  • 1. Data: 2009-05-19 19:16:39
    Temat: Zdjęcia na plazmie TV
    Od: EMPI <e...@p...onet.pl>

    Hej !

    Panoramiczne telewizory plazmowe HD Ready o przekątnych 42 cale miewają
    bardzo często rozdzielczość 1024x768.
    Qrde, ale przecież ta rozdzielczość nie jest panoramiczna ! Taką
    rozdzielczość mają monitory komputerowe 4:3 !
    Oglądałem w MM takie plazmy i obraz video jest jak najbardziej OK.
    Zastanawia mnie tylko jedna kwestia. Plazmy LG i Panasonica mają
    możliwość wyświetlania zdjęć bezpośrednio z gniazda (USB - LG lub SD
    card - Panas.) Załóżmy, że mam fotkę obrobioną na kompie do 1024x768
    przedstawiającą okrąg. Czy wyświetlenie jej na takiej panoramicznej
    plaźmie zrobi z tego okręgu jajko ??? A może jest jakiś myk i takie
    zdjęcie zostanie jakoś sprytnie przeskalowane czy cuś i bedzie wyglądało
    OK ???

    EMPI
    http://www.empi.art.pl

  • 2. Data: 2009-05-19 19:20:08
    Temat: Re: Zdjęcia na plazmie TV
    Od: "Cezar" <c...@B...pl>

    "EMPI" <e...@p...onet.pl> wrote in message
    > Hej !
    >
    > Panoramiczne telewizory plazmowe HD Ready o przekątnych 42 cale miewają
    > bardzo często rozdzielczość 1024x768.

    cos Ci sie pomerdalo. HD Ready to 1366x768

    c.

  • 3. Data: 2009-05-19 19:22:26
    Od: "Cezar" <c...@B...pl>

    "Cezar" <c...@B...pl> wrote in message

    > "EMPI" <e...@p...onet.pl> wrote in message

    > cos Ci sie pomerdalo. HD Ready to 1366x768

    choc w przypadku starych plazm to 1024 jest mozliwe. Wtedy (tak
    przypuszczam) piksel nie jest kwadratem.

    c.

  • 4. Data: 2009-05-19 19:22:47
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik "EMPI" napisał
> [...]
    > plaźmie zrobi z tego okręgu jajko ??? A może jest jakiś myk i takie
    > zdjęcie zostanie jakoś sprytnie przeskalowane czy cuś i bedzie wyglądało

    Nie będzie OK.
    Cudów nie ma.
    Panoramy (w sensie telewizory) w różny sposób skalują obraz żeby jak
    najmniej zdeformować ale deformują.
    Ale może być mniej ch***** lub bardziej ch***** ; )
    Ale jajka też nie zrobi, elipsę raczej ; ))))

    adam

  • 5. Data: 2009-05-19 19:40:05
    Od: "<gkrzych>" <g...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Cezar" <c...@B...pl> napisał w wiadomości

    > "Cezar" <c...@B...pl> wrote in message

    > choc w przypadku starych plazm to 1024 jest mozliwe. Wtedy (tak
    > przypuszczam) piksel nie jest kwadratem.

    Brednie...
    Nowe plazmy też mają rozdzielczość 1024x768 i wszystko jest ok - piksel jest
    prostokątem.
    Jak puścisz fotkę o takiej rozdziałce to będzie też mieć odpowiednie
    proporcje.
    Dla wypełnienia całej powierzchni ekranu i przy zachowaniu prawidłowych
    proporcji trzeba puścić
    ze źródła 1366x768. amen

    gkrzych

  • 6. Data: 2009-05-19 19:50:16
    Od: Bronek Kozicki <b...@s...net>

    EMPI wrote:
    > bardzo często rozdzielczość 1024x768.
    > Qrde, ale przecież ta rozdzielczość nie jest panoramiczna ! Taką
    > rozdzielczość mają monitory komputerowe 4:3 !

    mam taką plazmę - rozdzielczość natywna 1024x768, zalecana konfiguracja
    komputera (dla "kwadratowych pixeli") to 1360x768 czy jakoś podobnie.
    Wyświetlam na niej czasami zdjęcia z komputera (przez wyjście HDMI). To
    jak wyglądają zdjęcia jest kwestią ustawień karty graficznej; zazwyczaj
    ustawiam rozdzielczość 1280x768 i włączam opcję "Enable GPU scaling :
    Maintain aspect ratio". Zdjęcia wyglądają bardzo dobrze; oczywiście na
    bokach obrazu mam małe czarne marginesy. Dlaczego 1280 a nie 1360? Bo
    mój główny monitor ma 1280x1024 - klonowany obraz mieści się na obu.

    B.

    --
    Remove -trap- when replying. Usun -trap- gdy odpisujesz.

  • 7. Data: 2009-05-19 19:51:11
    Od: "Cezar" <c...@B...pl>

    "<gkrzych>" <g...@p...onet.pl> wrote in message
    > Użytkownik "Cezar" <c...@B...pl> napisał w wiadomości

    > Brednie...
    > Nowe plazmy też mają rozdzielczość 1024x768 i wszystko jest ok - piksel
    > jest prostokątem.

    Wiec gdzie widzisz brednie?
    Wszystkie ostatnie, krotre ostatnio ogladalem byly juz 1080p

    c.

  • 8. Data: 2009-05-19 20:13:06
    Od: Bronek Kozicki <b...@s...net>

    Cezar wrote:
    > Wiec gdzie widzisz brednie?
    > Wszystkie ostatnie, krotre ostatnio ogladalem byly juz 1080p

    1080p to tylko standard akceptowanego wejścia, niekoniecznie
    rozdzielczość natywna ...

    B.

    --
    Remove -trap- when replying. Usun -trap- gdy odpisujesz.

  • 9. Data: 2009-05-19 20:20:53
    Od: Tom01 <b...@p...mastiff.popraw.kolejnosc>

    Bronek Kozicki pisze:
    > 1080p to tylko standard akceptowanego wejścia, niekoniecznie
    > rozdzielczość natywna ...

    Ano właśnie. TV, w odróżnieniu od monitorów, nie wyświetlają ilości
    pikseli pion/poziom 1:1.

    --
    Tomasz Jurgielewicz
    Masz problem z kolorem? Wal śmiało!

  • 10. Data: 2009-05-19 20:51:27
    Od: "Cezar" <c...@B...pl>

    "Bronek Kozicki" <b...@s...net> wrote in message

    > 1080p to tylko standard akceptowanego wejścia, niekoniecznie rozdzielczość
    > natywna ...

    nigdzie nie jest napisane ze 1080p odnosi sie tylko do wejscia a ja mialem
    akurat na mysli "wyjscie"

    c.