    Date: Sun, 06 Mar 2011 23:03:44 +0100
    From: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Zasilanie wzmacniacza antenowego z kabla sygnalowego?

    Użytkownik CheGitarra napisał:
    > Witam serdelecznie,
    > z radiowki jestem noga, a musze zaprojektowac wzmacniacz antenowy
    > 100-820 MHz, (wiem, mniej wiecej jak sie za to zabrac), ale w
    > specyfikacji mam cos takiego - 'impedancja wyjsciowa 75ohmow (kabel
    > wspolosiowy dostarczajacy jednoczesnie zasilanie)'
    > I tego wlasnie nie do konca rozumiem - kabel sygnalowy dostarcza
    > zasilanie? 12V stalego napiecia (takie mam napiecie zasilania) na
    > wyjsciu? Wrzuce cos takiego do symulatora, to dostane glupoty jakies
    > pewnie (dla niego takie zrodlo jest idealne wiec potraktuje je jako
> [...]

    Przeczytać na spokojnie, pomyśleć, iść do sklepu nie dla idiotów.

    Gdzie masz napisane że na wyjście wzmacniacza w. cz masz podpiąć
    zasilanie? Nie masz, zasilanie masz dostarczyć na górę po koncentryku.
    Między wyjściem wzmacniacza a przyłączem kabla idącego na dół separujesz
    od siebie DC i RF - wyjście wzmacniacza do kabla przez kondensator,
    zasilanie na zacisk zasilający wzmacniacza przez indukcyjność, pojemność
    do masy i może jeszcze raz indukcyjność albo rezystor - to właśnie
    trzeba osobno przesymulować. Podobny układ na dole - przez pojemność
    odsprzęgasz FR na telewizor czy co tam podpinasz pod antenę, przez filtr
    dolnoprzepustowy przypinasz zasilacz. Praktycznie wszysstkie wzmacniacze
    antenowe TV tak mają.

    --
    Darek