  • 1. Data: 2015-01-29 07:27:04
    Temat: Zastoj
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    http://serwisy.gazetaprawna.pl/telekomunikacja/artyk
    uly/848098,telekomunikacja-miedziany-swiatlowody-sta
    ndardem-w-europie-szybkiego-internetu-dlugo-nie-bedz
    ie.html

    W Europie malo przylaczy swiatlowodowych
    "Zdaniem Hartwiga Taubera, dyrektora generalnego FTTH Council Europe,
    wynika to przede wszystkim z silnej pozycji europejskich operatorów
    zasiedziałych. Posiadają oni starą infrastrukturę opartą na
    technologii miedzianej, którą mogą eksploatować bez większych
    inwestycji. Jednak już niedługo. Tauber uważa, że miedziane łącza
    dzięki najnowszym rozwiązaniom technicznym są w stanie obsłużyć ruch o
    prędkości do 100 Mb/s. Tymczasem w Ameryce czy Azji operatorzy myślą
    już o oferowaniu internetu 1 Gb/s."

    Hm ... tekst sponsorowany, czy odczuwacie potrzebe jeszcze szybszego
    internetu ?
    Niby mozna by w domu pracowac rownie dobrze jak w pracy ... ale cos w
    to nie wierze. Ani w to, ze klient odczuje znaczaca roznice.

    J.

  • 2. Data: 2015-01-29 11:14:03
    Temat: Re: Zastoj
    Od: " 666" <...@...6>

    Szczególnie odczuwamy potrzebę wpisywania captscha przy otwieraniu każdej
    bez wyjątku strony, oraz monitorowania on-line przez Google Sucks stanu
    wzwodu.

    -----

  • 3. Data: 2015-01-30 00:01:35
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2015-01-29 o 07:27, J.F. pisze:
> [...]
    > Niby mozna by w domu pracowac rownie dobrze jak w pracy ... ale cos w
    > to nie wierze. Ani w to, ze klient odczuje znaczaca roznice.

    No jak już wszystko będzie w chmurze, to i łącza przydały by się szybkie.

  • 4. Data: 2015-01-30 17:28:44
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    Użytkownik "nadir" <n...@h...org> napisał w wiadomości
    (...100 Mbps)
> [...]

    Zdarza się, że posiadane 150 Mbps to za mało, zwłaszcza, gdy ciągnę jakieś
    ISO DVD. Bo na codzień to i 1/10 tej prędkości często wystarcza.

    Chyba nie...

    > No jak już wszystko będzie w chmurze, to i łącza przydały by się szybkie.

    Ale w obie strony chyba, bo co z tego, że mam 150 spływu, gdy wypływ mam
    ledwie 10... I wyrzucić w sieć dłuższy film z harcami pieska/kotka sąsiadki,
    to trwać będzie wieczność, albo posiłkować się trzeba będzie kompresją,
    dającą efekt koszmaru. Poza tym, czasem się zastanawiam, po jakiego ch... mi
    ch...mura...?

    --
    Biorę udział w projekcie SamKnows, jeśli masz szybkie łacze i chcesz
    dołączyć, kliknij obok... I participate in the SamKnows project, if you

  • 5. Data: 2015-01-30 18:47:47
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    ACMM-033 napisało:

    > (...100 Mbps)
    >
    > Zdarza się, że posiadane 150 Mbps to za mało, zwłaszcza, gdy ciągnę
    > jakieś ISO DVD.

    Zwłaszcza?! Pełne DVD, to przy tej prędkości około pięciu minut. Biorąc
    pod uwagę, że ISO przydaje się głównie wtedy, gdy chce się je wypalić
    i na przykład zbootować w innym komputerze, to ten czas gubi się wśród
    czaów potrzebnych na inne czynności. Mnie nawet przy moich 20 Mbps czas
    na ciągnięcie obrazów płyt się nie dłuży.

    Kilka tygodni temu wymieniałem serwer stojący na drugim końcu miasta.
    Skopiowałem więc w nocy przez internet jakieś 150 GB jedo dysków na
    nowy, który stał obok mnie. A potem zawiazłem na miejsce. I nie było
    problemu. Gdybym miał dopiero na miejscu kopiować przez LAN, to by to
    było dla mnie bardziej uciążliwe. Może przy 150 Mbps by było jeszcze
    fajniej, ale dalsze zwiększanie prędkości niewiele by dało -- bo by
    się dyski i tak nie wyrabiały.

    To jest jakies pieprzenie w bambus, te dyrektywy unijne, że na przykład
    "80 procent gospodarstw domowych ma mieć dostęp do sieci o prędkości
    przynajmniej 250 Mbps". A co kurna z pozostałymi dwudziestoma procentami,
    ja się pytam? W naszych realiach usłyszą pewnie: BMT.

    --
    Jarek

  • 6. Data: 2015-01-30 19:17:52
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    > Zwłaszcza?! Pełne DVD, to przy tej prędkości około pięciu minut. Biorąc

    Jeśli jedno, to wiadomo. Ale ziarko do ziarka... Jak musiałem kiedyś
    przepierdzielić tak ze 60 giga, bo coś dobierałem, to już tak fajnie nie
    było.

> [...]
    > czaów potrzebnych na inne czynności. Mnie nawet przy moich 20 Mbps czas
    > na ciągnięcie obrazów płyt się nie dłuży.

    W sumie rzadko idzie szybciej. Ale już coraz mniej trafia się na zatory na
    łączach i wysycenie staje się coraz bardziej prawdopodobne. Ja resztą swoje
    150 już nieraz wysyciłem.
    I to jeszcze pół biedy. Ale jak trzeba było filmik 3.4 GB (tyle ma, jak full
    HD wykręcę pełne możliwe 30 minut) wypuścić w sieć, to już zdeka zaczęło
    być, delikatnie mówiąc, przydługie.

> [...]
    > przynajmniej 250 Mbps". A co kurna z pozostałymi dwudziestoma procentami,
    > ja się pytam? W naszych realiach usłyszą pewnie: BMT.

    I w sumie wyjdzie na to, że Ciocia Krysia, chcąc zajrzeć sobie na stronkę
    jakiegoś babskiego forum i pogadać raz na tydzień z siostrzeńcami przez
    "Skajpa", to będzie musiała brać te 80 czy ile tam mega, albo... Ja uważam,
    że jeśli Cioci wystarczy 10 Mbit, a wciska się jej więcej (za co oczywiście
    trzeba uiścić), to jest nie fair. Czyli - bierzesz ciotka stówę, albo
    podetrzyj się ogłoszeniem...

  • 7. Data: 2015-01-30 20:03:13
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    ACMM-033 napisało:

    > Jeśli jedno, to wiadomo. Ale ziarko do ziarka... Jak musiałem kiedyś
    > przepierdzielić tak ze 60 giga, bo coś dobierałem, to już tak fajnie nie
    > było.

    No to "zwałaszcza jak gigabajtów kupa". O to tylko mi chodziło. A nie
    "zwłaszcza jak ISO".

> [...]
    > że jeśli Cioci wystarczy 10 Mbit, a wciska się jej więcej (za co oczywiście
    > trzeba uiścić), to jest nie fair. Czyli - bierzesz ciotka stówę, albo

    Jeśli 100 mega po przystępnej cenie, to nie mam nic przeciwko temu. Nawet
    jeśli ta jedna ciotka, a do tego cały chór wujów zrzuci się po pięćdziesiąt
    groszy na to, by ktoś *potrzebujący* też miał taką prędkość -- to nie widzę
    w tym niczego złego, żadniej "niesprawiedliwości społecznej". Tak to w moim
    przekonaniu powinno działać.

    --
    Jarek

  • 8. Data: 2015-01-30 23:08:28
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2015-01-30 o 17:28, ACMM-033 pisze:

> [...]
    > ledwie 10... I wyrzucić w sieć dłuższy film z harcami pieska/kotka
    > sąsiadki, to trwać będzie wieczność, albo posiłkować się trzeba będzie

    No ja mam nadzieję, że jak będzie już technologia 1Gbit internetu pod
    strzechą, to symetrycznie. Wtedy te wszystkie chmury mają jakiś sens.

    > Poza tym, czasem się zastanawiam, po jakiego ch... mi ch...mura...?

    Tobie może nie potrzebna, ja też póki co obchodzę się bez tego, ale
    wygląda na to, że niedługo wszystko będzie "chmurowane".

  • 9. Data: 2015-01-31 09:11:41
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-01-30 o 23:08, nadir pisze:

    > Tobie może nie potrzebna, ja też póki co obchodzę się bez tego, ale
    > wygląda na to, że niedługo wszystko będzie "chmurowane".

    Będzie-nie będzie, trudno powiedzieć. Chmura służy do backupowania, ale
    też i vice versa - dane z chmury trzeba trzymać lokalnie w razie gdyby
    chmura zaniemogła. Nie wyobrażam sobie, abym miał dane w chmurze, a nie
    miał u siebie.

    --
    Liwiusz

  • 10. Data: 2015-01-31 12:20:15
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    > Jeśli 100 mega po przystępnej cenie, to nie mam nic przeciwko temu. Nawet

    A 50 po jeszcze przystępniejszej...

> [...]
    > widzę
    > w tym niczego złego, żadniej "niesprawiedliwości społecznej". Tak to w

    I wtedy działka pomiędzy w grupie. Jak za czasów SDI, zanim się TPSA
    skapnęła, że jeden bierze i dzieli na iluś-tam i nie zabrniła takich praktyk
    w regulaminie.
    Wtedy tak, ciotka płaci ile by chciała, bo i tak przecież nie nawija z
    bratankiem, czy siostrzenicą 24/7/365(366), a jak syn sąsiada zechce
    pociągnąć najnowszego Terminatora, czy Wiedźmina, to włala, co najwyżej
    grupa umawia się na takie sytuacje (niekoniecznie zresztą), jeśli ktoś ma
    zamiar przyssać się do łącza na "grubszą potrzebę". Ale to jednak jest "nie
    tylko moje", co może ciotce odpowiadać, ale już ja, wolałbym mieć takie
    łącze tylko dla siebie, albo co najwyżej z 1 sąsiadem, który mi za necik (po
    WiFi) odpali miesięcznie czteropak browca (który wspólnie obalimy). Ale tu z
    kolei op może mieć wąty... i ma...
    Gigakablówka z N(i)etii, kuszą cenami i prędkościami, ale wydmuch mają
    nikczemny. Już wolę dołożyć w UPC i mieć, jak mam (150/10), a może i uda mi
    się zmienić na 250/20, to już dało by się nawet te filmiki wypychać na YT,
    mam parę fajnych rzeczy, osobiście skamerowanych. Liczę też na to, że UPC
    ponownie rąbnie się jak kiedyś - miałem sobie łącze 5/0.5, ale za niewielką
    dopłatą zrobiłem 5/1. Było w ofercie też 10/1, które pewnego czasu
    przerobiono na 20/2. I zapewne, aby poszło szybko i łatwo, lecieli po
    łebkach i tam, gdzie spływ był 10, zrobili 20, a tam, gdzie wydmuch 1,
    zrobiono 2. Jako, że po łebkach, na zwiększenie wydmuchu załapało się także
    moje łącze i przez spory czas miałem 5/2. Sprawdzałem, podstawowa wersja
    łącza nadal była 5/0.5...