  • 21. Data: 2009-02-06 15:02:01
    Temat: Re: Zdjęcia art żyw w namiocie bezcieniowym
    Od: Czarek <4...@g...de>

    Jeśli robisz tak, jak piszesz, to nic z Ciebie nie wyrośnie...

    Czarek

  • 22. Data: 2009-02-06 16:08:04
    Od: "Arkadiusz Stopa" <a...@z...pl>

    > statyw jest pewny ciezki nie za 40 zł
    ---------------
    Jeśli wyzwalasz ręcznie, włącz samowyzwalacz.

    > ruch w iso mam moge zmienic robilłem to na iso 100 moze zmienic np na
    > 400 ?
    ----------------
    A lampy to jakie masz, błyskowe czy ciągłe (żarówki, świetlówki itp.)?
    Z dotychczasowego opisu wnioskuję, że ciągłe, to przecież masz
    w aparacie jeszcze regulację czasu naświetlania. Zakładam, że
    wpływasz na zachowanie aparatu i nie robisz na zielonym programie.

    > mało który fotograf chce sie tknąc próduktów w folii - zawsze
    > wyjdzie kicha.,......... szacun dla tych ktorym to wychodzi.
    > no właśnie dobrze kolega mówi z tą ostrością tylko jak ją złapać oto jest
    > pytanie
    ----------------
    To proste: ręcznie.

    > ....... nawet stabilizacje pseudooptyczną włączyłem
    ------------
    To ją wyłącz, przecież masz statyw. Włączenie stabilizacji w aparacie
    zamontowanym na statywie przeważnie skutkuje mniej ostrymi fotkami.

    > w tych ustawieniach szczegółowych tego szumiksa jestem marny .......
    ----------------------
    Na to może pomóc tylko lektura instrukcji obsługi.

    --

    Pozdrawiam Serdecznie!

    Arkadiusz Stopa

    <stopa małpka post kropka pl> tel. 0897633408
    Mała Galeria Makrofotografii http://www.stopa.cso.pl

  • 23. Data: 2009-02-06 16:17:29
    Od: "Jan Kowalski" <j...@o...pl>

    Użytkownik "jowar" <m...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Jan Kowalski" <j...@o...pl> napisał w wiadomości

    > na D/3,6 bardzo ciemne wychodzily

    Każdy obiektyw tak ma, że największą rozdzielczość (szczegóły) uzyskuje tak
    trochę dalej niż na początku krótkiego zakresu przysłony. Jak do tego dodasz
    małą głębie ostrości to wtedy wychodzi mydło.
    Może zamiast lampy błyskowej jakieś inne źródło światła?

  • 24. Data: 2009-02-06 16:19:32
    Od: "Jan Kowalski" <j...@o...pl>

    Użytkownik "jowar" <m...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    Wyciągnij czas naświetlania - oczywiście statyw jeśli go nie było.

  • 25. Data: 2009-02-06 17:06:16
    Od: Mikolaj Machowski <m...@w...pl>

    jowar napisał:
    > Mam jescze do dyspozycji aparat FUji S6500
    > niektórzy mówią że robi ładniejesz foty od szumixa

    Z "kopa" S6500 też ma dość miękkie zdjęcia więc tutaj akurat niewiele
    pomoże.

    Tajemnicą dobrych zdjęć żywności jest staranne przygotowanie obiektów:

    - umyj je - najlepiej każdą indywidualnie - żeby nie było żadnych
    nieapetycznych farfocli
    - odrzuć uszkodzone by nie było równie nieapetycznych porozrywanych
    sztuk

    Na jeden talerzyk będziesz musiał wtedy nawet poświęcić kilka słoików,
    ale ostateczny efekt będzie się opłacać.

    m.
    --
    KOTY. KOTY SĄ MIŁE.

  • 26. Data: 2009-02-06 17:14:36
    Od: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Fri, 6 Feb 2009 13:33:45 +0100, jowar napisał(a):

    > http://www.cordoba2004.fotosik.pl/

    Po pierwsze wyrzuć namiot - no chyba że nauczysz się go używać - ale
    nawet jak się tego nauczysz to sam go zdjęciach żywności wyrzucisz.
    Zdjęcia wydają mi się poruszone - drogi statyw to nie jest gwarancja
    stabilności. Niech zgadnę - wyzwalasz aparat wciskając spust? Jeśli tak
    to przestaw na samowyzwalacz.
    Przysłona troszkę mała.

    Generalnie - kup sobie jakąś książkę.

    Pozdrawiam,
    Henry

    --
    FAQ prf: http://www.prf-faq.prv.pl
    FAQ prfc: http://www.prfc-faq.prv.pl

  • 27. Data: 2009-02-06 17:20:08
    Od: f1969 <"[odspamiacz]fotograf1969"@gazeta.pl>

    jowar pisze:

    > http://www.cordoba2004.fotosik.pl/
    >
    > tu będa za chwile te foty wgrywają się proszę o komentarze
    > i od razu mówie ja sie dopiero ucze

    Oświetlenie jest do d... Bezcieniówka daje mały kontrast.

    --
    f1969

  • 28. Data: 2009-02-06 18:07:20
    Od: "kolega" <m...@o...pl>

    Użytkownik ""Paweł W."" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > http://images47.fotosik.pl/57/5643a9452dbad56bmed.jp
    > (i pełny rozmiar - http://images47.fotosik.pl/57/5643a9452dbad56b.jpg)
    >
    > Tylko Auto Levels w PSE, ale możesz to zrobić w bezpłatnym GIMPie (też
    > dobrze działa funkcja auto levels), albo od biedy w Picasie (autokolor,
    > autokontrast, ew. szczęśliwy traf).
    >
    > Pozdrawiam,
    > Paweł W.
    >
    > --
    > "Jak podały Fakty TVN: W poniedziałek ma sie rozpocząć Miedzynarodowa
    > Konferencja d/s Walki ze Spamem. Organizatorzy rozesłali główne założenia

    cenne uwagi z tym samowyzwalaczem
    i z autolevelami bardzo cenne uwagi

  • 29. Data: 2009-02-06 20:06:30
    Od: Grzegorz Góra <g...@p...fr>

    Dnia Fri, 6 Feb 2009 11:19:50 +0100, jowar napisał(a):

    > Robie zdjecia art żywn w namiocie bezcieniowym
    > np cebula sprzęt to namiot bezcieniowy 3 lampy
    > statyw i panasonic DMC FZ50 .
    >
    > Wychodzi nawet fajnie tylko nie moge zrobić czegoś aby wyhodziły ostre
    > szczegóły
    > nie wiem wczytuje sie w instrukcje aparatu eksperymentuje ale dalej to takie
    > wychdozi nie ostre .

    Może narażę się na lincz lub na śmieszność ;), ale podam pewien przepis:
    stabilny statyw, niskie ISO, wart. przysłony wysoka, choc bez przesady
    (magiczne f/8), ostrość łapana na kontrastowym fragmencie kadru (nie
    środek, a brzeg oliwki), pstryk z opóźnieniem (nie poruszysz), RAW (if
    possible), a w obróbce pogmeranie suwaczkami (WB, krzywe), ewentualnie
    upiekszenie w pr. graficznym i ostateczne wyostrzenie po pomniejszeniu
    obrazka.
    (sklecone na prędce: http://ggora.fr.pl/tmp/73b3954316e72aa1vgg.jpg)

    A teraz możecie przybijać... ;)

    --
    Pozdr.
    Grzegorz (żółtodziób ...a jakże)

  • 30. Data: 2009-02-06 21:47:59
    Od: "MarekF" <o...@w...pl>

    Użytkownik "Grzegorz Góra" <g...@p...fr> napisał w wiadomości
> [...]
    ............., ewentualnie
    > upiekszenie w pr. graficznym i ostateczne wyostrzenie po pomniejszeniu

    Witam
    Ja tam wole barzej zielone oliwki.
    Dan Margulis pisal w swojej ksiazce, ze kazda fotka musi byc poprawiona w
    programie graf, po prostu dlatego, ze aparat inaczej widzi i rejestruje niz
    ludzkie oko. Fotka przedstawiana /tym bardziej reklamowa/ ma byc taka /lub
    lepsza/ jak bys stanal w tym miejscu i widzial rzeczywistosc, taka jaka
    widzisz lub taka jak Twoja wyobraznia ja chcialaby zobaczyc.
    Ja tak na szybko tak widze oliwki. Zrobilem na krzywych tonalnych w kazdym
    kanale, tylko je znieksztalcilem w 'S'.
    Srednie tony bardziej w pionie, to poprawia ostrosc.
    http://www.fotografia.aktis.alpha.pl/img/oliwk1i.jpg
    Dlatego kazdej focie reklamowej nalezy przynajmniej poprawic histogram, lub
    krzywe tonalne.
    Pozdr
    MarekF