  • 11. Data: 2009-02-06 12:54:04
    Temat: Re: Zdjęcia art żyw w namiocie bezcieniowym
    Od: "jowar" <m...@o...pl>

    Użytkownik "Jan Kowalski" <j...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:gmhbip$j3m$1@achot.icm.edu.pl...

    > Użytkownik "jowar" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Przecież mowa była o FNumber f/5.6-f/8 a nie f/3.6
    >
    > Zmniejsz przysłonę (zwiększ numer przysłony)

    to jest szcze w miare a jak do tego dojdzie
    opakowanie z Polietylenu to już nie będzie akceptowalne
    a za pare dni będe musiał focić te produkty tylko w opakowaniu z folii
    polietylenowej

  • 12. Data: 2009-02-06 13:02:45
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik "jowar" napisał
    > http://www.cordoba2004.fotosik.pl/
    >
    > tu będa za chwile te foty wgrywają się proszę o komentarze
    > i od razu mówie ja sie dopiero ucze

    A ten statyw to pewny jest ?
    Bo na paru zdjęciach widać jakby część tej nieostrości powstała przez
    chybotliwy statyw.

    Jeśli to światło, którego używasz to za mało, żeby doświetlić plan z większą
    przysłoną, a nie masz ruchu z ISO to marnie widzę twoje szanse.
    To znaczy jak opanujesz statyw i złapiesz ostrość to będzie nieco lepiej ale
    i tak bliżej słabych wyników.
    Z folią to już kompletna masakra.

    A do czego to ma iść - plakat, czasopismo, www czy jakaś ulotka ? Być może
    uda się to "wyciągnąć" w miarę przyzwoicie.

    adam

  • 13. Data: 2009-02-06 13:07:36
    Od: "jowar" <m...@o...pl>

    Użytkownik "adam" <j...@o...maile.com> napisał
    w wiadomości news:498c34ea@news.home.net.pl...
> [...]
    >
    > A do czego to ma iść - plakat, czasopismo, www czy jakaś ulotka ? Być może
    > uda się to "wyciągnąć" w miarę przyzwoicie.

    na strone www
    ma to ilsc
    statyw jest pewny ciezki nie za 40 zł

    ruch w iso mam moge zmienic robilłem to na iso 100 moze zmienic np na 400 ?

    mało który fotograf chce sie tknąc próduktów w folii - zawsze wyjdzie
    kicha.,......... szacun dla tych ktorym to wychodzi.

    no właśnie dobrze kolega mówi z tą ostrością tylko jak ją złapać oto jest
    pytanie....... nawet stabilizacje pseudooptyczną włączyłem

    w tych ustawieniach szczegółowych tego szumiksa jestem marny .......

  • 14. Data: 2009-02-06 13:11:03
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    jowar pisze:

    > http://www.cordoba2004.fotosik.pl/
    >
    > tu będa za chwile te foty wgrywają się proszę o komentarze
    > i od razu mówie ja sie dopiero ucze

    Moim zdaniem są ostre. W każdym razie tam, gdzie ostrzyłeś. Jeśli nie
    mieści ci się wszystko w głębi ostrości(tak jak widzę na godzinie 12, to
    masz 2 wyjścia:
    a) albo zrobić zdjęcie bardziej prostopadle(bardziej z góry)
    b) albo zwiększyć przysłonę (akurat tu szczęśliwie masz zapas, bo jest
    na f/3.2. Możesz wejść na f/5,6, od biedy f/8, ale powyżej f/5,6 będzie
    ci spadała całkowita ostrość zdjęcia)
    A tak w ogóle, to w jakim formacie mają być reprodukowane te zdjęcia, bo
    może zbyt małym, aby się przejmować nieostrościami? Pójdź do labu i
    wywołaj sobie to zdjęcie w 13x18 (ok. 1-2zł i godzinka czekania na
    odbitkę) i zobacz, czy nadal widzisz jakieś nieostrości.

    Jestem amatorem, któremu zdjęcia średnio wychodzą, więc do moich opinii
    podchodź z dystansem.
    Co do zdjęcia - może wyjątkowo apetycznie nie wyglądają te oliwki, ale
    źle też nie wyglądają. Może ich trochę za dużo? Wydaje mi się, że tło
    też nie najlepiej dobrałeś. Zlewa się z talerzem, ale skoro masz
    fotografować w opakowaniach, to pewnie talerza nie będzie, a słoik z
    oliwkami pewnie będzie "zawieszony" w powietrzu w gazetce reklamowej.
    Dobieraj sobie tak tła, żeby łatwo było wycinać obiekty z tego tła.

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

    login: pawelek_79
    serwer: poczta*onet.pl.

  • 15. Data: 2009-02-06 13:13:30
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik "jowar" napisał

> [...]
    > pytanie....... nawet stabilizacje pseudooptyczną włączyłem
    >
    > w tych ustawieniach szczegółowych tego szumiksa jestem marny .......

    Spróbuj podbić ISO żeby przymknąć przysłonę. Jak to potem dobrze obrobisz
    (poziomy) to do www powinno wyjść bardzo OK.
    Budżet na tą zabawę masz zapewne skromny więc zleceniodawca nie może
    oczekiwać super efektów.

    Część blików od folii pewnie byś się pozbył polarem ale jeśli już masz za
    cienko ze światłem to byłoby jeszcze gorzej. Filtr wypadałoby też kupić za
    ładnych parę złotych (nie najtańszy z Allegro).
    Jak by się nie obrócić, d**a zawsze z tyłu ; )

    adam

  • 16. Data: 2009-02-06 13:16:31
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    jowar pisze:

    > ruch w iso mam moge zmienic robilłem to na iso 100 moze zmienic np na 400 ?

    Niestety, nie bardzo możesz. Przestawić to pewnie tak, ale jakość może
    znacznie spaść. Jak to mają być przyzwoite zdjęcia, to musisz je robić
    na iso100 i musisz dać więcej światła - iso200 i 1/5s przy f/3.2 to
    robienie zdjęć po ciemku. Tak na pewno nie robią zdjęć w studio, dlatego
    między innymi lepiej im wychodzi.

    > mało który fotograf chce sie tknąc próduktów w folii - zawsze wyjdzie
    > kicha.,......... szacun dla tych ktorym to wychodzi.

    Pewnie zabawy dużo, ale jak dobry rzemieślnik to zrobi jak trzeba.

    > no właśnie dobrze kolega mówi z tą ostrością tylko jak ją złapać oto jest
    > pytanie....... nawet stabilizacje pseudooptyczną włączyłem

    Stabilizację masz optyczną, żadne pseudo, ale jak statyw porządny, to
    lepiej jej nie włączaj, bo może zgłupieć (nie koniecznie, ale może) i
    będziesz miał poruszone zdjęcia, mimo, że na statywie.

    > w tych ustawieniach szczegółowych tego szumiksa jestem marny .......

    Musisz umieć regulować czułość, czas, przysłonę i ogniskową. To wszystko.

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

    login: pawelek_79
    serwer: poczta*onet.pl.

  • 17. Data: 2009-02-06 13:23:40
    Od: Corvus5 <c...@e...net.pl>

    jowar pisze:
    > http://www.cordoba2004.fotosik.pl/
    >
    > tu będa za chwile te foty wgrywają się proszę o komentarze
    > i od razu mówie ja sie dopiero ucze

    Ostrość zjada duża kompresja zdjęcia. Dodatkowo przez dosyć duże
    rozproszenie światła siada kontrast. Czy lampy są błyskowe, czy światła
    ciągłego? Jak pierwsze, to skróć czas z 1/5. Jak drugie, to wydłuż czas,
    a przymknij obiektyw, żeby lepiej rysował.

    Na zdjęciach brak wyraźnych cieni, m.in. przez rozproszone światło, a
    może także przez sposób wołania.

    --
    Corvus

  • 18. Data: 2009-02-06 13:30:03
    Od: "jowar" <m...@o...pl>

    Użytkownik "Corvus5" <c...@e...net.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > przymknij obiektyw, żeby lepiej rysował.
    >
    > Na zdjęciach brak wyraźnych cieni, m.in. przez rozproszone światło, a może

    Dzieki wszystkim za cenne opinie Musze je przeczytać po kilka razy aby
    zrozumieć i przemyśleć

    Mam jescze do dyspozycji aparat FUji S6500
    niektórzy mówią że robi ładniejesz foty od szumixa

  • 19. Data: 2009-02-06 13:31:36
    Od: "jowar" <m...@o...pl>

    Użytkownik ""Paweł W."" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > "Jak podały Fakty TVN: W poniedziałek ma sie rozpocząć Miedzynarodowa
    > Konferencja d/s Walki ze Spamem. Organizatorzy rozesłali główne założenia

    jeśli chodzi o tło to akurat specjalnie było dobrane tak aby sie zlało z
    talerzem przy innych tłach wychodzi taki efekt przenikania tła do tależa
    brzydki efekt

  • 20. Data: 2009-02-06 13:53:39
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    jowar pisze:

    > Mam jescze do dyspozycji aparat FUji S6500
    > niektórzy mówią że robi ładniejesz foty od szumixa

    E tam. Tutaj to masz największy problem ze światłem - jest go po prostu
    za mało.
    A co do twoich zdjęć:
    http://images47.fotosik.pl/57/5643a9452dbad56bmed.jp
    (i pełny rozmiar - http://images47.fotosik.pl/57/5643a9452dbad56b.jpg)

    Tylko Auto Levels w PSE, ale możesz to zrobić w bezpłatnym GIMPie (też
    dobrze działa funkcja auto levels), albo od biedy w Picasie (autokolor,
    autokontrast, ew. szczęśliwy traf).

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

    login: pawelek_79