    Subject: Re: Zatrzymywanie auta przed przejściem dla pieszych
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    <5cd40c3b$0$525$65785112@news.neostrada.pl>
    <f...@4...com>
    <5cd41614$0$541$65785112@news.neostrada.pl>
    <5cd41740$0$532$65785112@news.neostrada.pl>
    <qb15c4$d6h$2@news.icm.edu.pl>
    <5cd41ac5$0$517$65785112@news.neostrada.pl>
    <qb16ad$qm9$1@news.icm.edu.pl>
    From: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>
    Date: Thu, 9 May 2019 14:43:09 +0200

    W dniu 2019-05-09 o 14:26, Liwiusz pisze:

    > Nie że niewygodne, ale źle to interpretujesz. Jeśli podjeżdżasz do
    > przejścia dla pieszych, i nie ma przy nim dziecka, pijanego itp., tylko
    > na przykład stoi normalny człowiek, to (paradoksalnie) nie możesz
    > zakładać, że ci wbiegnie, ponieważ nie masz podstaw do zastosowania
    > zasady ograniczonego zaufania.

    Miszczu klawiatury, nie po to zacytowałem po raz wtóry, wcześniej
    wyciętą tezę przedpiścy, przerabiającego moje sygnaturki, który
    stwierdził że nie ma takiego przepisu w którym jest napisane że kierowca
    MOŻE się spodziewać że ktoś mu wejdzie pod koła.

    Otóż art 4 jest takim właśnie przepisem w którym zawarty jest cały
    możliwy ciąg zdarzeń, niezgodnych z przepisami. Nikt nie będzie
    wymieniał przecież że chodzi o:

    - oblodzona nawierzchnię
    - upadające drzewo
    - jadącego pod prąd
    - wyprzedzanie na 3-ego
    - rzucającego kamieniami
    - wtargnięcie
    - stado pijaków
    - cała encyklopedia

    Masz w art 4 zawarte że należy uwzględnić nawet upadek meteorytu a nie
    liczyć na łut szczęścia i opatrzność boską. Stąd potoczna nazwa
    OGRANICZENIE ZAUFANIA a nie ZAŁOŻENIE ZAUFANIA.

    > Zatem nieprawdą jest, to co zostało wyżej napisane, iż
    >
    > "podstawowym założeniem każdego uczestnika ruchu (wynikające z art 4)
    > jest założenie, że kierowca może się spodziewać w każdej chwili
    > wejścia pieszego na pasy"
    >
    > ponieważ założenie takie można czynić tylko wówczas, jeśli "chyba że
    > okoliczności wskazują na możliwość odmiennego ich zachowania."

    No dobra, masz okoliczność:

    Jedziesz, masz D-6 (pieszy dochodzi do przejścia i nie stosuje art 4.
    Ty nie zwalniasz, łamiac D-6
    Pieszy wbiega Ci na pasach pod koła. Zdziwiony? Wina pieszego?

    Tak wygląda sporo sytuacji.

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy>>>