  • 1. Data: 2009-02-05 23:57:24
    Temat: Zeiss 16-35/2.8 - test
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    Hello

    Zastanawiam się nad kupnem i tak natrafiłem na link do porządnego testu
    nowego zeissa - 16-35/2.8 razem z A900.

    http://www.photohobby.net/webboard/detail.php?topici
    d=10867

    Język szlaczkowy, więc wniosków nie przeczytacie, ale sporo zdjęć i
    zebrane wiele wykresów i wycinków.
    W samych rogach widać spadek jakości, przy w pełni otwartym szkle i na
    16mm nawet dość znaczny spadek jakości, ale ciągle jest świetnie jak na
    te parametry. Wszystko poza samym rogiem wygląda świetnie :)

    Porównanie do minoltowej 17-35G po prostu miażdży ją :)

    Chętnie zobaczyłbym porównanie d3x razem z 14-24/2.8 - narazie widziałem
    tylko na canonie i tam było znacznie lepiej od elki. D3x ma więcej Mpix,
    do tego można przypiąć mu 14-24/2.8 bez kombinowania :) Jak ktoś widział
    gdzieś to chętnie zobaczyłbym tę parę w akcji. Ten nikkor słynie z
    świetnej jakości :) Wolałbym wprawdzie 2mm szerzej niż 12mm wężej, ale
    do ekstremum to ewentualnie można zawsze 12-24mm sigmy, tyle że tam
    jakość... :)

    --
    jgs .--.
    dominik gg:919564 (\_/)/ _ \

  • 2. Data: 2009-02-06 01:11:50
    Temat: Re: Zeiss 16-35/2.8 - test
    Od: "Matt " <m...@g...SKASUJ-TO.pl>

    dominik <n...@d...kei.pl> napisał(a):
> [...]
    > świetnej jakości :) Wolałbym wprawdzie 2mm szerzej niż 12mm wężej, ale
    > do ekstremum to ewentualnie można zawsze 12-24mm sigmy, tyle że tam

    Idę o zakład, że Carl Zeiss wymiata Nikkora, ale co to ma do rzeczy?

    Maciej

  • 3. Data: 2009-02-06 01:19:16
    Od: mt <t...@i...pl>

    Matt pisze:

    > Idę o zakład, że Carl Zeiss wymiata Nikkora, ale co to ma do rzeczy?
    >
    > Maciej

    A skąd ta pewność? Po nazwie?

    --
    marcin

  • 4. Data: 2009-02-06 01:55:20
    Od: Niedzwiedz <n...@g...pl>

    > A skąd ta pewność? Po nazwie?

    Idę o zakład ze Nikkor wciąga nosem Zaissa :)
    --
    Niedzwiedz

    www.mariuszspruch.pl - Fotografie
    www.mariuszspruch.blogspot.com - reaktywowany blog

  • 5. Data: 2009-02-06 02:08:19
    Od: "Matt " <m...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Niedzwiedz <n...@g...pl> napisał(a):

    > Idę o zakład ze Nikkor wciąga nosem Zaissa :)

    Tere fere

    Maciej

  • 6. Data: 2009-02-06 08:16:51
    Od: Kryhu <k...@p...pl>

    Matt pisze:

    Hej

    > Idę o zakład, że Carl Zeiss wymiata Nikkora, ale co to ma do rzeczy?

    O co się zakładamy? ;)

    http://www.16-9.net/lens_tests/nikon_14_24mm_1/nikon
    14_24mm_a.html

    --
    Pozdro
    Kryhu

  • 7. Data: 2009-02-06 08:49:43
    Od: "gietrzy" <c...@g...pl>

    > Idę o zakład, że Carl Zeiss wymiata Nikkora, ale co to ma do rzeczy?

    Na nikoncafe Zeiss lover (Paul cośtam) porownał N14-24 z Z18/3.5 - węższa stałka
    Zeiss'a bardziej deformowała obraz niż szerszy o 4mm zoom...
    Ostrość była porównywalna (o **** kłak lepszy był Zeiss), puszki nie pamiętam,
    ale wielce prawdopodobne, że był to one&only D3.
    Nikkor 14-24 wyznaczył nowe standardy jakościowe w UWA na dobrych kilka lat a że
    rozmiarem przypomina 200/2VR to już inna sprawa ;)

    pozdrawiam,
    gietrzy

  • 8. Data: 2009-02-06 09:26:55
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    Matt pisze:
    > Idę o zakład, że Carl Zeiss wymiata Nikkora, ale co to ma do rzeczy?

    Spójrz na same skrajne rogi - to pięta achillesowa tego zeissa, nikkor
    chyba lepiej się tu sprawuje, ale jeszcze testu na d3x nie widziałem
    porządnego więc ciężko porównać.
    Na szczęście poza tymi naprawdę skrajnymi rogami jest całkiem fajnie.
    Bardziej uczciwe porównanie zakresu to będzie chyba do 17-35/2.8 (bo
    taki chyba jest u nikkora?) no i oczywiste że do elki 16-35/2.8.

    --
    jgs .--.
    dominik gg:919564 (\_/)/ _ \

  • 9. Data: 2009-02-06 09:30:52
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    Kryhu pisze:
    > O co się zakładamy? ;)
    > http://www.16-9.net/lens_tests/nikon_14_24mm_1/nikon
    14_24mm_a.html

    Właśnie te sample miałem na myśli - widać tam, że nawet w rogach obraz
    jest świetny i bez słabości. Wątpię by różnica pomiędzy canonem, a D3x
    ujawniła akurat tam takie wady.
    Ten zeiss zły nie jest, ale też rewelacją nie z tej ziemii to też nie
    będzie. To co najbardziej nieostre w rogach to zupełny kraj zdjęcia - na
    najszerszym i najbardziej otwartym.

    --
    jgs .--.
    dominik gg:919564 (\_/)/ _ \

  • 10. Data: 2009-02-06 09:35:14
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    gietrzy pisze:
    > Na nikoncafe Zeiss lover (Paul cośtam) porownał N14-24 z Z18/3.5 - węższa stałka
    > Zeiss'a bardziej deformowała obraz niż szerszy o 4mm zoom...

    Ale takie porównania można sobie w nos wsadzić :) Nikkor jest nowiutki i
    nowoczesny, gdy starsze szkiełka - nawet jeśli stałki to jednak
    projektowane dawno temu i przy innych wymaganiach, czasem cenie.

> [...]
    > Nikkor 14-24 wyznaczył nowe standardy jakościowe w UWA na dobrych kilka lat a że
    > rozmiarem przypomina 200/2VR to już inna sprawa ;)

    Dokładnie tak - nikkor pokazał coś nowego i ciekawego z naprawdę świetną
    jakością. Trochę trudno porównać akurat te dwa szkła bo sobie zakresem
    nie odpowiadają dokładnie, lepsze porównania będzie do elki i w stosunku
    do niej jest zdecydowanie o wiele lepiej.
    Osobiście bardziej się bałem blików i CA, ale tu jest świetnie, więc
    pewnie kupię to szkło, tak czy inaczej z szerokiego wielkiego wyboru nie
    mam - porównanie do dotychczasowego minoltowego G chyba każdy widzi na
    stronie.

    --
    jgs .--.
    dominik gg:919564 (\_/)/ _ \