  • 21. Data: 2009-05-20 21:26:32
    Temat: Re: Zdj?cia na plazmie TV
    Od: Dariusz Zygmunt <d...@c...homelinux.net>

    W środa 20 maj 2009 18:28, Slawek 'IDEall' Fydryk wyraził następujacą
    opinię:

    > http://www.eicta.org/web/news/telecharger.php?iddoc=
    242 (PDF)
    > Punkt 4 w pdf.

    Np. "HD Ready" będzie matryca 1024x768 o prostokątnych pikselach co skutkuje
    tym, że przy wykorzystaniu całej matrycy obraz będzie interpolowany zarówno
    w pionie jak i poziomie co de facto jest zaprzeczeniem idei obrazu wysokiej
    jakości.

    "HD Ready" ma mniej więcej taką samą "wagę" jak "Vista ready" - czyli czysto
    marketingową :-)

    Z pozdrowieniami
    Dariusz Zygmunt

    --
    53°20'41,8"N 15°02'19,9"E

  • 22. Data: 2009-05-21 06:35:28
    Od: "nom" <n...@u...gazeta.pl>

    Użytkownik "EMPI" <e...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > No, Full HD do zdjęć na pewno jest super, ale dziwną rzecz zauważyłem,
    > że plazmy Full HD wyświetlają znacznie gorszy obraz telewizyjny SD (tzn.
    > znacznie miej ostry czyli bardziej rozmazany) niż tej samej firmy i
    > generacji plazmy o rozdzielczości 1024x768.
    > Ciekawe czemu ...

    Ja mam plazmę panasłonika 42" i tam rozdzielczość panelu jest faktycznie
    1024x768, natomiast rozdzielczość natywna telewizora to 1280x720. Cieżko
    jest ustawić na TV LCD czy też TV Plazma 1:1 (1:1 pixel mapping), ale da
    się. :-)
    Monitory LCD z wejściem DVI mają w standardzie 1:1, a TV nie wszytskie,
    większość skaluje obraz. Na sieci można znaleźć jak najlepiej ustawić swój
    TV. Ja na plaźmie dałem rozdzielczość 1024x768 i obraz jest najlepszy, ale
    koło jest elipsą (obraz jest amorficzny). :-)

  • 23. Data: 2009-05-21 09:51:07
    Od: grzybu <s...@s...sp>

    Dnia 2009-05-21, czw o godzinie 08:35 +0200, nom pisze:
> [...]
    > TV. Ja na plaźmie dałem rozdzielczość 1024x768 i obraz jest najlepszy, ale
    > koło jest elipsą (obraz jest amorficzny). :-)

    Ja do wyświetlania zdjęć na PV80 używam po prostu karty SD na którą
    kopiuję zdjęcia do pokazania. Wtedy telewizor to sobie sam skaluje i
    wygląda to naprawdę dobrze. Bierze spokojnie zdjęcia w wysokiej
    rozdzielczości. Nic nie jest zniekształcone, tylko po bokach są szare
    paski.
    Same zdjęcia wyglądają świetnie.

    --
    Pozdrowienia
    Grzegorz Rakoczy

  • 24. Data: 2009-05-21 11:17:59
    Od: Kell a <k...@n...com>

    EMPI <e...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]
    >znacznie miej ostry czyli bardziej rozmazany) niż tej samej firmy i
    >generacji plazmy o rozdzielczości 1024x768.

    Co bedzie mialo gorsza jakosc - przeskalowanie z 720x567 do 1024x768 czy 1920x1080?

  • 25. Data: 2009-05-21 15:38:26
    Od: EMPI <e...@p...onet.pl>

    Hej !

    > Co bedzie mialo gorsza jakosc - przeskalowanie z 720x567 do 1024x768 czy 1920x1080?

    hmm... rzekłbym że gorsza jakość będzie miało skalowanie do 1024x768
    Wyobraź sobie, że w oryginalnym obrazie masz linię pozioma o grubości 1
    piksela. Przy skalowaniu do FullHD dostaniesz idealną linię o grubości 2
    piksele, natomiast przy skalowaniu do 768 ? nie da się pokazać linii o
    grubości 1,5 piksela ;-)
    Tak mówi logika, ale może coś przeoczyłem skoro naocznie w opisywanym
    przeze mnie przypadku to dla FullHD było bardziej nieostro ?

    EMPI

  • 26. Data: 2009-05-21 15:43:00
    Od: EMPI <e...@p...onet.pl>

    Hej !

    > Ja na plaźmie dałem rozdzielczość 1024x768 i obraz jest
    > najlepszy, ale koło jest elipsą (obraz jest amorficzny). :-)

    I to mnie zastanawia ... czemu najlepszy ? zdjęcie o podanej powyżej
    rozdzielczości nie wyświetli Ci się na całej szerokości ekranu
    (testowałem), a skoro ekran ma 1024 piksele szerokości to znaczy że ze
    zdjęcia ubyło sporo linii pionowych...
    Moim zdaniem najlepsze efekty powinno dać zdjęcie 1366x768 (no i koło
    będzie kołem :-) ).

    EMPI

  • 27. Data: 2009-05-21 18:14:52
    Od: Dariusz Zygmunt <d...@c...homelinux.net>

    W czwartek 21 maj 2009 17:43, EMPI wyraził następujacą opinię:

    > I to mnie zastanawia ... czemu najlepszy ?

    Bo jest dokładnie piksel z karty grafiki do piksela na ekranie - więc TV nie
    musi "resamplować" tego co wysyła karta grafiki.

    > zdjęcie o podanej powyżej
    > rozdzielczości nie wyświetli Ci się na całej szerokości ekranu

    Zdjęcie nie ma rozdzielczości, zdjęcie ma wymiary, mogą być w pikselach ;-)
    To jak przedstawić jakąś tam ilość pikseli zdjęcia za pomocą iluś tam
    pikseli obrazu załatwia karta grafiki i zwykle radzi sobie z tym całkiem
    nieźle.

    > (testowałem), a skoro ekran ma 1024 piksele szerokości to znaczy że ze
    > zdjęcia ubyło sporo linii pionowych...
    > Moim zdaniem najlepsze efekty powinno dać zdjęcie 1366x768 (no i koło
    > będzie kołem :-) ).

    Skoro TV potrafi pokazać tylko 1024 piksele to każdy piksel TV będzie
    wyświetlał jakieś 1,3 piksela który wyśle karta a to wprowadzi spore
    "zamieszanie" w postaci artefaktów lub nieostrości.

    Z pozdrowieniami
    Dariusz Zygmunt

    --
    53°20'41,8"N 15°02'19,9"E

  • 28. Data: 2009-05-21 18:33:17
    Od: EMPI <e...@p...onet.pl>

    Hej !

    > Bo jest dokładnie piksel z karty grafiki do piksela na ekranie - więc TV nie
    > musi "resamplować" tego co wysyła karta grafiki.

    I tu się mylisz. Niby nie musi resamplować, ale dziwnym trafem właśnie
    resampluje. Prawdopodobnie wynika to z faktu że TV wie, że rzeczywista
    rozdzielczość 1024x768 ma proporcje 4:3 a jego (TV) rozdzielczość
    1024x768 rozciąga się na proporcje 16:9.
    Tak jak pisałem już zdjęcie 1024x768 nie zostaje odwzorowane na całym
    ekranie TV piksel w piksel (chyba że takie coś da się jakoś specjalnie
    ustawić ???) tylko zostaje "ściśnięte w poziomie" aby zaprezentować się
    z proporcjami 4:3 a na ekranie mamy spore marginesy z lewej i prawej.
    Tak mi się właśnie zrobiło jak testowałem to w MM.

> [...]
    > To jak przedstawić jakąś tam ilość pikseli zdjęcia za pomocą iluś tam
    > pikseli obrazu załatwia karta grafiki i zwykle radzi sobie z tym całkiem

    Może doprecyzuję, zdjęcia były dostarczone na karcie pamięci
    bezpośrednio w TV a nie poprzez połączenie z komputerem.

    > Skoro TV potrafi pokazać tylko 1024 piksele to każdy piksel TV będzie
    > wyświetlał jakieś 1,3 piksela który wyśle karta a to wprowadzi spore
    > "zamieszanie" w postaci artefaktów lub nieostrości.

    Teoretycznie tak, ale na oko wyglądało to bardzo przyzwoicie :-)

    EMPI

  • 29. Data: 2009-05-21 21:31:13
    Od: Dariusz Zygmunt <d...@c...homelinux.net>

    W czwartek 21 maj 2009 20:33, EMPI wyraził następujacą opinię:

    > I tu się mylisz. Niby nie musi resamplować, ale dziwnym trafem właśnie
    > resampluje. Prawdopodobnie wynika to z faktu że ...

    Prawdę mówiąc, współpraca plazmy LG z kompem to dla mnie czarna magia,
    podchodziłem do tego już parę razy z różnych stron, ale za każdym razem
    cierpliwość kończyła mi się zanim osiągnąłem zadowalające rezultaty :-/

    Z pozdrowieniami
    Dariusz Zygmunt

    --
    53°20'41,8"N 15°02'19,9"E

  • 30. Data: 2009-05-22 05:46:50
    Temat: Re: Zdjęcia na plazmie TV
    Od: PSYLO <P...@o...pl>

    Slawek 'IDEall' Fydryk pisze:
    > Niemniej jednak sam chyba widzisz, że piszesz zupełnie różne rzeczy po
    > doedukowaniu - mimo, że nadal pomijasz kilka technicznych aspektów,
    > które pozwalają na użycie tego "marketingowego sloganu".

    Absolutnie nie piszę innych rzeczy, cały czas powtarzam dokładnie to
    samo. Nigdzie wcześniej nie pisałem, że żeby uzyskać logo nie trzeba
    spełniać żadnych wymagań. Od początku chodzi mi o to, że znak "HD Ready"
    to jedynie nieścisłe marketingowe określenie, które obejmuje tak szeroką
    gamę bardzo różnych produktów, że nie można go nazywać technicznym
    określeniem sprzętu, jakie można by np. umieścić w specyfikacji. Równie
    dobrze producenci mogliby się posługiwać znakiem "DUŻY i FAJNY" dla
    telewizorów które mają minimum 50 cm wysokości.

    --
    PSYLO