  • 11. Data: 2009-12-24 09:23:36
    Temat: Re: Zegarek mi oszalal :(
    Od: "Robert_J" <r...@w...pl>

    > Żebyś nie zadawał głupich pytań jak Cie odhibernują ;-)

    Jak mnie odhibernują to i tak bateria już nie będzie działała ;-)))).

  • 12. Data: 2009-12-24 09:56:00
    Od: "Michal Sawicki" <m...@o...pl>

    > Wiele zegarków elektronicznych Casio wymaga,
    > by po wymianie baterii dokonać "inicjalizacji" modułu poprzez zwarcie
    > jednego z punktów płytki do masy. Wskazówka jak powinna być na nalepce
    > wewnątrz koperty. Ewentualnie możesz odczytać typ modułu elektronicznego i
    > znaleźć w sieci manual z opisem postępowania.

    O, dziękuję za rzeczową odpowiedź. Wczoraj byłem u zegarmistrza i mi go
    zrestartował, ale nie chciał powiedzieć, jak to się robi. Myślałem, że wystarczy
    jakaś kombinacja klawiszy. Typ modułu to chyba 901, jeśli to to.
    Tylko jeśli go otwierał i zamykał, to nie używał do tego takiej warczącej
    maszynki jak kiedyś. Co to takiego? Jakaś pompka?

    M.

  • 13. Data: 2009-12-24 12:07:59
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 24 Dec 2009 10:56:00 +0100, Michal Sawicki wrote:
    >Tylko jeśli go otwierał i zamykał, to nie używał do tego takiej warczącej
    >maszynki jak kiedyś. Co to takiego? Jakaś pompka?

    Byc moze probnik szczelnosci, a przy okazji np generator suchego azotu
    - potem szkielko nie paruje od wewnatrz.

    J.

  • 14. Data: 2009-12-24 12:09:21
    Od: "d530" <d...@p...com>

    "Michal Sawicki" <m...@o...pl> wrote in message
> [...]
    > Tylko jeśli go otwierał i zamykał, to nie używał do tego takiej warczącej
    > maszynki jak kiedyś. Co to takiego? Jakaś pompka?

    Witaj, nie znam rozwiązania zamykania dekielka w twoim zegarku.
    Zajrzyj tutaj: http://www.gmtforum.pl/forum/index.php?topic=177.0

    są zdjęcia rozwiązania starego i nowego.
    Generalnie stare miały dekielek zakręcany (do otwierania używa się
    uniwersalnego klucza do kopert z regulowanym rozstawem bolców), a nowe
    rozwiązania to dekielek blaszany przykręcany wkrętami.
    Jeśli po wymianie baterii wymagany jest reset, to w środku na module lub
    dekielku powinien być piktogram jak to zrobić.
    Myślę, że na forum, którego link podałem uzyskasz właściwą odpowiedź od
    pasjonatów tych zegarków.
    Pozdrawiam, Wojtek

  • 15. Data: 2009-12-24 13:23:01
    Od: "d530" <d...@p...com>

    "d530" <d...@p...com> wrote in message

    > Jeśli po wymianie baterii wymagany jest reset, to w środku na module lub
    > dekielku powinien być piktogram jak to zrobić.

    Przykładowy piktogram z innego Casio:

    http://www.pmwf.com/Watches/Casio%202/CasioMultiling
    ualDataBankCaliber2524.htm

  • 16. Data: 2009-12-24 14:32:00
    Od: Verox <a...@b...veroxsystems.com>

    On Thu, 24 Dec 2009 10:23:36 +0100, Robert_J napisał:

    > Jak mnie odhibernują to i tak bateria już nie będzie działała ;-)))).

    No właśnie. W manualu do mojego Casio G-shock MTG napisali, że będzie działał
    tylko do 2199 r, co mnie strasznie zamuciło ;-)

    --
    [tomek <at> sikornik <dot> net] vy 73! de SP9UOB

  • 17. Data: 2009-12-31 08:43:04
    Od: "Michal Sawicki" <m...@o...pl>

    > Wczoraj byłem u zegarmistrza i mi go
    > zrestartował,

    Niestety pomogło to na kilka dni i znów to samo. :(
    Czy da się to naprawić?
    Albo restartować bez rozkręcania, np. przez zamrożenie?

    M.