

    > W dniu 2015-02-15 o 06:49, PiteR pisze:
    >> PeJot pisze tak:
    >>
    >>> Czołem. W moim aucie po 8 latach eksploatacji zerwały się
    >>> pojedyncze żyły w wiązce idącej od karoserii do drzwi kierowcy.
    >>> Wiązka pracuje na zginanie, nie na skręcanie. Pytanie jak to
    >>> naprawić, ale tak żeby wytrzymało przynajmniej kilka lat i
    >>> zrobić to bez rozbierania tapicerki,
    >>
    >>
    >> Daremne żale, próżny trud. Bezsilne złorzeczenia.
    >> Ułamanych kabli żaden cud. Nie wróci do istnienia :)
    >>
    >> Musisz rozebrać tapicerkę.
    >
    > Na razie nie mam *czasu* ani warunków, ale tapicerka na drzwiach
    > wydaje się łatwa do zdemontowania. Pytanie co dalej zrobić ?
    > Sztukować całą wiązkę ?


    Rozetnij wiazkę, wywal tę czarną owijkę. Tylko urwane żyły wycofaj do
    kabiny i wtaw nowe przewody po 30cm. W lecie sobie rozbierzesz drzwi i
    wciągniesz drugie końce urwanych w strone drzwi tak żeby na zgięcie
    wypadły nowe odcinki.

    W żadnym razie nie nawal grubo koszulek termokurczliwych bo zrobisz
    sztywny kucyk który zaraz znowu pęknie.

    --
    Piter


  • 16. Data: 2015-02-15 10:22:33
    Temat: Re: Zerwane przewody w aucie - jak naprawić
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 2015-02-15 o 09:42, PiteR pisze:

    >> Na razie nie mam *czasu* ani warunków, ale tapicerka na drzwiach
    >> wydaje się łatwa do zdemontowania. Pytanie co dalej zrobić ?
    >> Sztukować całą wiązkę ?
    >
    >
    > Rozetnij wiazkę, wywal tę czarną owijkę. Tylko urwane żyły wycofaj do
    > kabiny i wtaw nowe przewody po 30cm.

    Wiązka wchodzi nadwozia poprzez *złącze*, więc wepchanie nadmiaru
    przewodu z tej strony odpada.

    > W żadnym razie nie nawal grubo koszulek termokurczliwych bo zrobisz
    > sztywny kucyk który zaraz znowu pęknie.

    Tyle to wiem, ale nie bardzo widzę inne rozwiązanie jak tylko lutowanie
    do oryginalnego złącza - nie mam szans na inną technikę. Coś mi się po,
    głowie kołacze, że widziałem *miękkie* koszulki, czarne, prawdopodobnie
    z atestem UL.

    2ga sprawa: Na razie jest zerwany *jeden* przewód, ~ 1.5 mm^2 od
    elektrycznych szyb. Prócz tego we wiązce jest ze 30 żył ~ 0.5 mm^2 i te
    wyglądają na zdrowe i miękkie. Skłaniam się do demontażu tapicerki
    drzwi, czy jest sens wymieniać *wszystkie* żyły we wiązce, czy tylko te
    wyglądające na sztywne ? Odbudowa *całej* wiązki trochę potrwa, w tym
    czasie samochód stoi otwarty a nie mam własnego garażu. Na netowym
    szrocie taka wiązka kosztuje koło stówy, można ją w spokoju spreparować
    i szybko podmienić.

    --
    P. Jankisz
    O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html
    "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest
    tylu idiotów" Stanisław Lem


  • 17. Data: 2015-02-15 10:46:28
    Temat: Re: Zerwane przewody w aucie - jak naprawić
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    PeJot pisze tak:

    > W dniu 2015-02-15 o 09:42, PiteR pisze:
    >
    >>> Na razie nie mam *czasu* ani warunków, ale tapicerka na drzwiach
    >>> wydaje się łatwa do zdemontowania. Pytanie co dalej zrobić ?
    >>> Sztukować całą wiązkę ?
    >>
    >>
    >> Rozetnij wiazkę, wywal tę czarną owijkę. Tylko urwane żyły
    >> wycofaj do kabiny i wtaw nowe przewody po 30cm.
    >
    > Wiązka wchodzi nadwozia poprzez *złącze*, więc wepchanie nadmiaru
    > przewodu z tej strony odpada.

    Ja te złącza wyrzucam całkiem lub łamię i wpycham do kabiny. Wszystko
    zależy jak nowy samochód i jak zdesperowany już właściciel. Musisz sam
    zdecydować.


    >> W żadnym razie nie nawal grubo koszulek termokurczliwych bo
    >> zrobisz sztywny kucyk który zaraz znowu pęknie.
    >
    > Tyle to wiem, ale nie bardzo widzę inne rozwiązanie jak tylko
    > lutowanie do oryginalnego złącza - nie mam szans na inną technikę.
    > Coś mi się po, głowie kołacze, że widziałem *miękkie* koszulki,
    > czarne, prawdopodobnie z atestem UL.

    Daj cienkie prawie przeźroczyste. Przewód cienki i rurka cienka.
    np 0.75-1mm2


    > 2ga sprawa: Na razie jest zerwany *jeden* przewód, ~ 1.5 mm^2 od
    > elektrycznych szyb. Prócz tego we wiązce jest ze 30 żył ~ 0.5 mm^2
    > i te wyglądają na zdrowe i miękkie.

    no to nie ruszaj pozostałych


    > Skłaniam się do demontażu tapicerki drzwi, czy jest sens wymieniać
    > *wszystkie* żyły we wiązce, czy tylko te wyglądające na sztywne ?
    > Odbudowa *całej* wiązki trochę potrwa, w tym czasie samochód stoi
    > otwarty a nie mam własnego garażu. Na netowym szrocie taka wiązka
    > kosztuje koło stówy, można ją w spokoju spreparować i szybko
    > podmienić.

    Podmień potem na wiązkę ze szrotu bo lutowanie do wtyczki zawsze kończy
    się ponownym rozbieraniem i lutowaniem i tak co rok średnio.


    --
    Piter


  • 18. Data: 2015-02-15 10:57:24
    Temat: Re: Zerwane przewody w aucie - jak naprawić
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 2015-02-15 o 10:46, PiteR pisze:

    > Ja te złącza wyrzucam całkiem lub łamię i wpycham do kabiny. Wszystko
    > zależy jak nowy samochód i jak zdesperowany już właściciel. Musisz sam
    > zdecydować.

    No niestety, to auto ma jeszcze dobre parę lat pojeździć.

    >> Tyle to wiem, ale nie bardzo widzę inne rozwiązanie jak tylko
    >> lutowanie do oryginalnego złącza - nie mam szans na inną technikę.
    >> Coś mi się po, głowie kołacze, że widziałem *miękkie* koszulki,
    >> czarne, prawdopodobnie z atestem UL.
    >
    > Daj cienkie prawie przeźroczyste. Przewód cienki i rurka cienka.
    > np 0.75-1mm2

    OK.

    > > Podmień potem na wiązkę ze szrotu bo lutowanie do wtyczki zawsze kończy
    > się ponownym rozbieraniem i lutowaniem i tak co rok średnio.

    Tak podejrzewałem, widzę że trzeba będzie poprawić fabrykę. Jakoś sobie
    nie wyobrażam wepchania złącza do nadwozia, ono jest zintegrowane z tą
    gumową harmonijką. Wiązki ze szrotu na razie nie chcę bo nie wiadomo jak
    taka używka długo podziała bez awarii.


    --
    P. Jankisz
    O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html
    "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest
    tylu idiotów" Stanisław Lem


  • 19. Data: 2015-02-15 11:30:32
    Temat: Re: Zerwane przewody w aucie - jak naprawić
    Od: "PcmOl" <...@...com>


    "PeJot" <P...@n...pl> wrote in message
    news:mbpk03$cks$1@node1.news.atman.pl...
    >W dniu 2015-02-14 o 22:16, sundayman pisze:
    >> Czyli podsumowując - nowej wiązki nie chcesz założyć, rozebrać za bardzo
    >> , żeby zrobić porządnie - też nie...
    >
    > No dobra, jak to zrobić porządnie ? Czy istnieją np. jakieś specjalne
    > przewody, np. do przemysłowych instalacji pracujących na zginanie, do tego
    > odporne na niską temperaturę ?
    >

    Możesz zrobić porządnie, ale to będzie drogo, albo dużo roboty.
    Możesz zrobić szybko i/lub tanio, ale to nie będzie porządnie i długo nie
    wytrzyma.
    Na proste rzeczy nie istnieją cudowne sposoby znane wyłącznie wtajemniczonym.


  • 20. Data: 2015-02-15 12:18:08
    Temat: Re: Zerwane przewody w aucie - jak naprawić
    Od: Paweł Kasztelan <P...@g...com>

    W dniu 2015-02-15 o 01:07, Zachariasz Dorożyński pisze:

    > Zesrasz się a tak nie zrobisz. To po chuj takie rewelacje napisałeś?
    >
    Uuuuuuu. Nie ładnych słówek używamy. Po złej stronie mocy jesteśmy.
    Nad emocjami nie panujemy? A fe. Nieładnie.

    Pozdr.PK.

strony : 1 . [ 2 ] . 3 ... 5


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: