  • 1. Data: 2011-03-06 08:55:54
    Temat: ktora pamiec jest szybsza -matematyka
    Od: tom toka <t...@g...com>

    Witam
    przegladam materialy z przeliczania pamieci PC
    i strasznie sie zakrecilm
    podam 2 przyklady ktora sa OK, dla pokazania sytacji, a potem przyklad
    3, ktory nie rozumiem
    -
    przyklad 1:
    Pc-166
    PC-266
    DDR-400
    DDR3-400
    ktora pamiec jest najszybsbza
    wszystko podane tutaj jest w czestotliwosciach, , DDRi i DDR3 sa rowne
    sobie
    i sa szybsze od PC-166 i PC-266
    to jest ok

    przyklad 2:
    Pc-166
    PC-1600
    DDR2-400
    PC-8500

    tutaj instruktor przeliczycl PC8500/8 aby otrzymac czestotliwisc ,
    poniewaz PC-8500 to bandwith
    orazPC-1600/8
    majac
    PC-166
    PC-16--/8 = DDR-200
    DDR-400
    PC3-8500/8 = DDR 1066
    wiec PC3-8500 jest najszybsza jest ok

    problem jest teraz
    przyklad 3

    PC-133
    PC-2700
    DDR3-1600
    PC-3200
    DDR2-667

    a) uwazaja oni ze najszybsza jest DDR3-1600 , i magistrala to 800MHz
    --dlaczego nie 1600?? analogicznie do poprzednich przykladow
    1600x8=12800

    b_majac DDR2-677, dziela 667/2 aby otrzymac magistrale dlaczego to nie
    jest 667 skoro w poprzednim przykladzue DDR-400 mialo 400

    c) no i najciekawsze majac PC-2700 chca zamienic na czestotliwosc
    dzialac przez 16, majac 166Mhz, a dlaczego nie przez 8? jak
    poprzednie 2 przyklady?

    nig moge nigdzie znalazc do tego przykladow ani objasnienia

    pozdrawiam
    tom

  • 2. Data: 2011-03-06 10:00:34
    Temat: Re: ktora pamiec jest szybsza -matematyka
    Od: "Ela_W" <e...@o...pl>

    Uzytkownik "tom toka" <t...@g...com> napisal w > nig moge nigdzie
    znalazc do tego przykladow ani objasnienia

    trafiles na styk marketingu z rzeczywistoscia
    Poczytaj Lovecrafta
    Nic nie wyjasni, ale swiat ten sam

    E.W.

  • 3. Data: 2011-03-06 10:21:47
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    W dniu 06.03.2011 09:55, tom toka pisze:
    > DDR-400
    > DDR3-400
    > ktora pamiec jest najszybsbza
    Zdefiniuj szybkość.

    > wszystko podane tutaj jest w czestotliwosciach,
    W milionach transferów na sekundę. A transfery są robione na obu
    zboczach zegara, więc jest to podwojona częstotliwość IO.

    OIDP DDR2/3 różni się od DDR tym, że dane są tylko zatrzaskiwane zegarem
    IO a przetwarzane na zegarze "głównym".

    > , DDRi i DDR3 sa rowne
    Co znaczy, że "podstawowy" zegar dla DDR będzie 200MHz, a dla DDR3 100MHz.

> [...]
    >
    > a) uwazaja oni ze najszybsza jest DDR3-1600 , i magistrala to 800MHz
    > --dlaczego nie 1600?? analogicznie do poprzednich przykladow
    Tak, 1600x8=12800. Ale DDR3-1600 oznacza 1600 MT/s. Czyli zegar IO to
    800MHz, a zegar pamięci 200MHz.

    > b_majac DDR2-677, dziela 667/2 aby otrzymac magistrale dlaczego to nie
    > jest 667 skoro w poprzednim przykladzue DDR-400 mialo 400
    Bo tak się liczy magistralę.

    > c) no i najciekawsze majac PC-2700 chca zamienic na czestotliwosc
    > dzialac przez 16, majac 166Mhz, a dlaczego nie przez 8? jak
    > poprzednie 2 przyklady?
    Bo jak już pisałem częstotliwość pamięci, częstotliwość IO(FSB), ilość
    transferów na sekundę i ilość danych na sekundę to są różne wartości.

    > nig moge nigdzie znalazc do tego przykladow ani objasnienia
    Kiedyś były całkiem ładne opisy na en.wikipedia, zajrzałem i nadal są.

    Michoo