  • Data: 2023-08-07 18:35:59
    Temat: Re: Zegar na neonach?
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan J.F napisał:

    > Na tle nieba?
    > na tle czarnej tablicy?

    Obojętne. Wystarczy, że świeci na nie słońce. Nie musi bezpośrednio.

    > Ale firmy sie lubią bić na kontrast takze w domowych telewizorach.

    Tak, bo ludziom zawsze mało. Pierwsze kolorowe telewizory (w Ameryce)
    dało się oglądać tylko w zaciemnionym pokoju.

    > To połowa sukcesu. Chodzi jeszcze o male odbijanie swiatła
    > zewnętrznego. Matowe "szkło" nie pomaga, ta najstarsza obudowa
    > metalowa z błyszczącym metalem nie pomaga, biały luminofor nie
    > pomaga. Filtr kolorowy pomaga ...

    Mam taki ekran we firmie. Niby "outdoorowy", ale zamontowany
    w dużym pomieszczeniu. Z tych takich bardziej rozdzielczych,
    małodiodowych, co da się oglądać z małej odległości. Z bliska
    diody wyglądają całkiem biało.

    > Aczkolwiek ... uliczne latarnie LED sie pojawiły kilkanascie lat
    > temu, jak dobre LED mialy ~50lm/W, a sodowe ponoc 120-150 lm/W,
    > i miały być oszczędne, czego nie rozumiem.

    Przecież to oczywista oczywistość. To samo co ze świetlówkami --
    sodówa też wali równo dookoła. Oprawy starają się skupić światło,
    ale słabo im wychodzi. Diody świecą tam, gdzie projektant sobie
    zażyczył.

    --
    Jarek