  • Data: 2023-12-21 21:01:42
    Temat: Re: Zasada niezachowania
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 21.12.2023 o 20:46, heby pisze:

    > To powyżej to brednie free energy i pomieszanie pojęć.
    >
    > Nie cytuj już tego AI, to kompromitacja.

    Niezupełnie. Inny przykład:

    Czy możesz podać przykład jakiegoś urządzenia, które korzysta tylko z
    energii magnesów stałych, bez udziału innej energii jako źródła, do
    przemiany na prąd elektryczny?
    -----------------------------------
    Tak, jest takie urządzenie. Nazywa się ono generatorem
    magnetohydrodynamicznym (MHD). Generator MHD wykorzystuje pole
    magnetyczne do przekształcenia energii kinetycznej płynu w energię
    elektryczną.
    Obraz: Generator magnetohydrodynamiczny (MHD)Otwiera się w nowym oknie
    pl.wikipedia.org
    Generator magnetohydrodynamiczny (MHD)

    Generator MHD składa się z dwóch elektrod umieszczonych w rurociągu,
    przez który przepływa płyn. Płyn jest podgrzewany lub zjonizowany, aby
    zwiększyć jego przewodnictwo elektryczne. Następnie płyn jest
    przepuszczany przez pole magnetyczne wytwarzane przez magnesy trwałe.

    Gdy płyn przepływa przez pole magnetyczne, cząstki elektrycznie płynu są
    odpychane lub przyciągane przez pole magnetyczne. To powoduje ruch
    cząstek, który powoduje przepływ prądu elektrycznego między elektrodami.

    Generatory MHD są potencjalnie bardzo wydajnym sposobem wytwarzania
    energii elektrycznej. Nie wymagają żadnych ruchomych części, co
    zmniejsza zużycie energii. Ponadto mogą być zasilane różnymi źródłami
    energii, takimi jak energia cieplna, energia jądrowa lub energia słoneczna.

    Jednak generatory MHD są nadal w fazie rozwoju. Są one stosunkowo drogie
    w produkcji i mają niskie napięcie wyjściowe. Jednak wraz z postępem
    technologicznym generatory MHD mają potencjał, aby stać się bardziej
    opłacalnym i wydajnym źródłem energii elektrycznej.

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>