  • Data: 2015-04-29 14:40:16
    Temat: Re: Zatopiony w kamieniu mikroprocesor
    Od: Atlantis <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2015-04-29 o 02:23, bartek pisze:

    > Obwiam się, że nie zrozumiałeś intencji mojego posta. Trudno, idźmy
    > dalej. Ten opór jest naturalną i konieczną częścią działania nauki.
    > Nie można rzucać się na nowinki tylko dlatego, że są nowe. Nie wszyscy

    Dokładnie! Nie każdy sobie zdaje, że na każdego Galileusza, Newtona czy
    Einsteina przypadają dziesiątki tysięcy szarlatanów przekonanych, że
    dokonali przełomowego odkrycia. Tutaj warto polecić fenomenalną książkę
    "Pseudonauka i Pseudouczeni" Gardnera, która co prawda ukazała się ponad
    pół wieku temu, ale wciąż zachowuje aktualność.
    Ten opór w dyskursie naukowym nie jest żadną wadą tego systemu - to
    jeden z elementów "systemu zabezpieczeń". Dzięki obowiązującej w nauce
    "dyktaturze dowodu" niwelujemy ryzyko, że przez sito przedostanie się
    jakiś oszust i zmarnuje czas całego pokolenia uczonych, zanim ktoś w
    końcu połapie się w fałszerstwie.