  • 31. Data: 2009-02-06 22:34:55
    Temat: Re: Zdjęcia art żyw w namiocie bezcieniowym
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    MarekF pisze:

    > Srednie tony bardziej w pionie, to poprawia ostrosc.
    > http://www.fotografia.aktis.alpha.pl/img/oliwk1i.jpg
    > Dlatego kazdej focie reklamowej nalezy przynajmniej poprawic histogram, lub
    > krzywe tonalne.

    OK, kupuję! ;)

    Ktoś wcześniej rzucił słuszną uwagę, że te oliwki powinny być przebrane,
    żeby były najlepsze, bo faktycznie w takim prawie makro ujęciu nie
    prezentują się najlepiej. No i moim zdaniem trochę lepiej wyglądałoby
    małe kłamstwo, czyli zdjęcie oliwek z pestkami, bo te jednak są mocno
    "pokaleczone" i to na takim zbliżeniu rzuca się w oczy.

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

    login: pawelek_79
    serwer: poczta*onet.pl.

  • 32. Data: 2009-02-06 23:01:08
    Od: Grzegorz Góra <g...@p...fr>

    Dnia Fri, 6 Feb 2009 22:47:59 +0100, MarekF napisał(a):

    > Ja tam wole barzej zielone oliwki.

    To oczywiste, że można te oliwki dopieszczać na wiele sposobów.
    "Moje" oliwki miały pokazać wyłącznie to, że prosta korekta krzywej i
    wyostrzenie daje odczuwalne efekty (w niby już spieprzonym zdjęciu). Ot,
    takie minimum interwencji, które może zrobic każdy. Cała reszta zależy
    już od umiejętności obrabiającego, talentu itd.

    > Ja tak na szybko tak widze oliwki. Zrobilem na krzywych tonalnych w kazdym
    > kanale, tylko je znieksztalcilem w 'S'.
    > Srednie tony bardziej w pionie, to poprawia ostrosc.
    > http://www.fotografia.aktis.alpha.pl/img/oliwk1i.jpg

    Zgadzam sie z cała Twoją wypowiedzią, ale co do takiej wersji oliwek
    ...nie kupuję. I nie dlatego, że ich nie znoszę. Chodzi o to, że za mało
    oliwkowego w oliwkach

    ;)

    --
    Pozdr.
    Grzegorz

  • 33. Data: 2009-02-06 23:32:41
    Od: "MarekF" <o...@w...pl>

    Użytkownik "Grzegorz Góra" <g...@p...fr> napisał w wiadomości

    > Zgadzam sie z cała Twoją wypowiedzią, ale co do takiej wersji oliwek
    > ...nie kupuję. I nie dlatego, że ich nie znoszę. Chodzi o to, że za mało
    > oliwkowego w oliwkach

    Masz racje.
    Corka powiedziala, ze nie ma apetytu na takie oliwki /kolor/. Chociaz je
    uwielbia. Ja nie lubie oliwek, dlatego sa zielone, jakby niedojrzale.
    Ale na krzywych tonalnych mozna zrobic wszystko, rowniez bardziej
    'apetyczny' obraz.
    Wlasciwie oliwki powinne byc nadziane papryka, troche czerwieni by sie
    przydalo na fotce.
    Pozdr
    MarekF
    ps. weryfikuje swoje poglady. Po kupnie jedynie slusznej lustrzanki
    zaniechalem Dan Margulisa. Wracam do 'Korekcji i separacji' . Kto czytal to
    wie.

  • 34. Data: 2009-02-07 10:58:56
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    "MarekF" <o...@w...pl> writes:

    > http://www.fotografia.aktis.alpha.pl/img/oliwk1i.jpg

    Oliwki to mają byc, a nie zielony groszek.

    MJ