  • 81. Data: 2009-05-27 08:30:11
    Temat: Re: Zdjecia pewnej Anny Marii
    Od: John Smith <u...@e...net>

    Janko Muzykant napisał(a):

    > Wydaje mi się, że widzicie tam więcej szpopa, niż jest naprawdę -
    > owszem, trochę jest, ale daleko tam od ''szoku'' jak w krajobrazach. A
    > że jeszcze zostały oryginały, posyłam takie ''prosto z aparata'' (tzn. z
    > rawa na default w acr):
    > http://www.cyfrowka.neostrada.pl/x1.jpg
    >
    > Właściwie tę gładź można zrobić makijażem tylko po prostu szkoda czasu i
    > pieniędzy zresztą też, jeśli miałoby to być zrobione porządnie.

    <flame>
    Może niektórych szokuje gładkość obrazu z Canona? ;-)
    </flame>

    --
    Mirek

  • 82. Data: 2009-05-27 09:01:47
    Od: "marek augustynski" <h...@p...onet.pl>

    > Wielkie słowa, a to raczej dobra zabawa z ambicjami bardziej
    > ''pamiątkarskimi'' niż poszukiwania czegoś, czego jeszcze nie było (nota
    > bene z definicji skazana na porażkę).

    A mi się wydaje, że tak naturalnych zdjęć jak tego Collina to jeszcze nie
    było. Ale pewnie się mylę;)
    Problem tych Twoich zdjęć wział się, wbrew temu co mówisz, z konwencji. Jest
    to pamiątka jak to w fotografii jednak ewidentnie zrobiłeś ją
    ze "scenariusza". I wyszedł Ci film jak Bogusiowi Lindzie:) No nie da się
    zrobić czegoś dobrze nie mająć o tym pojęcia. Cała ta gadka o photoshopie
    którą się tu ciągnie jest bez znaczenia... nawiasem mówiąc troche nawet mnie
    dziwi bo świadczy o braku zastanowienia. Nie wiem czy tam był PS cz nie ale
    wiem, że to jeden kij.

    Po pierwszym spojżeniu pomślałem "ło jezu", patrząc dajej, aż do dziesiątego
    zdjęcia wydało mi się że ta dziewczyna jest niewidoma. Wtedy nastąpił taki
    mechanizm "hmmm, gość robi niewidomą, ona tu jakieś harce". Następnie dotarłęm
    do zdjęć ostatnich i to był kamień na zabitą trumnę. Żywcem nic tu nie pasuje.
    Siedzi laska na szarym tle jak na skazaniu, świało z boxa, ta niby orientalna
    bizuteria, która orientalnie może wyglądać tylko na azjatce. Te bluzki,
    bluzeczki, nito sportowe, ni to aleganckie, Papieros... widziałeś papierosa u
    hinduski albo u greckiej bogini:) Turban spiety jak masa z papieru toaletowego
    i ta pseudo zaduma z paluszkami sypiącymi szczyptę soli do rosołu. Portki
    bojówki z frędzlami a na nich jakiś metalowo krysztaow fartuszek-obręcz.
    Portki laski z amerykańskiego rodeo i poza studujna z lat 20.
    TOTALNY kich. Ona się przebierała, Ty widziałeś co robisz. To wszystko
    zrobione w 100 procentach na serio.. taki ma wydzwięk. Świetna pamiątka
    bedzie:)

    pozdrawiam
    marek

  • 83. Data: 2009-05-27 09:49:00
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    marek augustynski pisze:
> [...]
    > TOTALNY kich. Ona się przebierała, Ty widziałeś co robisz. To wszystko
    > zrobione w 100 procentach na serio.. taki ma wydzwięk. Świetna pamiątka

    Ale to właśnie było, zdarzyło się w rzeczywistym świecie i właściwie
    było czystą improwizacją. Całkowicie naturalna nienaturalność - o ile
    możemy o nienaturalności w ogóle mówić.
    Można na to spojrzeć szerzej i tak zaczynam to widzieć - typowe zdjęcia
    z n-k czy innych fotek cośtam - laska w białych kozaczkach z plastikowym
    czymś niby-fikuśnie zasłaniająco-odsłaniające to i owo, z czego część za
    duża, część za mała. Do tego makijaż kojarzący sie z pierwszym obrazkiem
    akwarelkowym na pierwszej lekcji plastyki w zerówce i zgrabne dodatki -
    pazurki terminatora, biżuteria z zepsutej wtryskarki, fryzura mająca za
    wszelką cenę imitować tanią perukę. Czy to jest sztuczne? Nie, dla tej
    dziewczyny to jest naturalne, to jest jest robocze ubranko, które, gdyby
    była taka możliwość, nosiłaby co dzień i wszędzie.
    Mało tego, do ubranka dochodzą pozy, mimika, sposób poruszania się,
    zachowania. I to też jest naturalne, nienaturalne będzie, gdy ta
    dziewczyna pojedzie do szkoły dam na Wyspy i stanie się piękną kobietą,
    zmysłową i estetyczną. Owszem, to może być naturalne, ale gdy do tego
    dojrzeje sama, wewnątrz siebie jak to się dzieje z większością kobiet,
    gdy zamienią swoje kozaczki ze skaju na coś subtelniejszego.
    Coraz większą przyjemność, bynajmniej nie należy tu mylić przyjemności
    pojętej klasycznie, estetycznie, mam oglądając ludzi właśnie tak
    przebranych, zachowujących się zgodnie ze wzorami, które znaleźli obok
    siebie, ale które są ich własną syntezą tego (czasem wręcz pozbawioną
    kreatywności, ale własną, bo wybraną przez siebie). Bo to jest...
    pierwotne, naturalne i czyste. Jak tak zwana jesionka czy waciak na
    zdjęciach sprzed lat.

    Myślę, że fajna byłaby seria ujęć klasycznych właśnie takich lasek w
    kozaczkach czy panów w spodniach z rozporkiem między kolanami. Ujęć
    pozbawionych całkowicie kreacji osób trzecich.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 84. Data: 2009-05-27 10:06:57
    Od: Bernard Wybierała <b...@g...com>

    Janko Muzykant pisze:
    > Dawno nie pokazywałem nic ze studia, toteż zapraszam:
    > http://www.ckmedia.pl/~jankomuzykant/l/04/16.htm
    >
    > Robione 450D z Tamronem 28-75, głównie otwartym. We wszystkich ujęciach
    > af trafił :)
    > Aha, modelka nie chce zostać modelką jak również ja nie chcę zawodowo
    > fotografować modelek - to tak uprzedzając różne uwagi sprzed ponad pół
    > roku przy podobnej okazji.

    Jedyne interesujące to portret z papierosem...

    --
    Bernard Wybierała
    B&W Studio

  • 85. Data: 2009-05-27 10:21:48
    Od: "marek augustynski" <h...@p...onet.pl>

    Jest

    > Ale to właśnie było, zdarzyło się w rzeczywistym świecie i właściwie
    > było czystą improwizacją. Całkowicie naturalna nienaturalność - o ile
    > możemy o nienaturalności w ogóle mówić.

    Może, a teraz pokazujesz to innym ludziom.

    > Można na to spojrzeć szerzej i tak zaczynam to widzieć - typowe zdjęcia
    > z n-k

    co to jest n-k?

> [...]
    > dojrzeje sama, wewnątrz siebie jak to się dzieje z większością kobiet,
    > gdy zamienią swoje kozaczki ze skaju na coś subtelniejszego.

    No widzisz. Twój opis jest jakby z perspektywy, masz odniesienie. A zdjęcia
    zrobiłeś jakbyś był bliskim znajomym tej laski w kozaczkach. Wówczas jej
    naturalność byłaby naturalna dla Ciebie, ale nie miałbyś odniesienia.

    Teraz powiedzmy, że jednak nie jesteś jej znajomym, lub nie aż tak bliskim.
    Chcesz pokazać ją właśnie w jej naturalności. Pojawia się problem wiedzy -
    Twojej - i techniki, warsztatu. Musisz użyc odpowiednich środków aby oddać sos
    tej dziewczyny. I musisz wiedzieć jakie to środki. Musisz mieć tez świadomość
    zjawiska jakie opisałeś wyżej.

> [...]
    > kreatywności, ale własną, bo wybraną przez siebie). Bo to jest...
    > pierwotne, naturalne i czyste. Jak tak zwana jesionka czy waciak na

    A co jest syntezą Twoją? Ktos może Cię znać bliżej i powie np. że zrobieś te
    zdjęcia tak jak zrobiłes bo inaczej nie umiesz. A ktos z zewnątrz powie co za
    gość, następny "wsiok", "artysta", "sprzedawca kapusty", "juzio z zakładu foto
    na osiedlu". I kto bedzie bliżej prawidłowej oceny?
    Ja rozumiem, Ciebie może nie obchodzić czyjaś ocena ale może obchodzi Cie co
    robisz, ile potrafisz, wiesz, na ile jesteś sprawny w takim czy innym temacie.

    Pokazując cokolwiek mówisz o sobie, bo poprzez takie lub inne, technicznie i
    merytorycznie, dzwiganie tematu, opowiadasz o sobie a nie tylko o kimś lub o
    swoich umiejętnościach... A raczej przede wszystkim mówisz o sobie.

    > Myślę, że fajna byłaby seria ujęć klasycznych właśnie takich lasek w
    > kozaczkach czy panów w spodniach z rozporkiem między kolanami. Ujęć
    > pozbawionych całkowicie kreacji osób trzecich.

    Nie wiem czy to by było fajne. Pewnie nudne jak cholera.
    kolejny "projekt", "dokument" o pewnej grupie ludzi... tzn zdjęcia
    powierzchownie pokazujące pewną grupę ludzi.

    pozdrawiam
    marek

  • 86. Data: 2009-05-27 10:49:41
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    marek augustynski pisze:
    > co to jest n-k?

    Jedno z miejsc dla amatorów fotografii, gdzie wysyła się zdjęcia robione
    czym popadnie mające za cel zareklamowanie samego siebie (nasz klasa
    konkretnie).

    > No widzisz. Twój opis jest jakby z perspektywy, masz odniesienie. A zdjęcia
    > zrobiłeś jakbyś był bliskim znajomym tej laski w kozaczkach. Wówczas jej
    > naturalność byłaby naturalna dla Ciebie, ale nie miałbyś odniesienia.

    A, tego to ja już zmienić nie mogę. Co dla jednego jest naturalnością,
    drugiemu wydaje się kreacją.
    W szczególności mogę powiedzieć o każdym portrecie nieingerencyjnym
    (tzn. nie zrobionym bez wiedzy portretowanego), iż jest kreacją, bo
    portretowany był świadomy tego, co w jakimś stopniu mogło wpłynąć na
    jego zachowanie.

> [...]
    > tej dziewczyny. I musisz wiedzieć jakie to środki. Musisz mieć tez świadomość

    Mam wrażenie, że na końcowym wnioskiem będzie podglądanie, jako jedyny
    środek opierający się zasadzie nieoznaczoności.
    W każdym razie szukanie tej drogi dla mnie tu i teraz jest zbyt męczące
    i mało obiecujące.

> [...]
    > merytorycznie, dzwiganie tematu, opowiadasz o sobie a nie tylko o kimś lub o
    > swoich umiejętnościach... A raczej przede wszystkim mówisz o sobie.

    To wszystko jest bardzo względne. Gdyby ludziom chciało się chodzić po
    błocie, w zimie i w deszczu, mielibyśmy mnóstwo zdjęć, które lubię robić
    właśnie w takiej scenerii. Owe zdjęcia byłyby wtedy nieciekawe, banalne
    i powtarzające się. A tak wydają się być oryginalne.
    A drugi koniec kija - czy ktoś jeszcze robi oryginalne zdjęcia tak zwane
    ślubne? Czy podpalenie stodoły pełnej siana wraz z młodymi i
    sfotografowanie tego byłoby kreacją, poszukiwaniem oryginalności czy
    chęcią powiedzenia czegoś? Czego? Opowiedzeniem o istocie małżeństwa czy
    może zwróceniem uwagi na fotografa?

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /nieważne są fakty, ważne są emocje/

  • 87. Data: 2009-05-27 11:28:34
    Od: "marek augustynski" <h...@p...onet.pl>

    > Mam wrażenie, że na końcowym wnioskiem będzie podglądanie, jako jedyny
    > środek opierający się zasadzie nieoznaczoności.

    I tak pozostanie pytanie jak podglądać

> [...]
    > właśnie w takiej scenerii. Owe zdjęcia byłyby wtedy nieciekawe, banalne
    > i powtarzające się. A tak wydają się być oryginalne.

    Jeśli są oryginalne to tylko w niewielkim stopniu ze wzgledu na niedostepność
    terenu.

> [...]
    > sfotografowanie tego byłoby kreacją, poszukiwaniem oryginalności czy
    > chęcią powiedzenia czegoś? Czego? Opowiedzeniem o istocie małżeństwa czy

    A co to znaczy normalne zdjęcia ślubne? Ten przemysł ma to do siebie że nie
    robi się normalnie. Pewnie już milion razy zastanawiano się dlaczego. Osobście
    nie przypominam sobie normalnych zdjęć ślubnych... plenerowch bo o tm chyba
    mówisz.
    Myślę że to jest babriera mentalna. Państo młodzi nie idą na sesję żeby zrobić
    sobie portret tylko żeby ktoś im zrobił zdjęcia ślubne, cokolwiek to znaczy. A
    jak im zrobisz zwykłe, najzwyklejsze zdjęcia zapytają czy to już, czy to to?
    Ludzie się nie widzą i zdaża się wybitnie rzadko że chcą się zobaczyć.

  • 88. Data: 2009-05-27 12:08:10
    Od: Slawek Jankowski <j...@p...onet.pl>

    > Wydaje mi sie, ze widzicie tam wiecej szpopa, niz jest naprawde -
    > owszem, troche jest, ale daleko tam od ''szoku'' jak w krajobrazach. A
    > ze jeszcze zostaly oryginaly, posylam takie ''prosto z aparata'' (tzn.
    > z rawa na default w acr):
    > http://www.cyfrowka.neostrada.pl/x1.jpg

    Ale nie chodzi o ilosc tylko jakosc. Mozna dac duzo szopa, ale uzyc go w taki sposob
    ktory nie razi. Mnie akurat tutaj razi. I od razu mowie - sam uzywam duzo PSa :-)
    Tym bardziej, ze patrzac wlasnie po zdjeciu zrodlowym mozna bylo to zrobic wg mnie
    lepiej.

    Slawek Jankowski
    Fotografia
    http://www.slawekjankowski.com

  • 89. Data: 2009-05-27 16:27:51
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2009-05-26 00:04:01 +0200, Janko Muzykant <j...@w...pl> said:

    > Dawno nie pokazywałem nic ze studia, toteż zapraszam:
    > http://www.ckmedia.pl/~jankomuzykant/l/04/16.htm

    Czemu ją tak połamałeś?

    --
    Nie odpowiadam na treści nad cytatem