  • 41. Data: 2010-03-13 18:04:47
    Temat: Re: Zdjecia Tygodnia 2010/10 - fotoplenery.eu
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik "Janko Muzykant" napisał

    > On się sam nie rozkręcił, rozkręcili go ludzie z hormonami.
    > Poszukaj historii wybuchu reaktora w Czernobylu.

    A ja gdzieś pisałem o Czernobylu ?
    ; )

    adam

  • 42. Data: 2010-03-13 18:49:36
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "adam" <j...@o...maile.com> napisał:

> [...]
    coś
    > się schrzani to się zatrzyma, a nie rozkręci.

    Z tego co pamiętam alternatywą wobec wstzrymania inwestycji w Żarnowcu był
    montaź znacznie unowocześnionych reaktorow - juz nie pamiętam, czy
    zachodnich, czy rosyjskich z zachodnimi układami automatyki sterującej.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 43. Data: 2010-03-13 18:51:46
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    adam pisze:

    > A ja gdzieś pisałem o Czernobylu ?
    > ; )

    A były jeszcze jakieś wybuchy? :)
    Dobra, były, ale nie tak spektakularne.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 44. Data: 2010-03-13 18:54:05
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Jacek_P pisze:
    > Nie chce cie martwic, ale objawy wskazuja, ze:
    > a) starzejesz sie,

    Cały czas.

    > b) napiecie przewiosenne cie dopadlo.

    Ale ja nie lubię lat od lat, a nie od przedwiosny :)

    > Teraz unikaj sformulowania: dzisiejsza mlodziez :)

    Dzisiejsza młodzież jest taka sama jak każdosiejsza młodzież, ale
    ludzkość ma więcej forsy i czasu i jest bardziej znudzona.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /jeśli czegoś nie rozumiesz to najlepiej napisz ''to jest czysta
    demagogia!''/

  • 45. Data: 2010-03-13 18:58:55
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "Janko Muzykant" <j...@w...pl> napisał:

    > On się sam nie rozkręcił, rozkręcili go ludzie z hormonami.
    > Poszukaj historii wybuchu reaktora w Czernobylu.
    >[...]

    Fakt, że do wybuchu doprowadziła głupota osób naobsługujacych reaktor. Ale -
    faktem jest też, ze poziom zabezpieczeń przed błędami obsługi był jak na tak
    odpowiedzialne urządzenie bardzo kiepski.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 46. Data: 2010-03-13 21:07:33
    Od: Maciek <m...@p...com>

    Użytkownik Michał Baszyński napisał:
    > a reaktor, który miał pracować u nas trafił do Finlandii i tam do dziś
    > bezpiecznie pracuje..

    Dodajmy - wyprodukowany przez Skodę, czyli ówczesną Czechosłowację a nie
    ZSRR.
    Maciek

  • 47. Data: 2010-03-13 21:24:19
    Od: Maciek <m...@p...com>

    Użytkownik Marek Wyszomirski napisał:
    > Z tego co pamiętam alternatywą wobec wstzrymania inwestycji w Żarnowcu był
    > montaź znacznie unowocześnionych reaktorow - juz nie pamiętam, czy
    > zachodnich, czy rosyjskich z zachodnimi układami automatyki sterującej.

    Nie było takiej potrzeby - to były bezpieczne, stabilne i sprawdzone
    reaktory zupełnie innego typu, niż zainstalowane w Czarnobylu. Na
    dodatek produkcji Czechosłowackiej. Może coś z automatyki można było
    przeprojektować, bo w latach 90 mieliśmy już o wiele łatwiejszy dostęp
    do najnowocześniejszych rozwiązań, niż w czasach niedoboru dewiz i
    ograniczeń transferu technologii informatycznych.
    Na ekodebili to i tak nie wpłynęło a rząd był wtedy na etapie niszczenia
    wszystkiego, co pozostało po PRL. Obecnie stare ściany są tak
    zniszczone, że nie da się ot tak po prostu dokończyć budowy, tylko
    trzeba zacząć od nowa. Na dodatek już wykształcona kadra przyszłych
    pracowników, po odbyciu praktyk za granicą, musi być mozolnie odtwarzana
    zupełnie od zera.
    Co to dla nas - jesteśmy bajecznie bogatym krajem, którego rząd zawsze
    działa w interesie własnych obywateli ;-/
    Maciek

  • 48. Data: 2010-03-15 00:37:01
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik "Janko Muzykant" napisał

    > Mnie się stało odwrotnie. Dawniej lubiłem lato, teraz już nie. Ale to
    > pewnie za przyczyną quadowców, motocyklistów i rozwrzeszczanej hołoty w
    > schroniskach i na szlakach. A gratis jeszcze wrogo nastawieni tambylcy z
    > importu, w zimie siedzący w różnych Warszawach i Krakowach.

    Jakoś tak się nauczyłem wirtualnie wyfotoszopowywać ludzi z percepcji, że
    nawet jak sobie wspominam ten czy inny wyjazd to nie są te wspomnienia
    naznaczone tym co piszesz i co obiektywnie istotnie jest.
    ; )

    adam

  • 49. Data: 2010-03-15 00:37:02
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

> [...]
    > montaź znacznie unowocześnionych reaktorow - juz nie pamiętam, czy
    > zachodnich, czy rosyjskich z zachodnimi układami automatyki sterującej.

    Może i to też lepiej. Z tego co pamiętam to informacje o jakości prac przy
    funadamentach z lekka zatrważały.

    adam

  • 50. Data: 2010-03-15 07:05:50
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    adam pisze:
> [...]
    > że nawet jak sobie wspominam ten czy inny wyjazd to nie są te
    > wspomnienia naznaczone tym co piszesz i co obiektywnie istotnie jest.

    Z perspektywy czasu, owszem.
    Ale ''on line'' już nie.

    --
    pozdrawia Adam