  • 21. Data: 2011-03-06 18:09:08
    Temat: Re: Zasilanie wzmacniacza antenowego z kabla sygnalowego?
    Od: Mario <m...@p...onet.pl>

    > Jak ja... lubię takich symulantów. Sumulują naukę używając do tego
    > symulatorów. Jak nie jeden, który źródło napięciowe na wejścia
    > odwracające wzmacniacza operacyjnego podłącza, to inny chce robić
    > przetwornicę forward bez dławika wyjściowego.
    > A teraz kolejny, który nie wie, jak oddzielić składową zmienną od
    > stałej...
    >
    > Tak się kończy symulowanie zamiast rzetelnego laboratorium i nauki.

    Przynajmniej nie popsują na laborce zestawów edukacyjnych :) Za moich
    czasów żeby coś zasymulować to trzeba było listę połączeń sobie samemu
    zapisać a najlepiej jeszcze sobie wydziurkować na kartach perforowanych
    :) Do tej pory mam niechęć do symulacji. Wolę coś sobie polutować i
    zobaczyć jak działa.

    MD

  • 22. Data: 2011-03-06 18:10:33
    Od: Mario <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-03-06 17:15, Zygmunt M. Zarzecki pisze:

    > I uczą się z takich obrazków.
    > http://i53.tinypic.com/eiuj5z.jpg
    > http://i54.tinypic.com/2jczmvc.jpg
    > ;-)
    >
    > (sorry, touchpadem rysowane)
    >
    > zyga

    Szacun. Ja bym tak nie potrafił narysować sinusoidy touchpadem.

    MD

  • 23. Data: 2011-03-06 18:57:41
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello CheGitarra,

    Sunday, March 6, 2011, 4:03:17 PM, you wrote:

    > Czyli, z duzego zgrubsza, wyglada to tak
    > http://img217.imageshack.us/img217/8619/zasilanie.jp
    > (Ten pieciobok z prawej strony to port wyjsciowy)
    > Myslicie, ze symulator to lyknie?

    Symulator jak głupia gęś - wszystko łyknie.

    http://rtfm.killfile.pl/#lajza

    > jakby sami byli niewiadomo kim. Kazdy sie kiedys uczyl, nie?

    Jasne. Używaliśmy książek.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 24. Data: 2011-03-06 19:02:24
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello J.F.,

    Sunday, March 6, 2011, 4:49:27 PM, you wrote:

    > RoManie - raczej nauki, popartej przykladami przedsymulacyjnymi.
    > Oddzielanie skladowych mozna zademonstrowac i na symulatorze :-)

    A dlaczego nie - kwa nać! - w normalnym układzie? Potem taki matoł jeden
    z drugim, mieniący się "elektronikami" prawa Ohma nie znają a nawet jak
    potrafią wyklepać z pamięci formułkę, to już o zastosowaniu mowy nie
    ma.

    Dawne szkoły to elektroniki od nauki obsługi pilnika uczyły. I słusznie,
    bo po takiej szkole elektronik nie tylko programować potrafił.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 25. Data: 2011-03-06 20:04:07
    Od: CheGitarra <e...@t...pl>

    On 6 Mar, 19:04, Mario <m...@p...onet.pl> wrote:

    > Co to MWO?

    Microwave Office.

    On 6 Mar, 20:02, RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl> wrote:
    > Dawne szko y to elektroniki od nauki obs ugi pilnika uczy y. I s usznie,
    > bo po takiej szkole elektronik nie tylko programowa potrafi .

    'Za moich czasow, kiedy to jeszcze polowalismy na mamuty...'
    Nie ja ukladam program tych studiow, wiec bardzo prosze, odczep sie,
    co?

  • 26. Data: 2011-03-06 20:09:17
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello CheGitarra,

    Sunday, March 6, 2011, 9:04:07 PM, you wrote:

    > 'Za moich czasow, kiedy to jeszcze polowalismy na mamuty...'

    Tak jest. I na trolle - głupawe i niedouczone. I to mi do dzisiaj
    zostało.

    > Nie ja ukladam program tych studiow, wiec bardzo prosze, odczep sie,
    > co?

    To ty student jesteś i takie pytania zadajesz? Wstydu nie masz?

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 27. Data: 2011-03-06 20:23:25
    Od: CheGitarra <e...@t...pl>

    On 6 Mar, 21:09, RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl> wrote:

    > Tak jest. I na trolle - g upawe i niedouczone. I to mi do dzisiaj
    > zosta o.

    A ciebie wysylali na przynete, bo trolle dawaly sie nabrac, zes jeden
    z nich?

    > To ty student jeste i takie pytania zadajesz? Wstydu nie masz?

    Owszem, student, ponoc najlepszego wydzialu najlepszej politechniki w
    Polsce. Indeks odbieralem od rektora, ale gdzies mi sie zapodzial...

    Chyba dowiedzialem sie dosc jak na jeden dzien, dzieki wszystkim,
    ktorzy cos wniesli do tej dyskusji.

  • 28. Data: 2011-03-06 20:25:58
    Od: "Roman" <r...@p...onet.pl>

    Uzytkownik "CheGitarra" <e...@t...pl> napisal w wiadomosci
    i.googlegroups.com...
    > z radiowki jestem noga, a musze zaprojektowac wzmacniacz antenowy

    Moze zainwestuj kilkanascie PLN i kup taki gotowy wzmacniacz (jest mnóstwo
    modeli jedno, dwu, trzy tranzystorowych).
    "Rozpracuj" go - przynajmniej nabierzesz pojecia jak to sie buduje.

    Powodzenia
    Roman

  • 29. Data: 2011-03-06 20:33:37
    Od: CheGitarra <e...@t...pl>

    On 6 Mar, 21:25, "Roman" <r...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    > modeli jedno, dwu, trzy tranzystorowych).
    > "Rozpracuj" go - przynajmniej nabierzesz pojecia jak to sie buduje.

    Dzieki, nawet myslalem nad takim rozwiazaniem, ale wiekszosc gotowych
    wzmacniaczy teraz ma raczej elementy montowane powierzchniowo, a z
    takich trudno odcyfrowac co jest co (nawet jesli chodzi o typ
    elementu, ze nie wspomne o wartosci), ale jak bede w poblizu sklepu
    popatrze, czy nie maja czasem jakiegos z opisanymi czesciami.

  • 30. Data: 2011-03-06 22:03:44
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik CheGitarra napisał:
> [...]
    > specyfikacji mam cos takiego - 'impedancja wyjsciowa 75ohmow (kabel
    > wspolosiowy dostarczajacy jednoczesnie zasilanie)'
    > I tego wlasnie nie do konca rozumiem - kabel sygnalowy dostarcza
    > zasilanie? 12V stalego napiecia (takie mam napiecie zasilania) na
    > wyjsciu? Wrzuce cos takiego do symulatora, to dostane glupoty jakies
    > pewnie (dla niego takie zrodlo jest idealne wiec potraktuje je jako
    > sygnal staly), zas jesli wrzuce je gdzies z boku przy tworzeniu plytki
    > drukowanej dostane glupoty...
    >
    > Co mam z tym zrobic? Albo chociaz podpowiedz, czego mam szukac?

    Przeczytać na spokojnie, pomyśleć, iść do sklepu nie dla idiotów.

    Gdzie masz napisane że na wyjście wzmacniacza w. cz masz podpiąć
    zasilanie? Nie masz, zasilanie masz dostarczyć na górę po koncentryku.
    Między wyjściem wzmacniacza a przyłączem kabla idącego na dół separujesz
    od siebie DC i RF - wyjście wzmacniacza do kabla przez kondensator,
    zasilanie na zacisk zasilający wzmacniacza przez indukcyjność, pojemność
    do masy i może jeszcze raz indukcyjność albo rezystor - to właśnie
    trzeba osobno przesymulować. Podobny układ na dole - przez pojemność
    odsprzęgasz FR na telewizor czy co tam podpinasz pod antenę, przez filtr
    dolnoprzepustowy przypinasz zasilacz. Praktycznie wszysstkie wzmacniacze
    antenowe TV tak mają.

    --
    Darek