    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Subject: Re: Zarowki - o co cho?
    Date: Sun, 9 Sep 2012 09:34:20 +0200

    Dnia Sat, 8 Sep 2012 14:33:22 -0700 (PDT), W.Kr. napisał(a):
    > Zatem wszystkie fikuśne kandelabry, lichtarze, żyrandole co mają takie
    > żaróweczki na inne gwinty niż "unijne" chińskie , trzeba wyrzucić albo
    > pokazywać je tylko w dzień.

    No nie, jakbys nie zauwazyl, to te wszystkie nowe zrodla sa w starych
    gwintach.
    Natomiast .. nowe czasy stawiaja nowe wymogi i daja nowe mozliwosci.
    Zadanie dla artystow - zrobic piekna oprawe dla rurowych swietlowek (*)
    Moze np tak http://jfox.republika.pl/images/lampa2.jpg

    A oni jakby ciagle sa zarowko-E27-centryczni :-)

    * - tylko ze unia juz ma dyrektywe zakazujaca lamp zawierajacych rtec - nie
    wiem jak to ma dzialac - nie bedzie swietlowek ?

    Pozostaje wiec pomyslec jak pieknie obudowac LEDy.

    > Z tą ekologią, rtęcią w elektrowni, i
    > podobnymi "wynalazkami" jest tak jak z produkcją "odnawialnego"
    > ekologicznego paliwa do elektrowni. Tnie się lasy, spala odnawialne po
    > pół wieku paliwo. Tylko jak z tą odnową tlenu z dwutlenku węgla?
    > Zielone płuca idą na przemiał.

    Ja tam nie wiem, ale jak na miejscu starego lasu zasadzi sie nowy, to
    zielone pluca nadal mamy. I kto wie czy taki rosnacy las nie produkuje
    wiecej tlenu niz stary.

    Ale ... las w ogole nie "produkuje" tlenu. Wiaze CO2 w drewno, potem drzewo
    umiera, a w koncu jakies mikroorganizmy lub pozar zamieniaja je z powrotem
    na CO2, zuzywajac tlen. No chyba ze mamy bagno i gdzies tam nam sie buduje
    nowy poklad wegla.

    A wiec ... zysk z lasu jest wtedy, jak wywozimy drewno do elektrowni, a w
    zamian nie zuzywamy wegla/ropy kopalnej.

    > Jak Unia zechce wprowadzić znormalizowany dyrektywą sik w pisuar, to
    > ocipieję ze szczęścia wstąpienia do tej organizacji.

    A nie ma ?

    J.