    From: nb <n...@n...net>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Zdjecia Tygodnia 2010/03 - fotoplenery.eu
    Date: Tue, 19 Jan 2010 16:55:33 +0100

    at Tue 19 of Jan 2010 12:11, Andrzej Libiszewski wrote:

> [...]
    how/5427963519446119298

    > Pierwsza mi się nie podoba, druga fajna. W obu wypadkach co prawda
    > wolałbym zwykłe zdjęcia, a nie panoramę.

    Ja podobnie. Może nie zwykłe zdjęcie, ale zwykłą panoramę.
    Można zrezygnować ze sferyczności albo nie przejmować się
    wygibasami wynikającymi z odwzorowania kuli na płaszczyznę.

    W drugiej panoramie biel trochę rozmyta i przydałoby się
    trochę ją zróżnicować (ale ja z tych co mgłę usuwają z fotek :-)

    > Ale z innej beczki... czy mi się wydaje, czy aberrację chromatyczną to
    > widać bez szczególnego wpatrywania się?

    Też. Rzuca się w oczy. Przy minimalnym powiększeniu wyczuwalna,
    przy dwukrotnym dokuczliwa, przy czterokrotnym nieznośna.
    4-krotne powiększenie - gdy widać całe drzewo, to na czym stoi
    i kawałek nieba - nie jest aż tak dużym powiększeniem.

    --
    nb