-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!wsisiz.edu.pl!goblin2!goblin1!goblin.st
u.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-a-02.news.
neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
Reply-To: m...@p...onet.pl
Subject: Re: Zatrzymywanie auta przed przejściem dla pieszych
Newsgroups: pl.misc.samochody
References: <b...@g...com>
<5cd0799c$0$511$65785112@news.neostrada.pl>
<qaq0hl$79m$1@news.mixmin.net>
<5cd08baa$0$539$65785112@news.neostrada.pl>
<qata33$bp3$1@news.mixmin.net>
<5cd2740e$0$31100$65785112@news.neostrada.pl>
<qau0go$kin$1@news.mixmin.net>
<i...@4...com>
<5cd35124$0$526$65785112@news.neostrada.pl>
<p...@4...com>
<5cd40c3b$0$525$65785112@news.neostrada.pl>
<f...@4...com>
<5cd41614$0$541$65785112@news.neostrada.pl>
<5cd41740$0$532$65785112@news.neostrada.pl>
<qb15c4$d6h$2@news.icm.edu.pl>
<5cd41ac5$0$517$65785112@news.neostrada.pl>
<qb16ad$qm9$1@news.icm.edu.pl>
From: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>
Organization: A.P.Z.
Date: Thu, 9 May 2019 14:43:09 +0200
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:60.0) Gecko/20100101
Thunderbird/60.6.1
MIME-Version: 1.0
In-Reply-To: <qb16ad$qm9$1@news.icm.edu.pl>
Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
Content-Language: pl
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Antivirus: AVG (VPS 190509-2, 09.05.2019), Outbound message
X-Antivirus-Status: Clean
Lines: 96
Message-ID: <5cd42065$0$526$65785112@news.neostrada.pl>
NNTP-Posting-Host: 213.238.90.199
X-Trace: 1557405797 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 526 213.238.90.199:57266
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2656044
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2019-05-09 o 14:26, Liwiusz pisze:
> W dniu 2019-05-09 o 14:19, LordBluzg(R) pisze:
>> W dniu 2019-05-09 o 14:10, Liwiusz pisze:
>>> W dniu 2019-05-09 o 14:03, LordBluzg(R) pisze:
>>>> W dniu 2019-05-09 o 13:58, LordBluzg(R) pisze:
>>>>
>>>>>>> Że podstawowym założeniem każdego uczestnika ruchu (wynikające z
>>>>>>> art 4)
>>>>>>> jest założenie, że kierowca może się spodziewać w każdej chwili
>>>>>>> wejścia
>>>>>>> pieszego na pasy.
>>>>>>>
>>>>>>> ...bo jak zwykle istotne stwierdzenie, do którego się odnoszę
>>>>>>> (niewygodne dla ciebie) wyciąłeś:) Piękny zabieg próby manipulacji.
>>>>>>> Powtórzę zatem:
>>>>>>> "bo nie ma przepisu nakazującego zakładanie z góry,
>>>>>>> że ktoś wtargnie na przejście dla pieszych. "
>>>>>>>
>>>>>>> art 4 jest właśnie takim przepisem, który mówi o tym, że można się
>>>>>>> spodziewać że ktoś kto nie przestrzega przepisów i nagle wtargnie na
>>>>>>> przejscie. Nie wiedziałeś?
>>>>>>
>>>>>> Nadintepretacja.
>>>>>> Art. 4 mówi o tym, że kierowca ma prawo nie spodziewać się pieszego
>>>>>> "wtargującego" na przejście, chyba że zachowanie to sugeruje (np.
>>>>>> biegnie w
>>>>>> stronę przejścia i patrzy w drugą stronę, mimo że nadjeżdżamy).
>>>>>>
>>>>> Bredzisz. art 4 jest właśnie zasadą OGRANICZONEGO ZAUFANIA, co było
>>>>> cytowane w tym wątku jako uzasadnienie sądu w omawianej sprawie :)
>>>>>
>>>>> Sąd to dokładnie wyjaśnił, wszyscy normalni ludzie o tym wiedzą a
>>>>> trolle takie jak ty piszą takie brednie :]
>>>>>
>>>> Jak się chcesz spierać to spieraj się z tym :
>>>> https://pl.wikipedia.org/wiki/Zasada_ograniczonego_z
aufania
>>>
>>> "Każdy uczestnik ma prawo liczyć, że inni uczestnicy ruchu
>>> przestrzegają przepisów ruchu drogowego (dalej - wyjątki)"
>>>
>>> Coś innego chciałeś dodać?
>>>
>> To co wyciąłeś, znaczy najbardziej istotne a dla ciebie jak zwykle
>> niewygodne. Podam zatem:
>
> Nie że niewygodne, ale źle to interpretujesz. Jeśli podjeżdżasz do
> przejścia dla pieszych, i nie ma przy nim dziecka, pijanego itp., tylko
> na przykład stoi normalny człowiek, to (paradoksalnie) nie możesz
> zakładać, że ci wbiegnie, ponieważ nie masz podstaw do zastosowania
> zasady ograniczonego zaufania.
Miszczu klawiatury, nie po to zacytowałem po raz wtóry, wcześniej
wyciętą tezę przedpiścy, przerabiającego moje sygnaturki, który
stwierdził że nie ma takiego przepisu w którym jest napisane że kierowca
MOŻE się spodziewać że ktoś mu wejdzie pod koła.
Otóż art 4 jest takim właśnie przepisem w którym zawarty jest cały
możliwy ciąg zdarzeń, niezgodnych z przepisami. Nikt nie będzie
wymieniał przecież że chodzi o:
- oblodzona nawierzchnię
- upadające drzewo
- jadącego pod prąd
- wyprzedzanie na 3-ego
- rzucającego kamieniami
- wtargnięcie
- stado pijaków
- cała encyklopedia
Masz w art 4 zawarte że należy uwzględnić nawet upadek meteorytu a nie
liczyć na łut szczęścia i opatrzność boską. Stąd potoczna nazwa
OGRANICZENIE ZAUFANIA a nie ZAŁOŻENIE ZAUFANIA.
>
> Zatem nieprawdą jest, to co zostało wyżej napisane, iż
>
> "podstawowym założeniem każdego uczestnika ruchu (wynikające z art 4)
> jest założenie, że kierowca może się spodziewać w każdej chwili
> wejścia pieszego na pasy"
>
> ponieważ założenie takie można czynić tylko wówczas, jeśli "chyba że
> okoliczności wskazują na możliwość odmiennego ich zachowania."
>
No dobra, masz okoliczność:
Jedziesz, masz D-6 (pieszy dochodzi do przejścia i nie stosuje art 4.
Ty nie zwalniasz, łamiac D-6
Pieszy wbiega Ci na pasach pod koła. Zdziwiony? Wina pieszego?
Tak wygląda sporo sytuacji.
--
LordBluzg(R)
<<<Pasek Grozy>>>
SZCZĘŚLIWE ŚWINIE I KROWY BĘDĄ GŁOSOWAĆ NA PIS.
Następne wpisy z tego wątku
- 09.05.19 14:45 Liwiusz
- 09.05.19 17:38 r...@k...pl
- 09.05.19 21:21 LordBluzg(R)
- 09.05.19 22:55 r...@k...pl
- 09.05.19 23:07 LordBluzg(R)
- 09.05.19 23:44 LordBluzg(R)
- 09.05.19 23:55 Zenek Kapelinder
- 10.05.19 07:03 JaLa
- 10.05.19 09:56 r...@k...pl
- 10.05.19 09:55 r...@k...pl
- 10.05.19 11:07 JaLa
- 10.05.19 11:19 JaLa
- 10.05.19 11:20 Liwiusz
- 10.05.19 11:21 Liwiusz
- 10.05.19 11:53 JaLa
Najnowsze wątki z tej grupy
- Seba strikes back
- Motoryzacyjni giganci ograniczają produkcję elektryków.
- Home defence :) czyli Remote Guns
- Ubezpieczenie OC
- Podroz elektrykiem w UK 2x drozsza od podrozy dieslem...
- Żenujące. Kupujesz elektryka żeby udawał ci spaliniaka
- Autobus sie pali.
- Pożar pod żyrardowem
- jak zmierzyć średnicę tarczy?
- kto jest winny zmarnowaniu legendy Passata?
- nowe samochody to gówno ładnie opakowane
- Cholera KUPIŁBYM MG MG3
- Ujemny wzrost elektryków
- Wolkswagen szantażuje rząd aby powróciły dotacje do elektryków
- Co z 7 miejsc w leasingu dla fizycznych?
Najnowsze wątki
- 2024-10-03 Blokowanie informacji - test
- 2024-10-02 Warszawa => Fullstack Developer <=
- 2024-10-02 Katowice => QA Engineer <=
- 2024-10-02 Gdynia => Data Scientist <=
- 2024-10-02 Warszawa => Sales Development Representative (in German) <=
- 2024-10-02 Warszawa => SAP HANA Developer (Middle) <=
- 2024-10-02 Warszawa => SAP S/4HANA FI/CO Senior Consultant <=
- 2024-10-02 Warszawa => Senior SAP HANA Developers <=
- 2024-10-02 Warszawa => Senior PHP Laravel Developer (e-commerce) <=
- 2024-10-02 Warszawa => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2024-10-02 Warszawa => Software .Net Developer <=
- 2024-10-02 Warszawa => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-10-01 Katowice => Head of Virtualization Platform Management and Operating S
- 2024-10-02 GODZINA ZERO #48 - KRZYSZTOF STANOWSKI I ZBIGNIEW KAPIŃSKI PREZES IZBY KARNEJ SĄDU NAJWYŻSZEGO
- 2024-09-30 Rozprawa zdalna brak komputera