eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaZegar w piekarniku przestawił się 20-kilka minut do przodu › Re: Zegar w piekarniku przestawił się 20-kilka minut do przodu
  • Data: 2023-08-31 21:40:03
    Temat: Re: Zegar w piekarniku przestawił się 20-kilka minut do przodu
    Od: ąćęłńóśźż <c...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Najlepsze windy jakie znałem w dzieciństwie to były w wieżowcu mieszkalnym przy ul.
    Wiejskiej, naprzeciw Sejmu, chyba
    Nauczycielskiej Spółdzielni Mieszkaniowej (inteligencja tam mieszkała, mieszkanka
    malutkie), do tego była wieelka tablica domofonowa
    każdy miał swój guzik.
    Później się chodziło do Hotelu Forum przejechać windą ;-)
    Nomenklatura mieszkała na rogu ul. Prusa (nad Modą Polską i czymś tam jeszcze), tam
    nawet garaż podziemny był.

    Zegar miałem w radiu Ingersoll (młoty pneumatyczne takie były, widocznie azjatycka
    tradycja produkować pod jedna marką jedno i
    drugie ;)) co z Lądyna przywiozłem w 1981.
    A w rodzinie mieli radziecki, znacznie lepszy ;-)
    Radio przeżyło dwie operacje plastyczne: najpierw przestrajanie z zachodnich na OIRT,
    a później znów z OIRT na zachodnie, nie muszę
    mówić że stan końcowy był znacznie gorszy od pierwotnego, natomiast budzenie
    dźwiękiem audycji radiowej zamiast dzwonka budzika
    bezcenne ;-)

    To nie cuda, lecz termopara. Taką kuchenkę gazową o pospolitej nazwie Jola mieliśmy
    już w latach 80-tych. Oczywiście jak to w
    polskim wyrobie (Wronki, późniejsza Amica) psuło się wszystko co tylko mogło, w
    pierwszej kolejności zapalarki i inna elektryka. Ale
    z uwagi na tę kuchenkę to kurczaków z rożna zjadłem chyba całą ciężarówkę, naprawdę
    dobrze wychodziły, nawet sąsiadom robiłem "na
    zamówienie" gdy jakaś rodzina do nich przyjeżdżała.

    -----