  • 31. Data: 2010-01-19 16:03:41
    Temat: Re: Zdjecia Tygodnia 2010/03 - fotoplenery.eu
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 19 Jan., 16:31, Andrzej Libiszewski
    <a...@g...usunto.pl> wrote:

    > Może po prostu pokaż zdjęcie źródłowe? To zobaczymy czy aberracja jest czy
    > nie ma.

    przyczyna jest znana

    to nie jest aberacja obiektywu.
    canon ma przypadlosc na granicy kontrastu niekiedy wstawia pojedyncze
    rozowe pixele ( zamiast bialych) .
    w nowej wersji firmware te przypadlosc usunieto , nie chce mi sie
    instalowac , gdyz nie mielibysmy o czym dyskutowac. , ale kiedys to
    zrobie .

    ale to jest tak nieznaczace ze tego w skali 100 % nie widac i
    wystepuje niekiedy tylko.

    to jest skladany HDR
    HDR nie jest nigdy idealnie zlozony - i ostatnia wersja programu do
    hdr podbija ten efekt , rozciagajac i podbijajac go parokrotnie go
    wlasnie w przypadku niezbyt idealniego zlozenia. nie da rady go usunac
    przez wlaczenie anty AC.Ostatni wersja robi tez i inne glupoty . Na
    starszej wersji 32 bitowej czegos takiego nie bylo ( mowa i o innych
    bledach - w szczegolnosci chodzi o traktowanie koloru czerwonego i
    pokrewnych)
    ten program do skladania hdr nie jest dokladnie w 100% kompatybilny z
    vista 64b .
    nie ma czasu zeby tym wszystkim sie zajac na raz.

    Gdyby bylo zdjecie oryginalne to gdzies w skali pareset % dopartzylbys
    sie lekkiej rozowosci - normalnie jej nie byloby widac.
    nie chce mi sie zamieszczac na razie wiecej - jedno juz zdazylem jest
    gdzies w mojej galeri pt desctop - rozpoznasz.
    zobaczysz ze obiektyw nie aberuje.

  • 32. Data: 2010-01-19 16:04:37
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 19 Jan., 16:45, crazy bejbi <t...@n...ma> wrote:

    > u mnie są to obrazki wielkości 640px × 320px
    >
    > dobra ... zapomniałem, że u ciebie to trzeba klikać na cienką prawie
    > niewidoczną linię poniżej obrazka, bo jak się klika "normalnie" na
    > obrazek to się on otwiera w nowym oknie - właśnie jako miniaturka o
    > rozmiarach jak podałem ... sorry.
    >
    > Wojtek

    niestety google nie pozwalaja na podpiecie linku do zdjecia .

  • 33. Data: 2010-01-19 16:10:40
    Od: XX YY <f...@g...com>

    > Ja podobnie. Może nie zwykłe zdjęcie, ale zwykłą panoramę.

    zwykle zdejcie tez zamiescilem w tym temacie
    to o puzoniscie.
    jesli malo to na lewo sa inne.

    > Można zrezygnować ze sferyczności albo nie przejmować się
    > wygibasami wynikającymi z odwzorowania kuli na płaszczyznę.

    mnie sie sferyczne podobaja.

    > W drugiej panoramie biel trochę rozmyta i przydałoby się
    > trochę ją zróżnicować (ale ja z tych co mgłę usuwają z fotek :-)
    >

    > Też. Rzuca się w oczy. Przy minimalnym powiększeniu wyczuwalna,
    > przy dwukrotnym dokuczliwa, przy czterokrotnym nieznośna.
    > 4-krotne powiększenie - gdy widać całe drzewo, to na czym stoi
    > i kawałek nieba - nie jest aż tak dużym powiększeniem.

    w pierwszej czy drugiej panoramie ?

    w zasadzie do 100 % powiekszenia nie powinno jej byc widac.
    w 400 % zdjecia sie ne oglada , ale nie ograniczalem kata widzenia ,
    mozna podejsc b. blisko do 5 stopni.

    w nastepnych panoramach przyjrze sie temu efektowi rozowego paska , to
    sprawa stosowanego software.

  • 34. Data: 2010-01-19 16:22:26
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...usunto.pl>

    Dnia Tue, 19 Jan 2010 08:03:41 -0800 (PST), XX YY napisał(a):

> [...]
    > w nowej wersji firmware te przypadlosc usunieto , nie chce mi sie
    > instalowac , gdyz nie mielibysmy o czym dyskutowac. , ale kiedys to

    Ale bełkot. I ANI JEDNEGO zdjęcia, żeby udowodnić, że się mylę.

    > ale to jest tak nieznaczace ze tego w skali 100 % nie widac i
    > wystepuje niekiedy tylko.

    Widać bardzo dobrze.

> [...]
    > hdr podbija ten efekt , rozciagajac i podbijajac go parokrotnie go
    > wlasnie w przypadku niezbyt idealniego zlozenia. nie da rady go usunac

    Oczywiście. Bo AC to się usuwa PRZED wrzuceniem do programu robiącego HDRI.
    Zapewniam, że jak wrzucisz źródła BEZ AC, to i na wyjściu znikąd ci się AC
    nie pojawi.

    > Ostatni wersja robi tez i inne glupoty .

    Czysty PEBKAC jest tu problemem.

> [...]
    > vista 64b .
    > nie ma czasu zeby tym wszystkim sie zajac na raz.

    A ja zwyczajnie uważam, że swoje błędy zwalasz na program.

    > Gdyby bylo zdjecie oryginalne to gdzies w skali pareset % dopartzylbys
    > sie lekkiej rozowosci - normalnie jej nie byloby widac.

    Będziesz mi to opowiadał bajeczki czy pokażesz zdjęcie źródłowe jak
    prosiłem?

    > nie chce mi sie zamieszczac na razie wiecej - jedno juz zdazylem jest
    > gdzies w mojej galeri pt desctop - rozpoznasz.

    Link. Nie mam chęci na dochodzenie, gdzie wrzuciłeś to zdjęcie.

  • 35. Data: 2010-01-19 16:25:00
    Od: XX YY <f...@g...com>

    > Link. Nie mam chęci na dochodzenie, gdzie wrzuciłeś to zdjęcie.

    mnie sie tez nie chce dochodzic ale znalazlem

    przez download mozesz sciagnac oryginal w 100% weilkosci w jpeg
    panorama jest robiona z tifow.

  • 36. Data: 2010-01-19 16:26:45
    Od: XX YY <f...@g...com>

    On 19 Jan., 17:25, XX YY <f...@g...com> wrote:

    > mnie sie tez nie chce dochodzic  ale znalazlem
    >
    > przez download mozesz sciagnac oryginal w 100% weilkosci w jpeg
    > panorama jest robiona z tifow.

    http://picasaweb.google.at/fotografie25/Desktop02#54
    28465367953346082

  • 37. Data: 2010-01-19 16:40:26
    Od: nb <n...@n...net>

    at Tue 19 of Jan 2010 07:44, Jarek wrote:

    > Na torfowisku, gdy mgła ustąpiła:
    > http://krokus.tpn.pl/wenta/galerie/najnowsze/images/
    fullsize/P1620565a.jpg.JPG

    > Pozostałe z tej scenerii:
    > http://krokus.tpn.pl/wenta/galerie/najnowsze/index.h
    tml

    Widać na nich taki efekt jak w moich śnieżnych zdjęciach,
    kiedy zamiast zwiększyć ekspozycję (bo niedoszacowane odbicie)
    zmniejszałem (bo wydawało się, że wyjdzie za jasne).

    Sprawdziłem pierwsze z brzegu:
    http://krokus.tpn.pl/wenta/galerie/najnowsze/pages/i
    mage/imagepage3.html
    i wyszło, że zmniejszyłeś o 0.7 EV

    Wywołuje to, przynajmniej u mnie, uczucie nieprzyjemnego przytłoczenia,
    klaustrofobii. Tam gdzie redukcja o 0.3 EV wygląda nieco lepiej.

    PS
    Niedawno porobiłem testy (zaśnieżone podwórko to nie góry,
    więc tylko testy) z preselekcją przysłony i histogramem
    który podpowiadał korekcję +2 EV. I tak było dobrze.
    Ciut lepiej niż na zero i z rozjaśnianiem w postprocesie.
    Na pewno lepiej niż przy korekcji na minus.

    Podesłałbym te testy tutaj, gdyby zdjęcia były ze statywu.
    Dłuższa ekspozycja wydobyła troszkę więcej niuansów
    światłocieniowych ze śniegu, ale jednocześnie zamazała
    parkinsonowską ręką ;-)

    --
    nb

  • 38. Data: 2010-01-19 16:42:25
    Od: XX YY <f...@g...com>

    > AC przy panoramach silnie rośnie tylko dlatego, że pojawiają się silne
    > nieliniowości geometrii. Ale krasnoludki tego nie malują, AC jest tam od
    > początku.

    czy wierzysz sam w to co piszesz ?
    od poczatku pisalem ze lubisz ssac z palca , ale sklonnosc do
    fantazjowania wyssales z mlekim matki.
    ta rzecz - ten rozowy paseczek wystepuje juz przed zlozeniem panoramy
    na niektorych poszczegolnych fragmentach zdjeciach , po zozeniu HDR
    - przed zlozeniem panoramy.
    nie ma nic wspolnego z nieliniowoscia.
    rzucasz terminami , ktorych znaczenia nie pojmujesz.
    niby zielony pixel mialby byc inaczej odksztalcony od pixela
    czerwonego - programem do prostowania geometrii ?

  • 39. Data: 2010-01-19 16:44:36
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...usunto.pl>

    Dnia Tue, 19 Jan 2010 08:26:45 -0800 (PST), XX YY napisał(a):

    > http://picasaweb.google.at/fotografie25/Desktop02#54
    28465367953346082

    Dziękuję. AC jest widoczna bez problemu, co tłumaczy skąd się wzięła na
    panoramie.

    Powiadasz, że ten obiektyw nie ma aberracji? Hmm...

    "Nie zawsze wola ministrów wyznacza bieg historii i niekoniecznie
    pontyfikat kapłanów porusza rękoma Boga."

  • 40. Data: 2010-01-19 16:47:34
    Od: crazy bejbi <t...@n...ma>

    XX YY pisze:

    > te sa robione
    > canon 15/2,8

    z ilu fotek były sklejane te panoramy ?

    Wojtek

    --
    ****** www.sklepzczesciami.pl ******
    amortyzatory, sprzęgło, rozrząd, sprężyny zawieszenia, żarówki H4, H7