  • 11. Data: 2009-05-19 20:52:38
    Temat: Re: Zdjęcia na plazmie TV
    Od: EMPI <e...@p...onet.pl>

    Hej !

    > Nowe plazmy też mają rozdzielczość 1024x768

    Dokładnie tak! Np. najnowsze plazmy LG 42"

    > Dla wypełnienia całej powierzchni ekranu i przy zachowaniu prawidłowych
    > proporcji trzeba puścić ze źródła 1366x768. amen

    qrcze, nie wiem czemu sam na to nie wpadłem - faktycznie to załatwia
    sprawę, mimo, że nie uzyskuje się pixel w pixel.

    EMPI

  • 12. Data: 2009-05-20 04:41:39
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    EMPI napisał(a):

    > Qrde, ale przecież ta rozdzielczość nie jest panoramiczna ! Taką
    > rozdzielczość mają monitory komputerowe 4:3 !

    A co ma rozdzielczosc do proporcji? Z podanych danych wynika, ze nie
    mozna porownywac ze soba pixela (z lcd) do wielkosci plamki (w plazmie)
    bo oba maja rozne ksztalty.

    j.

    --
    www.e-glosowanie.org - 4 czerwca weź udział w
    pierwszym w Polsce głosowaniu przez Internet!

  • 13. Data: 2009-05-20 08:55:47
    Od: PSYLO <P...@o...pl>

    Cezar pisze:
    > cos Ci sie pomerdalo. HD Ready to 1366x768

    "HD Ready" to nie jest żadna rozdzielczość, ani jakiekolwiek techniczne
    określenie, a jedynie marketingowy slogan oznaczający możliwość
    przyjęcia i wyświetlenia zeskalowanego w dół sygnału w rozdzielczości
    klasyfikowanej jako HD.

    --
    PSYLO

  • 14. Data: 2009-05-20 11:15:07
    Od: "Slawek 'IDEall' Fydryk" <s...@g...invalid>

    "PSYLO" napisał:

> [...]
    > możliwość przyjęcia i wyświetlenia zeskalowanego w dół sygnału
    > w rozdzielczości klasyfikowanej jako HD.

    Zapędziłeś się, Logo "HD Ready" może zostać użyte po spełnieniu jak
    najbardziej technicznych wymogów, i to nie tylko związanych z samym
    wyświetlaczem.

  • 15. Data: 2009-05-20 14:04:23
    Od: Dariusz Zygmunt <i...@a...net>

    On Tue, 19 May 2009 21:16:39 +0200, EMPI wrote:

> [...]
    > Qrde, ale przecież ta rozdzielczość nie jest panoramiczna ! Taką
    > rozdzielczość mają monitory komputerowe 4:3 !

    Piksel jest prostokątny a część linii i tak nie jest wyświetlana,
    najlepszą jakość TV uzyskuje się przy sygnale 720 linii i ustawieniu
    piksel-piksel {u góry i na dole jest wtedy po kilka martwych
    linii obrazu ale wolę to niż stada artefaktów}.

    Jeśli chodzi o podłączenie komputera to dużo zależy od sterownika
    grafiki, u mnie np. po HDMI można wysłać obraz o proporcjach ekranu
    {czyli 6x9} a po VGA już tylko o proporcjach matrycy {1024x768} więc w
    tym drugim wypadku jest ewidentne "jajo".

    > ... Plazmy LG i Panasonica mają
    > możliwość wyświetlania zdjęć bezpośrednio z gniazda (USB - LG lub
    > SD card - Panas.) ...

    Tutaj raczej bym się nie obawiał, firmware będzie wyświetlał obraz o
    właściwych proporcjach przy optymalnej {zdaniem producenta}
    rozdzielczości - inaczej nie miałoby to żadnego sensu.

    Rozwiązaniem jest plazma o _matrycy_ 1280x720 albo FullHD :-)

    Z pozdrowieniami
    Dariusz Zygmunt

  • 16. Data: 2009-05-20 14:21:47
    Od: PSYLO <P...@o...pl>

    Slawek 'IDEall' Fydryk pisze:
    > Zapędziłeś się, Logo "HD Ready" może zostać użyte po spełnieniu jak
    > najbardziej technicznych wymogów, i to nie tylko związanych z samym
    > wyświetlaczem.

    Sprecyzuj proszę.

    --
    PSYLO

  • 17. Data: 2009-05-20 16:28:40
    Od: "Slawek 'IDEall' Fydryk" <s...@g...invalid>

    "PSYLO" napisał:

    > Sprecyzuj proszę.

    Coś Ci się stało z google?

    http://www.eicta.org/web/news/telecharger.php?iddoc=
    242 (PDF)

    Punkt 4 w pdf.

  • 18. Data: 2009-05-20 17:23:13
    Od: PSYLO <P...@o...pl>

    Slawek 'IDEall' Fydryk pisze:
    > http://www.eicta.org/web/news/telecharger.php?iddoc=
    242 (PDF)
    > Punkt 4 w pdf.

    No dobrze, ale gdzie tu widzisz sprzeczność z tym co napisałem?
    Podstawowe wymogi muszą być spełnione, co wydaje się oczywistym
    posunięciem ze strony dysponentów zastrzeżonego znaku, inaczej każdy
    chiński badziew z rozdzielczością VGA byłby oznaczony "HD Ready", a
    działy marketingu korporacji RTV nie mogą sobie na to pozwolić.

    Niemniej jednak sam chyba widzisz patrząc na ten dokument, że "HD Ready"
    to nie jest żadna konkretna rozdzielczość, a marketingowe oznaczenie
    urządzeń potrafiących wyświetlić min. 720 linii obrazu o panoramicznych
    proporcjach i jednocześnie zaakceptować na wejściu sygnał HD 720p/1080i.
    Obecnie już niewiele brakuje żeby telefony komórkowe zaczęły spełniać te
    wymogi.

    --
    PSYLO

  • 19. Data: 2009-05-20 17:45:08
    Od: "Slawek 'IDEall' Fydryk" <s...@g...invalid>

    "PSYLO" napisał:

> [...]

    "marketingowy slogan oznaczający możliwość przyjęcia i wyświetlenia
    zeskalowanego w dół sygnału w rozdzielczości klasyfikowanej jako HD."

    Niemniej jednak sam chyba widzisz, że piszesz zupełnie różne rzeczy po
    doedukowaniu - mimo, że nadal pomijasz kilka technicznych aspektów, które
    pozwalają na użycie tego "marketingowego sloganu".

    > Obecnie już niewiele brakuje żeby telefony komórkowe zaczęły spełniać te
    > wymogi.

    Ależ oczywiście.

  • 20. Data: 2009-05-20 18:28:48
    Temat: Re: Zdj?cia na plazmie TV
    Od: EMPI <e...@p...onet.pl>

    Hej !

    > Tutaj raczej bym się nie obawiał, firmware będzie wyświetlał obraz o
    > właściwych proporcjach przy optymalnej {zdaniem producenta}
    > rozdzielczości - inaczej nie miałoby to żadnego sensu.

    Zrobiłem test. Zdjęcie w rozdzielczości 1024x768 nie wyświetla się na TV
    (o rozdzielczości 1024x768) na całej szerokości jak można by się
    spodziewać czyli nie osiągamy efektu pixel w pixel.
    Natomiast zdjęcie 1366x768 wyświetla się na full rozmiarze. Czyli TV nie
    patrzy ile faktycznie jest pixeli w poziomie zdjęcia. Tzn. źle
    powiedziałem - patrzy , ale przeskalowuje wiedząc jak wygląda to zdjęcie
    na formacie 4:3 i oddaje go bez zniekształceń na 9:16

    > Rozwiązaniem jest plazma o _matrycy_ 1280x720 albo FullHD :-)

    No, Full HD do zdjęć na pewno jest super, ale dziwną rzecz zauważyłem,
    że plazmy Full HD wyświetlają znacznie gorszy obraz telewizyjny SD (tzn.
    znacznie miej ostry czyli bardziej rozmazany) niż tej samej firmy i
    generacji plazmy o rozdzielczości 1024x768.
    Ciekawe czemu ...

    EMPI
    http://www.empi.art.pl