  • 11. Data: 2009-08-31 19:45:31
    Temat: Re: Zdjecia Tygodnia 2009/35 - fotoplenery.eu
    Od: "JD" <j...@g...com>

    Użytkownik "Andrzej Libiszewski" <a...@g...USUNTO.pl> napisał w
    wiadomości news:1tiybkc6xhszl$.6soe19qqamus$.dlg@40tude.net...

    f.googlegroups.com...

    > Znajdź 10 szczegółów którymi różnią się te obrazki? ;)

    Na pierwszy rzut oka grzyb urósł ;)

    JD

  • 12. Data: 2009-08-31 19:48:25
    Od: "Osiak" <o...@i...pl>

    Użytkownik " Mister Proper" <m...@W...gazeta.pl> napisał w
    wiadomości news:h7h8ks$po1$1@inews.gazeta.pl...
    > super ptaszki:)
    > a oto kolejny:
    > http://img23.imageshack.us/img23/6571/ptaszek001.jpg

    Zeby nie bylo ze te moje to przypadkowe ujecie musze
    pokazac ze ptaszek jednak wrocil :-)

    http://fotoplenery.eu/joomla/zdjecia-tygodnia/zdjeci
    e-tygodnia-tydzien-2009/35/powrot-701.html

    pozdrowienia

    --
    Osiak
    www.fotoplenery.eu

  • 13. Data: 2009-08-31 19:55:01
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...USUNTO.pl>

    Dnia Mon, 31 Aug 2009 21:48:25 +0200, Osiak napisał(a):

> [...]
    > pokazac ze ptaszek jednak wrocil :-)
    >
    > http://fotoplenery.eu/joomla/zdjecia-tygodnia/zdjeci
    e-tygodnia-tydzien-2009/35/powrot-701.html

    Trochę stracił głowę przy lądowaniu chyba ;)

    "A cóż można polepszyć w tak doskonałym programie jak iTunes?"
    Alvy Singer

  • 14. Data: 2009-08-31 20:05:32
    Od: "Osiak" <o...@i...pl>

    Użytkownik "Andrzej Libiszewski" <a...@g...USUNTO.pl> napisał w
    wiadomości news:1dmjexp6lkg2e.1tgqbq2rid37e$.dlg@40tude.net...
    e-tygodnia-tydzien-20
    > Trochę stracił głowę przy lądowaniu chyba ;)

    No wlasnie :-) smiesznie wyglada ta glowa zaslonieta
    przez skrzydlo - jakby ja stracil :-)

    pozdrowienia

    --
    Osiak
    www.fotoplenery.eu

  • 15. Data: 2009-08-31 20:37:30
    Od: mg <a...@p...onet.pl>

    > Pan do gory i w lewo, wiecej cienia drzewa ponizej ? hm?
    >
    > http://mgpl.deviantart.com/art/316-135292505
    >
    > inne spojrzenie:
    > http://plfoto.com/1429943/zdjecie.html
    >

    > ;)

    Ha ha ha, za to uwielbiam fotografię !

    W ogóle to trudno mi napisać "o co tu biega". To taka zabawa formalna.
    Zwykle robię zdjęcia "oczywiste" z jednym wyraźnym motywem głównym.
    Ostatnio bawię się w coś odmiennego. Kieruje się wyłącznie uczuciem a
    nie rozumem. Zwróciłem uwagę na ten zaułek, nie zastanawiałem się co
    mi się w nim spodobało. Skadrowałem zdjęcie mrużąc oko tak, żeby
    uzyskać pewne niewypowiedziane wrażenie. Niekoniecznie chodziło mi o
    równowagę kompozycji w klasycznym znaczeniu. Raczej o równowagę w
    sensie zgodności z samym sobą, która może pozostawać w sprzeczności z
    klasyką.

    Mogę postarać się rozłożyć tę fotkę na czynniki pierwsze, tak
    intelektualnie na chłodno, powiedzmy wbrew artyzmowi. Ten cień na dole
    to chyba jakiś gzyms. Czy on przeszkadza ? Trudno mi powiedzieć tak/
    nie. Ożywia kompozycję. Bez tego cienia dół byłby trochę za duży.
    Wtedy podstawa powinna być chudsza (to miałeś na myśli pisząc "do
    góry"). Widzę, że postawiłem równość pomiędzy tym cieniem a innymi
    elementami obrazu. Jest to sprzeczne z typowym odczuwaniem
    rzeczywistości gdyż cień jest czymś ulotnym w stosunku do kamienicy.
    Wyobraź sobie, że to nie cień tylko plama równorzędna innym plamom na
    zdjęciu. Jeżeli chodzi o prawo lewo to wydaje mi się, że jest pewien
    rytm szerokości pionowych elementów. Od lewej: wąski, szerszy, bardzo
    szeroki. Ten rytm jest powtórzony na środkowej ścianie ale w pionie.
    Od dołu: wąski pas, szerszy, bardzo szeroki. Mało tego. Spójrz na
    dolny, ciemny pas (trapez) lewej ściany. Jest mały ... potem większy
    podobny trapez (chodnik) i na koniec bardzo duży trapez (nie miesi się
    w kadrze) czyli prawa ściana.

    Kluczowym elementem wydaje się ten dodatkowy cień na dole. Jeżeli go
    zasłonię to odnoszę wrażenie że lewa ściana jest za wąska a dół zbyt
    gruby. Jeżeli przez stwierdzenie "do góry i w lewo" rozumiesz
    przesunięcie aparatu (nie kadru !) to mówimy o tym samym i wtedy to co
    napisałem może mieć trochę sensu ...

    ("do góry i w lewo" rozumiem jako przesunięcie aparatu czyli
    poszerzenie lewej ściany i zwężenie dołu)

    Jeżeli chodzi o twoje zdjęcie to ... już nie mam siły ....

    ;) ;) ;)

  • 16. Data: 2009-08-31 20:40:06
    Od: nb <n...@1...0.0.1>

    Osiak wrote:

    > Użytkownik " Mister Proper" <m...@W...gazeta.pl> napisał w
    > wiadomości news:h7gc4b$9eq$1@inews.gazeta.pl...
    >
    > Jak zobaczylem to zdjecie to jakos przypomnialo mi sie moje
    > zrobione przed laty :-)

    I moje zeszłoroczne:
    http://nb.homeunix.org/tmp/photo/jaskolki_nuty.jpg :)

    > http://fotoplenery.eu/joomla/zdjecia-tygodnia/zdjeci
    e-tygodnia-tydzien-2009/35/-694.html

    --
    nb

  • 17. Data: 2009-08-31 20:41:54
    Od: mg <a...@p...onet.pl>

    > ("do góry i w lewo" rozumiem jako przesunięcie aparatu czyli
    > poszerzenie lewej ściany i zwężenie dołu)

    PS

    Chyba jednak chodziło ci o fotkę z siedzącym panem .... :))))))
    Bo prawdziwa sztuka to siła sugestii !!!

    :))))))))))))))))))))))

  • 18. Data: 2009-08-31 20:43:22
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Autoportret na zakupach:
    http://www.ckmedia.pl/~jankomuzykant/09/25/1.htm

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 19. Data: 2009-08-31 20:46:51
    Od: mg <a...@p...onet.pl>

    > Chyba jednak chodziło ci o fotkę z siedzącym panem .... :))))))

    A w tym przypadku to się nie zgodzę bo wtedy czarny pień drzewa będzie
    zbyt ciążył w środku.
    I zwróć uwagę na powtórzenie:
    - słupek i uciekający z kadru (w lewo, w dół) jego cień
    - drzewo i uciekający z kadru (w prwo, w dół) jego cień
    Pan jest jakby w klamrze pomiędzy nimi.

    PS

    Taaaak ... to jest wątek miesiąca ...

  • 20. Data: 2009-08-31 21:05:56
    Od: " Mister Proper" <m...@W...gazeta.pl>

    > Zeby nie bylo ze te moje to przypadkowe ujecie musze
    > pokazac ze ptaszek jednak wrocil :-)

    W tym tygodniu ptaszki rządzą, jeszcze dwa:

    http://img521.imageshack.us/img521/2862/ptaszek002.j
    pg

    http://img521.imageshack.us/img521/4905/ptaszek003.j
    pg