  • 11. Data: 2009-08-14 09:20:12
    Temat: Re: Zdjecie Tygodnia 2009/32 - fotoplenery.eu
    Od: Czarek <4...@g...de>

    On 10 Sie, 18:07, "Osiak" <o...@i...pl> wrote:

    > W srode wieczorem bedziemy wszystko wiedzieli.

    Puk puk, je tam kto...? Już piątek.

    Czarek

  • 12. Data: 2009-08-14 12:08:17
    Od: "Osiak" <o...@i...pl>

    Użytkownik "Czarek" <4...@g...de> napisał w wiadomości
    i.googlegroups.com...
    > Puk puk, je tam kto...? Już piątek.

    Stan wiedzy na dzisiaj mam taki.
    Te Ip jest na liscie spamersko / trolowej prowadzonej w sieci przez roznych
    administratorow.
    Zdaniem kogos kto sie zna te Ip jest stalym Ip. Jesli to Twoje i uwazasz ze
    jest zmienne to wylacz i wlacz ruter. Zostanie Ip przydzielone na nowo i to
    w dodatku inne. Ale to raczej jest stale Ip. Pisales ze jeszcze inne osoby
    uzywaja tego Ip (bo to ruter) - rozejrzyj sie wsrod nich moze ktos spamuje
    lub troluje w necie. Jesli nie, to napisz ze wszystko ok to to Ip zostanie
    zdjete z czarnej listy. Na Fotoplenery.eu jak wiadomo jest mozliwosc
    logowania sie - jak nie bylo tej "czarnej listy" (ma ona ponad 200 adresow
    Ip lub macadresow - wiekszosc z domen ru) to w ciagu kilkunastu minut obcy
    skrypt zalozyl kilka tysiecy kont uzytkownika i na nich sie logowal. I to
    sie odbywalo kilka razy w tygdniu, usuwalem a za pare dni bylo to samo.
    Spowodowalo to spowolnienie serwerow i znaczne zuzycie transferu. Poniewaz
    ani ja ani Giang nie wykorzystujemy tej strony w sposob komercyjny i nie
    bardzo chcemy placic za uslugi osob znajacych sie to raczej poszlismy po
    najmniejszej linii oporu (czytaj najtanszej :-) i wykorzystalismy
    ogolnodostepne "czarne listy" adresowe. Zrobilismy to zreszta za rada i przy
    pomocy kogos kto spolecznie pomaga nam w razie problemow ze strona.
    Problemy ustaly i to natychmiast.
    Czyli jesli uwazasz ze z Twojego Ip nikt nie bedzie nic zlego robil to
    napisz to wtedy usuniemy go z listy i bedzie normalny dostep. Jak bym
    wiedzial ze tam jestes tylko Ty i Justyna to od razu jak tylko sie o tym
    dowidzialem bym to zrobil (czyli dzisiaj rano) ale sam napisales ze inne
    osoby tez korzystaja - a ja ich nie znam. Dzisiaj w nocy wyjezdzam ale jak
    tylko zareczysz za inne osoby :-) to natychmiast ta blokada zostanie
    zdjeta. Najlepiej napisz na grupie.

    Sorry za klopot

    pozdrowienia

    --
    Osiak
    www.fotoplenery.eu

  • 13. Data: 2009-08-15 10:13:29
    Od: Czarek <4...@g...de>

    On 14 Sie, 14:08, "Osiak" <o...@i...pl> wrote:

    > Te Ip jest na liscie spamersko / trolowej prowadzonej w sieci przez roznych
    > administratorow.

    Gdyby tak było, to nie mógłbym się dostać na większość stron,
    korzystających z czarnej listy. A problem ten występuje, niestety,
    wyłącznie na prowadzonych przez Ciebie stronach - fotoplenery czy MTF.

    > Zdaniem kogos kto sie zna te Ip jest stalym Ip.

    Jego prawo mieć własne zdanie. I zapewne wcale mu nie przeszkadza, że
    nie jest ono zgodne z rzeczywistością? :-)

    > Jesli to Twoje i uwazasz ze jest zmienne

    Nie tyle uważam, ile mam w umowie, że jest publiczne. I faktycznie tak
    jest, bo na stronach, gdzie mam wyłączone zliczanie odwiedzin z danego
    IP, muszę co jakiś czas podawać nowe IP - bo misie zmienia.

    > to wylacz i wlacz ruter. Zostanie Ip przydzielone na nowo i to
    > w dodatku inne.

    Hehe, też powiedział Ci to ten, "który sie zna"? :-> To powiedz mu, że
    nie ma pojęcia o czym mówi. Wyłączenie i włączenie routera nie
    powoduje przypisania nowego IP. Poza tym router codziennie jest
    wyłączany i włączany. Nie ma to wpływu na IP.

    > Ale to raczej jest stale Ip.

    Znów wiesz lepiej? :-)

    > Pisales ze jeszcze inne osoby
    > uzywaja tego Ip (bo to ruter) - rozejrzyj sie wsrod nich moze ktos spamuje
    > lub troluje w necie.

    Daj spokój, to są bajki dla niegrzecznych dzieci.

    > jak nie bylo tej "czarnej listy" (ma ona ponad 200 adresow Ip

    Tak myślałem, czyli po prostu zablokowałeś używane przeze mnie IP. To
    odblokuj i będzie spokój ;)

    > Problemy ustaly i to natychmiast.

    Wiesz, ja mam taką stronę, która jest zablokowana dla wszystkich, z
    wyjątkiem mnie. Polecam ten sposób, jeszcze mniej problemów :D

    > Czyli jesli uwazasz ze z Twojego Ip nikt nie bedzie nic zlego robil

    Przecież mówię, że mam publiczne IP, więc nie wiem kto, kiedy i w jaki
    sposób będzie z niego korzystał. Ja mogę odpowiadać za swój komputer,
    nie za adres sieciowy.

    > Sorry za klopot

    Żaden kłopot, raczej nowe doświadczenie w poznawaniu ludzi ;-)

    Czarek

  • 14. Data: 2009-08-17 10:20:50
    Od: Czarek <4...@g...de>

    A tak podtrzymam ten wątek, coby go Osiak nie zgubił :-)

    Czarek

  • 15. Data: 2009-08-17 16:58:07
    Od: "A" <o...@i...pli>

    /Użytkownik "Czarek" <4...@g...de> napisał w wiadomości
    n.googlegroups.com...
    /A tak podtrzymam ten wątek, coby go Osiak nie zgubił :-)

    Nie zgubie. Sprawa wyglada tak. Nie wiesz co to znaczy adres publiczny, z
    tego powodu obrazasz mnie i kogos kto sie zna na necie i mi pomaga.
    Wytlumacze Ci co to jest adres publiczny - jest to taki adres ktory jest
    widoczny w necie :-) a czy on jest zmienny czy staly to zupelnie inna
    sprawa. Masz w umowie ip publiczny ale on jest staly. Usuwamy blokade tego
    adresu. Ale ne jestesmy w stanie usunac go z czarnej listy z ktorej
    korzystamy. Tutaj tez nie rozumiejac lekko sie osmieszasz mowiac ze skoro
    tam jestes to do innych stron tez bys mial zabroniony dostep. To nie jest
    publiczna czarna lista - to jest calkowicie prywatna, kilkunastu adminow
    sporych portali i firm ja sobie tworzy i utrzymuje i zareczam Ci ze do ich
    stron tez nie masz dostepu ale pewnie nigdy na te strony nie trafisz.

    pozdrowienia

    --
    Osiak
    www.fotoplenery.eu