    From: Piotr Gałka <p...@c...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Zasady symulacji układu
    Date: Tue, 12 Jan 2016 16:02:47 +0100

    Użytkownik "Dariusz Dorochowicz" <_...@w...com> napisał w wiadomości
    news:n6p6vp$jo4$1@node2.news.atman.pl...

    > Zdaje się, że wszystko, co ma spice w nazwie działa na tym samym
    > algorytmie, jeśli można tak powiedzieć. Przynajmniej w części
    > obliczeniowej.

    Niedawno zainstalowałem sobie LTSpice wcześniej trochę o nim poczytawszy. Z
    tego co czytałem to wynikało, że te algorytmy to nie tak do końca są całkiem
    takie same. OIDP było coś takiego, że jakiś problem daje się rozwiązać na
    dwa sposoby - jeden szybszy i bardziej zgodny z rzeczywistością ale dla
    układów, które w rzeczywistości są stabilne dający jakieś minimalne drgania
    w wyniku obliczeń, których podobno inżynierowie nie akceptowali i dlatego w
    Spice (tym oryginalnym) wybrano drugi dający bardziej stabilne wyniki. Jest
    on podobno zbyt optymistycznie stabilny - bezstratny LC w Spice da drgania
    gasnące. Układ niestabilny w rzeczywistości może być w Spice stabilny.
    Autor LTSpice chwali się, że zastosował ten pierwszy, ale z jakimiś
    modyfikacjami i bezstratny LC w LTSpice daje drgania niegasnące. Powtarzam
    co zapamiętałem, sam nie sprawdzałem.
    A to dotyczy tylko jednego problemu. Czyli różnic w algorytmach może być
    więcej.
    LTSpice ma wprowadzony jakiś specjalny algorytm pozwalający symulować
    przetwornice DCDC podobno nawet 1000 razy szybciej od klasycznego Spice.
    Pozwala też na opis scalaków DCDC jakimś nieudokumentowanym językiem i w tej
    postaci są zapisane modele scalaków Lineara.
    P.G.