  • Data: 2015-01-14 06:32:52
    Temat: Re: Zdalny pomiar czestotliwosci generatora w garnku.
    Od: Cezary Grądys <c...@w...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 13.01.2015 o 20:58, Tornad pisze:
    > Mam 5 litrowy garnek metalowy, w ktorym znajduje sie generator przebiegu,
    > zblizonego do sinusoidalnego, zasilany z baterii. Ciag impulsow trojkatnych i
    prostokatnych o czestotliwosci powiedzmy 50-60 MHz. Uruchamiam ten generator, garnek
    przykrywam szklana pokrywka, uszczelniam ja chlebem, tak, ze nie mam mozliwosci
    galwanicznego polaczenia wyjscia generatora z wejsciem miernika czestotliwosci.

    > Wymyslilem aby na wyjscie tego generatora podlaczyc jakas mala cewke czy
    > antene ale krotka, a na wejscie czestosciomierza podlaczyc odpowiedni
    > odbiornik, ktoryby na odleglosc powiedzmy dwoch metrow, potrafil te okolo
    > 50 MHz odebrac i zmierzyc.
    >
    > Prosze o podpowiedz jak to prosto i nie drogo, rozwiazac? Moze sa gotowe
    > klocki do tego? Czy ktos sie tym bawil?

    Krótka antenka czy cewka powinna spełnić zadanie. Jeśli pokrywka
    szklana, to może jakaś szybka dioda świecąca i fotodioda, ale nie wiem,
    czy 50 MHz podoła, popatrz do katalogu, ewentualnie można podzielić
    częstotliwość.
    A w zasadzie to szczelny przepust moim zdaniem najlepiej się sprawdzi.

    --
    Cezary Grądys
    c...@w...onet.pl