  • 51. Data: 2009-06-22 11:48:33
    Temat: Re: Zdjęcia ślubne do oceny
    Od: "Matt " <m...@g...pl>

    adam <j...@o...maile.com> napisał(a):
    > Żadna matryca nie jest aż tak kiepska aby nie pokazała diametralnie różnych
    > wyników w zalezności od szkła ; )
    > Chyba, że przytroczysz szkło do kompaktu z wyrąbaną dziurą w miejscu
    > obiektywu ; ))))
    >
    > adam

    Ja tam dużego doświadczenia nie mam. Ostatnio założyłem nowo kupioną sigmę
    24-70/2.8 zamiast kitowego szkiełka i kolorki mi się - na razie - bardzo
    podobają. Nawet chyba bardziej mi się podobają niż z drugiego mojego szkła,
    50/1.4 sony.
    Inna sprawa, że poddałem dziś obróbce zdjęcia starsze z kita przez DXO i
    kolory mi się podobają, a nawet łaał! są fajne :-) Ręcznie w ACR mi się takie
    nie udawały :-) Szkoda, że tej Sigmy nie ma w bibliotece obiektywów :-( Jest
    za to 50mm sony, sobie zobaczę później, jak aberracje koryguje :-) I dopiero
    zobaczę żyletę na f/8 :-)

    Maciej

  • 52. Data: 2009-06-22 12:01:08
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik "Matt " napisał

> [...]
    > Jest
    > za to 50mm sony, sobie zobaczę później, jak aberracje koryguje :-) I

    No właśnie.
    To jest to.

    adam

  • 53. Data: 2009-06-22 12:59:36
    Od: cichybartko <c...@g...com>

    Matt pisze:

    > OK, rozumiem :-) Ciii, konkurencja nie śpi :-) A możesz polecić jakąś książkę
    > tudzież inne materiały o obróbce zdjęć?

    na http://fotosite.pl/ksiazki/ był spis sensowych książek o obróbce.
    kultowe pozycje to na pewno:
    Photoshop. Restauracja i retusz. Wydanie III - Autorzy: Katrin Eismann,
    Wayne Palmer
    Photoshop. Korekcja i separacja. Vademecum profesjonalisty. Wydanie V -
    Autor: Dan Margulis
    Photoshop LAB. Rozwiązanie zagadki kanionu - Autor: Dan Margulis
    Real World Camera Raw i Photoshop CS3/CS3 PL -
    Autorzy: Bruce Fraser, Jeff Schewe

    Pozdrawiam.
    Bartko.

  • 54. Data: 2009-06-22 13:18:39
    Od: "abpc" <j...@a...com.pl>

    Użytkownik "cichybartko" <c...@g...com> napisał w wiadomości

> [...]
    > Photoshop LAB. Rozwiązanie zagadki kanionu - Autor: Dan Margulis
    > Real World Camera Raw i Photoshop CS3/CS3 PL -

    Może i książki są niezłe ale dobrze służą do psucia fotek .... zdaj
    się na intuicję i wiedz co chcesz osiągnąć, i czego oczekujesz a
    unikniesz koszmarków ..... niestety albo i na szczęście nawet zabawa z
    knotami wymaga myślenia :)

    abpc

  • 55. Data: 2009-06-22 14:26:37
    Od: cichybartko <c...@g...com>

    abpc pisze:
> [...]
    > się na intuicję i wiedz co chcesz osiągnąć, i czego oczekujesz a
    > unikniesz koszmarków ..... niestety albo i na szczęście nawet zabawa z

    Do zabawy w intuicję jest potrzebny fundament w postaci wiedzy
    teoretycznej. W przeciwnym razie to suwasz sobie suwakami na oślep ;).
    Akurat jeszcze się tak składa że wspomniane książki świetnie pokazują tą
    teorię na praktycznych przykładach. Z pewnością nie są to typowe
    zapychacze półek w empiku, które opisują setny raz ten sam chwyt tylko
    inaczej przyprawiony.

    Pozdrawiam.
    Bartko.

  • 56. Data: 2009-06-22 18:14:10
    Od: cichybartko <c...@g...com>

    Roger from Cracow pisze:
    > no to masz wszystko co Ci jest potrzebne. Nie boj sie czasem uzyc
    > 1.6 w 50tce i zadbaj tez o tlo i smieci w tle. Zreszta zaraz się dowiesz,
    > ze mala GO to domena kiepskich fotografow, efekciarstwo, odpust
    > czy co tam jeszcze :D

    a ja trochę zaczepnie ;) ile % zdjęci na http://www.magnumphotos.com/ ma
    płytką głębie ostrości ;).

    Pozdrawiam.
    Bartko.

  • 57. Data: 2009-06-23 08:50:10
    Od: f1969 <"[odspamiacz]fotograf1969"@gazeta.pl>

    Ewelina pisze:
    > Witam, jak oceniacie zdjęcia ślubne z http://mjfoto.eu/ ? Znajomy polecił mi
    > tego fotografa, czy to dobre zdjęcia? Dużym atutem jest bardzo atrakcyjna
    > cena. Pozdrawiam

    Hmm ...
    Kilka bdb, sporo średnich, dużo gniotów.

    --
    f1969