  • 11. Data: 2010-03-12 17:10:54
    Temat: Re: Zdjecia Tygodnia 2010/10 - fotoplenery.eu
    Od: Jan Rudziński <j...@g...pl>

    Cześć wszystkim

    adam pisze:

    > Łatwizna - usiąść i czekać ; )
    > Wyjaśnienie, że sroga zima jest skutkiem globalnego ocipienia to kaszka
    > z mlekiem ; ))))

    Zdziwisz się - ten "potwornie" mroźny styczeń, przez co młodszych
    kolegów obwołany zimą stulecia (ja pamiętam co najmniej trzy "zimy
    stulecia" znacznie mroźniejsze, no ale ja mam swoje lata) był
    najcieplejszym styczniem w historii pomiarów temperatury.
    I jednym z trzech najcieplejszych miesięcy w ogóle w tejże historii.

    --
    Pozdrowienia
    Janek http://www.mimuw.edu.pl/~janek

  • 12. Data: 2010-03-12 17:25:33
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "Jan Rudziński" <j...@g...pl> napisał

> [...]
    > najcieplejszym styczniem w historii pomiarów temperatury.
    > I jednym z trzech najcieplejszych miesięcy w ogóle w tejże historii.

    A poza tym - przecież globalne ocieplenie miało skutkować różnymi anomaliami
    pogodowymi. Zarówno mroźniejszy niż zwykle styczeń jak i wyjątkowo chłodne
    lato (o ile takie nadejdzie) można spokojnie do takich anomalii zaliczyć.
    Producenci świetlówek energooszczędnych już zacierają łapki - dzieki
    propagandzie globalnego ocieplenia i głupim antyrynkowym decyzjom UE
    zagwarantowali sobie wysokie zarobki przez najbliższych parę lat. Pytanie,
    ile jeszcze branż chce na ociepleniu zbić majątek?

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 13. Data: 2010-03-12 17:32:05
    Od: Jan Rudziński <j...@g...pl>

    Cześć wszystkim

    Marek Wyszomirski pisze:
    [...]
    > A poza tym - przecież globalne ocieplenie miało skutkować różnymi anomaliami
    > pogodowymi.

    Tak i nie. *Lokalnymi* anomaliami, huraganami, trąbami powietrznymi.

    > Zarówno mroźniejszy niż zwykle styczeń jak i wyjątkowo chłodne
    > lato (o ile takie nadejdzie) można spokojnie do takich anomalii zaliczyć.

    No ale ten styczeń nie był wyjątkowo chłodny, przeciwnie, wyjątkowo
    ciepły. nic nie trzeba zaliczać.

    BTW pytanie kontrolne - ile wynosi jak dotąd to globalne ocieplenie, z
    którego się zbiorowo naśmiewacie? Kto nie wie siadł, wstydził się i
    zawiesił naśmiewanie do czasu uzyskania wiedzy...

  • 14. Data: 2010-03-12 18:03:04
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik "Jan Rudziński" napisał
    [...]
    > BTW pytanie kontrolne - ile wynosi jak dotąd to globalne ocieplenie, z
    > którego się zbiorowo naśmiewacie? Kto nie wie siadł, wstydził się i
    > zawiesił naśmiewanie do czasu uzyskania wiedzy...

    Zależy kto to policzył.

    adam

  • 15. Data: 2010-03-12 18:03:04
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik "Marek Wyszomirski" napisał
    [...]
> [...]
    > zagwarantowali sobie wysokie zarobki przez najbliższych parę lat. Pytanie,
    > ile jeszcze branż chce na ociepleniu zbić majątek?

    Trzeba by coś wymyślić ; )))

    adam

  • 16. Data: 2010-03-12 18:08:51
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    adam pisze:

    > Wiesz co ?
    > Wal się z takimi rewelacjami ; )

    Więcej śniegu! Do czerwca! :)))

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 17. Data: 2010-03-12 18:09:12
    Od: Jan Rudziński <j...@g...pl>

    Cześć wszystkim

    adam pisze:

    > Zależy kto to policzył.

    No jak to kto? Ci klimatolodzy, którzy "straszą" GO?

    Skro nie wierzysz w Globalne Ocieplanie i uważasz to za bzdurę, to
    zapewne wiesz, z czym konkretnie się nie zgadzasz? Nie uwierzę, że jest
    inaczej...

  • 18. Data: 2010-03-12 18:10:57
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Marek Wyszomirski pisze:
> [...]
    > zagwarantowali sobie wysokie zarobki przez najbliższych parę lat. Pytanie,
    > ile jeszcze branż chce na ociepleniu zbić majątek?

    Mnie te świetlówki tak wkurzają, że chyba kupię parę tysięcy ledów i
    pomontuję wszędzie tam, gdzie się tylko da... Choć pewnie tym też
    ''cudownie'' czas życia się skróci....

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /przyczyną większości katastrof jest panika/

  • 19. Data: 2010-03-12 18:18:29
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "Jan Rudziński" <j...@g...pl> napisał

    >[...]
    > No ale ten styczeń nie był wyjątkowo chłodny, przeciwnie, wyjątkowo
    > ciepły. nic nie trzeba zaliczać.

    Wyjątkowo ciepły? Nie wiem - moze w innych rejonach świata żyjemy. W Łodzi
    średnie temperatury były zdecydowanie niższe od przeciętnych. I cyba nie
    tylko w Łodzi - nie dalej jak dziś słyszałem w dzienniku radiowym narzekania
    na znacznie wyższe od pzreciętnych koszty ogrzewania w tym roku.

> [...]
    > którego się zbiorowo naśmiewacie? Kto nie wie siadł, wstydził się i
    > zawiesił naśmiewanie do czasu uzyskania wiedzy...

    Wynosi całkiem sporo kasy - dla niektórych branż zarobionej (np. wspominani
    juz producenci swietlówek energooszczędnych, w przyszłości zapewne też dla
    okulistów i firm zajmujących się utylizacją zwiazków rtęci z resztek
    luminoforu na śmietnikach), dla innych (np. producenci klasycznych zarówek
    lub energochłonne branże płacące ogromne sumy za emisję dwutlenku węgla)
    traconej. A per saldo najwiecej zarobią na tym Chińczycy - któzry żadnych
    sum za emisję dwutlenku węgla płacić nie zamieraja i śmieją się pod nosem że
    głupia Europa sama sobie pogarsza konkurencyjność gospodarki.
    Niestety - ludzie często dają sie nabierać na tanią propagandę. 20 lat temu
    rozdmuchując sztucznie wywołany Czernobylem strach przed energią atomową
    zablokowano w Polsce rozwój energetyki jądrowej. Teraz często ci sami ludzie
    pod sztandarami strachu przed globalnym ociepleniem przebąkują, aby zamiast
    elekrowni węglowych budować atomowe... Akurat ten postulat uważam zą
    słuszny, ale... dlaczego zupełnie co innego mówili 20 lat temu? Kiedy
    odszczekaja swoje słowa ci, ktorzy w latach 90-tych wmawiali nam że węgiel
    jest naszym narodowym bogactwem i należy na nim budować przyszłość polskiej
    gospodarki?

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 20. Data: 2010-03-12 18:33:23
    Od: Jan Rudziński <j...@g...pl>

    Cześć wszystkim

    Marek Wyszomirski pisze:

    > Wyjątkowo ciepły? Nie wiem - moze w innych rejonach świata żyjemy.

    Zapytam sakramentalnie - której literki w słowie *globalne* nie rozumiesz?

    Styczeń 2010 był najcieplejszym styczniem w historii pomiarów
    temperatury - i chodzi oczywiście o przeciętną z całej Ziemi.

> [...]
    > tylko w Łodzi - nie dalej jak dziś słyszałem w dzienniku radiowym narzekania
    > na znacznie wyższe od pzreciętnych koszty ogrzewania w tym roku.

    W Polsce, Wielkiej Brytanii czy USA styczeń był raczej z tych
    zimniejszych, a w takiej Kanadzie było jak na styczeń wyjątkowo ciepło -
    AŻ -9 stopni w IIRC Montrealu.