  • Data: 2015-01-14 00:25:04
    Temat: Re: Zdalny pomiar czestotliwosci generatora w garnku.
    Od: Tornad <t...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

    On Tuesday, January 13, 2015 at 4:54:46 PM UTC-5, Jacek Maciejewski wrote:

    > Idea wydaje się prosta. Potrzebujesz selektywnego wzmacniacza (i
    > niewielkich antenek) o ile zmiany mierzonej częstotliwości zmieszczą się
    > w paśmie przepuszczania. Trudno coś więcej powiedzieć bo nie znamy mocy
    > generatora i odchyłek f a także poziomu zakłóceń.
    > --
    > Jacek

    Dobrze Wasc prawisz. Gdybym mial garnek wiekszy to nie problem. Ustawilbym w
    nim jais kawalek druta o dlugosci pol czy cwierc fali i sprawa rozwiazana.
    Antenka za krotka moze powodowac odbicia a te moga zaklocac pomiary.

    Pasmo okreslilem 50-60 MHz. Moc znaczna, ponad 5 W. Dlatego w garnku, aby
    sie nie narazac na jakies pelengacje.
    Poziom zaklocen szacuje na okolo - 20 db.
    Bartek zaproponowal uzycie "zwyklego" radyjka. Mam takie z zakresem
    krotkofalowym do 30 MHz ktore moze uda mi sie przestroic na wyzsze f.

    Oczywiscie mam jeszcze inne rozwiazanie ale wiedzy nigdy nie za wiele, chociaz
    z praktyki wiem, ze czasem jej nadmiar przeszkadza w znalezieniu prostego
    rozwiazania.

    Dzieki
    Tornad