    From: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Zdjecia Tygodnia 2010/10 - fotoplenery.eu
    Date: Fri, 12 Mar 2010 19:18:29 +0100

    "Jan Rudziński" <j...@g...pl> napisał

    >[...]
    > No ale ten styczeń nie był wyjątkowo chłodny, przeciwnie, wyjątkowo
    > ciepły. nic nie trzeba zaliczać.

    Wyjątkowo ciepły? Nie wiem - moze w innych rejonach świata żyjemy. W Łodzi
    średnie temperatury były zdecydowanie niższe od przeciętnych. I cyba nie
    tylko w Łodzi - nie dalej jak dziś słyszałem w dzienniku radiowym narzekania
    na znacznie wyższe od pzreciętnych koszty ogrzewania w tym roku.

    > BTW pytanie kontrolne - ile wynosi jak dotąd to globalne ocieplenie, z
    > którego się zbiorowo naśmiewacie? Kto nie wie siadł, wstydził się i
    > zawiesił naśmiewanie do czasu uzyskania wiedzy...
    >[...]

    Wynosi całkiem sporo kasy - dla niektórych branż zarobionej (np. wspominani
    juz producenci swietlówek energooszczędnych, w przyszłości zapewne też dla
    okulistów i firm zajmujących się utylizacją zwiazków rtęci z resztek
    luminoforu na śmietnikach), dla innych (np. producenci klasycznych zarówek
    lub energochłonne branże płacące ogromne sumy za emisję dwutlenku węgla)
    traconej. A per saldo najwiecej zarobią na tym Chińczycy - któzry żadnych
    sum za emisję dwutlenku węgla płacić nie zamieraja i śmieją się pod nosem że
    głupia Europa sama sobie pogarsza konkurencyjność gospodarki.
    Niestety - ludzie często dają sie nabierać na tanią propagandę. 20 lat temu
    rozdmuchując sztucznie wywołany Czernobylem strach przed energią atomową
    zablokowano w Polsce rozwój energetyki jądrowej. Teraz często ci sami ludzie
    pod sztandarami strachu przed globalnym ociepleniem przebąkują, aby zamiast
    elekrowni węglowych budować atomowe... Akurat ten postulat uważam zą
    słuszny, ale... dlaczego zupełnie co innego mówili 20 lat temu? Kiedy
    odszczekaja swoje słowa ci, ktorzy w latach 90-tych wmawiali nam że węgiel
    jest naszym narodowym bogactwem i należy na nim budować przyszłość polskiej
    gospodarki?

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)