  • 1. Data: 2011-02-07 19:44:57
    Temat: Zegar DCF z układem sterującym
    Od: "Marcin Bg" <m...@s...pl>

    Witam

    Ponieważ nie jestem elektronikiem, trudniej mi się poruszać w tym temacie,
    dlatego zapytam.
    Potrzebuję zegar DCF z wyświetlaczem 7-segmentowym, który będzie pokazywał
    godzinę, ale jednocześnie nadzorował pracę prostego układu (czyli potrzeba
    wyjścia np na przekaźnik). Układ, który będzie nadzorowany z zegara ma
    pracować w godzinach 7-21, tak więc musi być załączony i wyłączony przez
    zegar. Z rana jeszcze musi być zresetowany (by był potrzebny jeszcze
    dodatkowy impuls, ale niekoniecznie). Znalazłem jeden dosć ciekawy
    http://www.nordelektronik.pl/KZ_301_ZEGAR_DCF_775_kH
    z-81.html
    Jednak nie dostałem odpowiedzi o charakterze sygnałów sterujących
    przekaźnikiem (impuls, ciągły) i jaki jest sposób programowania godziny
    (ręczny czy programowany komputerowo).
    Czy ktoś z grupowieczów zna może jakiś układ spełniający moje wymagania i
    mógłby podać źródło?

    pozdrawiam

    Marcin

  • 2. Data: 2011-02-07 20:05:01
    Temat: Re: Zegar DCF z układem sterującym
    Od: Tomasz Wójtowicz <S...@N...SPAM.spammers.com>

    W dniu 2011-02-07 20:44, Marcin Bg pisze:
> [...]
    > Jednak nie dostałem odpowiedzi o charakterze sygnałów sterujących
    > przekaźnikiem (impuls, ciągły) i jaki jest sposób programowania godziny

    Te zestawy są dobre, gdy jesteś nastolatkiem bawiącym się lutownicą.
    Jaką masz gwarancję, że polutujesz je na tyle dobrze, że układ nie
    nawali np. po tygodniu pracy? Albo jakiś element się spali bo Nord
    Elektronik źle zaprojektował.

    Potrzebne ci jest chyba profesjonalne urządzenie, a nie zabawka.

    > Czy ktoś z grupowieczów zna może jakiś układ spełniający moje wymagania i
    > mógłby podać źródło?

    A musi być DCF? Bo gdybyś zdecydował się na NTP, to mógłbyś wykorzystać
    układ Intela 80x86 z dedykowanym systemem operacyjnym Microsoftu,
    najlepiej w wersji '95 . Do tego doinstalowujesz klienta NTP, bo '95 nie
    ma go w standardzie, zaś płytki z tymi mikroprocesorami mają wyjście
    IEEE-1284, które może sterować 16 przekaźnikami, dowolnie
    programowalnymi (trzeba napisać odpowiedni program).

  • 3. Data: 2011-02-08 00:52:25
    Od: "kogutek" <s...@N...gazeta.pl>

    Marcin Bg <m...@s...pl> napisał(a):

> [...]
    > (ręczny czy programowany komputerowo).
    > Czy ktoś z grupowieczów zna może jakiś układ spełniający moje wymagania i

    Oczywiście do anihilatora III generacji potrzebujesz odchyłki nie większej niż
    0,000000000000000000001 sek na na dwa miliony lat. Ja bym użył w porywach
    elektronicznego programatora z marketu, bo mechaniczny za 11 złotych też się
    nada. Ale ja wariat jestem i truskawki cukrem posypuję. Cały czas czekam na
    pytanie czy używany papier toaletowy po praniu można wirować. Doczekam się.

  • 4. Data: 2011-02-08 20:47:12
    Od: "wowa" <w...@g...pl>

    Użytkownik "kogutek" <s...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    > nada. Ale ja wariat jestem i truskawki cukrem posypuję. Cały czas czekam
    > na
    > pytanie czy używany papier toaletowy po praniu można wirować. Doczekam
    > się.

    Wirować można, tylko potem problem z rozdzieleniem warstw :)
    Wojtek

    --
    sygnaturka oczekuje na natchnienie :)

  • 5. Data: 2011-02-09 11:46:55
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    kogutek wrote:

> [...]
    > złotych też się nada. Ale ja wariat jestem i truskawki cukrem posypuję.
    > Cały czas czekam na pytanie czy używany papier toaletowy po praniu można

    Gdyby kolega chciał zainstalować zegar cezowy jako budzik, to miałbyś może
    rację, ale DCF77 jest po pierwsze bardzo tanie, a po drugie wygodniejsze niż
    zegar kwarcowy, czy coś mechanicznego. Na przykład przestawia się
    samoczynnie z czasu letniego na zimowy i na odwrót. Oczywiście można
    przestawiać ręcznie, ale może jestem wariat i kąpię się w ciepłej wodzie.
    Papieru toaletowego do prania nie wożę.

    Waldek

  • 6. Data: 2011-02-09 21:48:57
    Od: "kogutek" <s...@N...gazeta.pl>

    Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de> napisał(a):

> [...]
    > samoczynnie z czasu letniego na zimowy i na odwrót. Oczywiście można
    > przestawiać ręcznie, ale może jestem wariat i kąpię się w ciepłej wodzie.

    Bardzo tanie i proste w obsłudze sa programatory z marketu. Maja estetyczne
    obudowy i dwa lata gwarancji. Mechaniczne sa tak samo, jeśli nie dokladniejsze
    od elektronicznych. Elektronicze mają minimum 8 programów. I mają opcję czasu
    letniego. Budzik za stowę bez obudowy i do samodzielnego złożenia. Wolne żarty
    zwlaszcza że w jakimś markecie widzialem taki sam za 2,5 dychy. No nie taki
    sam. Był zmontowany z baterią, miał obudowę. Mial gwarancję. Oj chyba wozisz
    papier do prania.