    Newsgroups: pl.misc.telefonia
    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Subject: Re: Zastoj
    Date: Fri, 30 Jan 2015 18:47:47 +0100

    ACMM-033 napisało:

    > (...100 Mbps)
    >
    > Zdarza się, że posiadane 150 Mbps to za mało, zwłaszcza, gdy ciągnę
    > jakieś ISO DVD.

    Zwłaszcza?! Pełne DVD, to przy tej prędkości około pięciu minut. Biorąc
    pod uwagę, że ISO przydaje się głównie wtedy, gdy chce się je wypalić
    i na przykład zbootować w innym komputerze, to ten czas gubi się wśród
    czaów potrzebnych na inne czynności. Mnie nawet przy moich 20 Mbps czas
    na ciągnięcie obrazów płyt się nie dłuży.

    Kilka tygodni temu wymieniałem serwer stojący na drugim końcu miasta.
    Skopiowałem więc w nocy przez internet jakieś 150 GB jedo dysków na
    nowy, który stał obok mnie. A potem zawiazłem na miejsce. I nie było
    problemu. Gdybym miał dopiero na miejscu kopiować przez LAN, to by to
    było dla mnie bardziej uciążliwe. Może przy 150 Mbps by było jeszcze
    fajniej, ale dalsze zwiększanie prędkości niewiele by dało -- bo by
    się dyski i tak nie wyrabiały.

    To jest jakies pieprzenie w bambus, te dyrektywy unijne, że na przykład
    "80 procent gospodarstw domowych ma mieć dostęp do sieci o prędkości
    przynajmniej 250 Mbps". A co kurna z pozostałymi dwudziestoma procentami,
    ja się pytam? W naszych realiach usłyszą pewnie: BMT.

    --
    Jarek