    From: XX YY <f...@g...com>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Zdjecia Tygodnia 2010/02 - fotoplenery.eu
    Date: Wed, 13 Jan 2010 00:09:56 -0800 (PST)
    <hij1jm$cqm$1@nemesis.news.neostrada.pl>

    On 13 Jan., 00:34, Łukasz Bąk <n...@n...pl> wrote:

    > A mi tam sama technika prezentacji przypadła do gustu. Ot, taka
    > nowinka, niepraktyczna. Efekciarska. Czasem takie rzeczy są. ;)
    >
    > Tylko na miłość boską po cholerę te foty takie odrealnione! Przy
    > tej efekciarskiej prezentacji robi się z tego zaćpany potwór.
    > Ciężkie w odbiorze.
    >
    > Bywa, kiedy się przesadzi z formą.
    >
    > --
    > Łukasz Bąk

    Panowie

    Wasz problem bierze sie stad ze czerpiecie wzorce i poglad o fotografi
    z takich zdjec:

    http://wiadomosci.onet.pl/cynk/807,6,1,zdjecie.html
    http://wiadomosci.onet.pl/cynk/807,5,1,zdjecie.html
    http://wiadomosci.onet.pl/cynk/807,4,1,zdjecie.html

    Nie zdajecie sobie sprawy , ze to co nierealistyczne , fatalnie
    pokazane , blednie pod kazdym wzgledem zrobione , przyjeliscie jako
    obowiazuja norme zgodnie z prawem tschakoteina ze klamstwo powtarzane
    wielokrotnie zostaje uznane za prawde.
    Wam sie wydaje ze tak wyglada swiat noca i tak nalezy go pokazywac ,
    gdy tymczasem obserujecie nieprawidlowo zrobiona fotografie.
    swoj poglad o realu wyrabiacie sobie na podstwie nierealnych,
    blednych zdjec.
    To co nieralne wydaje wam sie realnym.

    co do panoramy :
    zdjecia zrobione b wczesnym wieczorem , kiedy to niebo nie jest
    calkowicie czarne.
    ( toz cala sztuka polega na tym , zeby w nocy pokazac walor tonalny
    nieba , po co komu czarna plama ? )
    aparat umieszczony kilkanascie cm nad ziemia pod krzaczkiem
    naswietenie 3 zdjec i zlozenie w hdri w celu dopasowania olbrzymiej
    rozpietosci tonalnej sceny do mozliwosci przekazu aparatu imonitora.
    wszystkie suwaki na minimum , w polozeniu nie prowadzacym do
    zafalszowan.
    balans bieli - zwykle klikniecie piptea na snieg , kolor sniegu jest
    na przewazajacej powierzchni bialy.
    gdzies wystepuja oczywiscie odcienie barwy , gdyz swiat nie jest
    monochromatyczny nawet zimowa noca.

    ta scena b odpowiada temu co zobaczylem w realu i tak ja
    sfotografowalem.- a park jest niezwykly - miasto wydaje na jego
    utrzymanie rocznie ok 2 mil euro .
    prosze zobaczyc panorame pierwsza wsrod jesiennych robiona niemal w
    tym samym miejscu - to zupelnie inna bajka i tak tam rzeczywiscie
    bylo.

    Jesli ktos uznaje ze przekaz plastyczny a wszczegolnosci na sposob
    fotograficzny musi byc realistyczny tzn ze umyslowo tkwi jeszcze w
    bizancjum - nie wyszedl poza wczesne sredniowiecze , kiedy to rodzi
    sie szuka wspolczesna : Odejscia od malarstwa figuratywnego na szeroki
    swiat. Spojrzenie przez okno na otaczajacy swiat.
    Spojrzenie indywidualne nieskrepowane dogmatami.

    Panowie mniej doktrynerstwa i dogmaciarstwa.
    zamiast wzorcow plastycznych z gier w stylu wolfenstein czerpcie
    swoje wzorce z ....
    nie bede wymianial , niech kazdy znajdzie sam co mu odpowiada.