  • Data: 2015-04-29 14:33:46
    Temat: Re: Zatopiony w kamieniu mikroprocesor
    Od: Atlantis <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2015-04-29 o 00:12, s...@g...com pisze:

    > Jak po drugiej stronie są inni naukowcy, pół biedy.
    > Jak opiniuje władza, wtedy jest niefajnie:

    W takim wypadku nie mamy już do czynienia z metodą naukową, ale jej
    wypaczeniem. Takie sytuacje miewały miejsce chociażby w systemach
    totalitarnych - w Związku Radzieckim nie wolno było zajmować się niczym,
    co choć trochę stałoby w sprzeczności ze społecznymi dogmatami
    marksizmu-leninizmu. Na cenzurowanym była m.in. genetyka i teoria
    ewolucji Darwina. W nazistowskich Niemczech odrzucano "żydowskie"
    dyscypliny.
    Zresztą wyciągając ten argument (być może niechcący) poparłeś moją
    stronę. Bo akurat "mainstreamowa" nauka nie domaga się cenzurowania
    dyskursu przez państwo. System ma własne, dość skuteczne mechanizmy
    obronne, nie trzeba tworzyć listy "prawomyślnych" twierdzeń. Zwykle to
    druga strona próbuje wpłynąć na proces legislacyjny, żeby obejść
    konieczność dowiedzenia swoich racji w dyskursie naukowym. Pomyśl o tych
    wszystkich kreacjonistach, którzy raz za razem w imię "wolności słowa"
    domagają się, aby ich ulubione mity były nauczane w szkołach jako
    alternatywa dla nauki.

    > Albo:
    > http://bufetprl.com/tag/geniusz-i-swinie/

    Akurat inżynieria to kiepski przykład. My rozmawiamy tutaj raczej o
    badaniach podstawowych i kształtowaniu dyskursu, a nie o finansowaniu
    budowy takiego czy innego urządzenia.