    From: "Osiak" <o...@i...pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Zdjecie Tygodnia 2009/32 - fotoplenery.eu
    Date: Fri, 14 Aug 2009 14:08:17 +0200

    Użytkownik "Czarek" <4...@g...de> napisał w wiadomości
    news:f725684a-3895-4274-aae5-a42f5d4b1437@c34g2000yq
    i.googlegroups.com...
    > Puk puk, je tam kto...? Już piątek.

    Stan wiedzy na dzisiaj mam taki.
    Te Ip jest na liscie spamersko / trolowej prowadzonej w sieci przez roznych
    administratorow.
    Zdaniem kogos kto sie zna te Ip jest stalym Ip. Jesli to Twoje i uwazasz ze
    jest zmienne to wylacz i wlacz ruter. Zostanie Ip przydzielone na nowo i to
    w dodatku inne. Ale to raczej jest stale Ip. Pisales ze jeszcze inne osoby
    uzywaja tego Ip (bo to ruter) - rozejrzyj sie wsrod nich moze ktos spamuje
    lub troluje w necie. Jesli nie, to napisz ze wszystko ok to to Ip zostanie
    zdjete z czarnej listy. Na Fotoplenery.eu jak wiadomo jest mozliwosc
    logowania sie - jak nie bylo tej "czarnej listy" (ma ona ponad 200 adresow
    Ip lub macadresow - wiekszosc z domen ru) to w ciagu kilkunastu minut obcy
    skrypt zalozyl kilka tysiecy kont uzytkownika i na nich sie logowal. I to
    sie odbywalo kilka razy w tygdniu, usuwalem a za pare dni bylo to samo.
    Spowodowalo to spowolnienie serwerow i znaczne zuzycie transferu. Poniewaz
    ani ja ani Giang nie wykorzystujemy tej strony w sposob komercyjny i nie
    bardzo chcemy placic za uslugi osob znajacych sie to raczej poszlismy po
    najmniejszej linii oporu (czytaj najtanszej :-) i wykorzystalismy
    ogolnodostepne "czarne listy" adresowe. Zrobilismy to zreszta za rada i przy
    pomocy kogos kto spolecznie pomaga nam w razie problemow ze strona.
    Problemy ustaly i to natychmiast.
    Czyli jesli uwazasz ze z Twojego Ip nikt nie bedzie nic zlego robil to
    napisz to wtedy usuniemy go z listy i bedzie normalny dostep. Jak bym
    wiedzial ze tam jestes tylko Ty i Justyna to od razu jak tylko sie o tym
    dowidzialem bym to zrobil (czyli dzisiaj rano) ale sam napisales ze inne
    osoby tez korzystaja - a ja ich nie znam. Dzisiaj w nocy wyjezdzam ale jak
    tylko zareczysz za inne osoby :-) to natychmiast ta blokada zostanie
    zdjeta. Najlepiej napisz na grupie.

    Sorry za klopot

    pozdrowienia

    --