    From: Tomasz Wójtowicz <S...@N...SPAM.spammers.com>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Zegar DCF z układem sterującym
    Date: Mon, 07 Feb 2011 21:05:01 +0100

    W dniu 2011-02-07 20:44, Marcin Bg pisze:
    > Witam
    >
    > Ponieważ nie jestem elektronikiem, trudniej mi się poruszać w tym temacie,
    > dlatego zapytam.
    > Potrzebuję zegar DCF z wyświetlaczem 7-segmentowym, który będzie pokazywał
    > godzinę, ale jednocześnie nadzorował pracę prostego układu (czyli potrzeba
    > wyjścia np na przekaźnik). Układ, który będzie nadzorowany z zegara ma
    > pracować w godzinach 7-21, tak więc musi być załączony i wyłączony przez
    > zegar. Z rana jeszcze musi być zresetowany (by był potrzebny jeszcze
    > dodatkowy impuls, ale niekoniecznie). Znalazłem jeden dosć ciekawy
> [...]
    z-81.html
    > Jednak nie dostałem odpowiedzi o charakterze sygnałów sterujących
    > przekaźnikiem (impuls, ciągły) i jaki jest sposób programowania godziny
    > (ręczny czy programowany komputerowo).

    Te zestawy są dobre, gdy jesteś nastolatkiem bawiącym się lutownicą.
    Jaką masz gwarancję, że polutujesz je na tyle dobrze, że układ nie
    nawali np. po tygodniu pracy? Albo jakiś element się spali bo Nord
    Elektronik źle zaprojektował.

    Potrzebne ci jest chyba profesjonalne urządzenie, a nie zabawka.

    > Czy ktoś z grupowieczów zna może jakiś układ spełniający moje wymagania i
    > mógłby podać źródło?

    A musi być DCF? Bo gdybyś zdecydował się na NTP, to mógłbyś wykorzystać
    układ Intela 80x86 z dedykowanym systemem operacyjnym Microsoftu,
    najlepiej w wersji '95 . Do tego doinstalowujesz klienta NTP, bo '95 nie
    ma go w standardzie, zaś płytki z tymi mikroprocesorami mają wyjście
    IEEE-1284, które może sterować 16 przekaźnikami, dowolnie
    programowalnymi (trzeba napisać odpowiedni program).