  • 1. Data: 2009-05-19 19:34:06
    Temat: filtry do obiektywu Canon L 70-200 f/2.8
    Od: "Alojzy Majchrzak" <a...@p...onet.pl>

    Witam!

    Prosze doradzcie mi jaki kupic filtr (tzn jakiej firmy i jaki model)
    - szary lub polszary
    - polaryzacyjny
    - niebieski
    do obiektywu Canon L 70-200 f/2.8 - średnica filtra 77 mm

    Oczywiście chce kupić dobry filtr za rozsądne pieniądze.
    Czytałem na optyczne.pl, że nie zawsze cena idzie w parze z jakością,
    czasami
    nawet można nieźle wtopić kupując coś drogiego jak np. filtr polaryzacyjny
    ten ponizej:

    Heliopan ES Pol circ. Kasemann 72 mm za 559 PLN - jest bardzo kiepski.

    Na optyczne.pl znalazlem testy ale filtrow o srednicy 72 mm, nie moglem
    znalezc nic o filtrach o srednicy 77 mm.

    Chcialbym zeby w rankingu ekono ten filtr do mojego obiektywu wypadl bardzo
    dobrze
    (http://www.optyczne.pl/7.4-Inne_testy-Test_filtr%C3
    %B3w_polaryzacyjnych_Wyniki_i_podsumowanie.html).
    czyli tak jak tutaj jest:

    Fujiyama Digital DHG Circular P.L.D 72 mm - bardzo dobry stosunek jakosci
    do ceny - cena 240 PLN.

    Prosze doradzcie mi
    Pozdrawiam i z gory dzieki
    heyoo

  • 2. Data: 2009-05-19 20:54:36
    Temat: Re: filtry do obiektywu Canon L 70-200 f/2.8
    Od: "KrzysztofK" <krzysztof123(usun_cyfry_z_adresu)@456travelphoto.pl>

    > - polaryzacyjny
    > do obiektywu Canon L 70-200 f/2.8 - średnica filtra 77 mm

    Witam!

    Hoya Polar kolowy HD
    http://www.migomex.com.pl/akcesoria_foto/page/produc
    t/product/696

    Nowe filtry od 2008 roku bardzo dobrej jakosci i faktycznie jasne
    a raczej zdecydowanie jasniejsze niz te dotychczasowe.

    > Oczywiście chce kupić dobry filtr za rozsądne pieniądze.
    > Czytałem na optyczne.pl, że nie zawsze cena idzie w parze z
    > jakością,

    Optyczne.pl to akurat nie jest wyrocznia
    chociaz niekiedy moga miec racje.
    I co tu duzo pisac jak masz taki obiektyw to
    nakrecanie na niego jakiejs za przeproszeniem
    Hamy nie ma sensu chyba, ze zgodzisz sie
    na jakosc zdjec jak z kita.
    Niska cena tu nie uczyni cudów
    i nie spotkalem jeszcze taniego i dobrego CirPol.

    Pzdr
    KK

  • 3. Data: 2009-05-19 22:19:42
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik "Alojzy Majchrzak" napisał
> [...]
    > - polaryzacyjny
    > - niebieski
    > do obiektywu Canon L 70-200 f/2.8 - średnica filtra 77 mm

    Czerwony.
    Czerwony to podstawa.
    Może być pomarańczowy.
    Nic tak pieknie nie wyciąga chmur z nieba.

    adam

  • 4. Data: 2009-05-20 07:39:59
    Od: "Lol" <l...@l...pl>

    Użytkownik "Alojzy Majchrzak" <a...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:guv1ji$7tf$1@news.onet.pl...
> [...]
    > - polaryzacyjny
    > - niebieski
    > do obiektywu Canon L 70-200 f/2.8 - średnica filtra 77 mm

    To jest obiektyw o dosyć dużych ogniskowych (na cropie to już konkretne
    tele). Zastanów się, czy będzie Ci potrzebny do niego filtr polaryzacyjny.
    Ja polarków używam od dawna i dosyć często - na teleobiektyw założyłem
    jednak raptem kilka razy. Zwykle kadr z teleobiektywu nie wymaga polarka -
    oprócz tego filtr ten przyciemnia obraz o około 2 działki - to dużo i przy
    teleobiektywach (nawet jasnych) ma spore znaczenie.

    --
    Lol