  • Data: 2015-04-29 22:52:08
    Temat: Re: Zatopiony w kamieniu mikroprocesor
    Od: bartek <b...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 29.04.2015 14:40, Atlantis wrote:

    > Dokładnie! Nie każdy sobie zdaje, że na każdego Galileusza, Newtona czy
    > Einsteina przypadają dziesiątki tysięcy szarlatanów przekonanych, że
    > dokonali przełomowego odkrycia.

    I korespondują. Moje dawne kółko fizyczne dostaje trochę takich listów,
    nawet sam Pinopa napisał, a kiedyś przyszła fizyczna paczka z USA,
    z listem i płytą CD w środku (i koszmarną teorią budowy wszech świata na
    niej:), a koleżanka dopiero co miesiąc temu dostałą list w sprawie
    energii z grawitacji.

    > Tutaj warto polecić fenomenalną książkę
    > "Pseudonauka i Pseudouczeni" Gardnera, która co prawda ukazała się ponad
    > pół wieku temu, ale wciąż zachowuje aktualność.
    > Ten opór w dyskursie naukowym nie jest żadną wadą tego systemu - to
    > jeden z elementów "systemu zabezpieczeń". Dzięki obowiązującej w nauce
    > "dyktaturze dowodu" niwelujemy ryzyko, że przez sito przedostanie się
    > jakiś oszust i zmarnuje czas całego pokolenia uczonych, zanim ktoś w
    > końcu połapie się w fałszerstwie.

    Trochę jednak zeszliśmy z tematu. Ten opór jest przede wszystkim
    wymierzony w samych naukowców, paranaukowcy to jednak minimum
    ruchu (w fizyce, w biologii w okolicach teorii ewolucji jest gorzej:)
    Sami porządni fizycy zajmują się spamowanierm swoimi dziwnymi pomysłami.
    A nuż to prawda ;-)

    pzdr
    bartekltg