  • 11. Data: 2014-02-14 16:52:21
    Temat: Re: Żarówka LED a miganie
    Od: Jingiel <x...@x...xx>

    >Jedne mają "chińską przetworniczkę" do ledów, inne mają
    > tylko szeregowy kondensator (i diody). Takie obciążenie
    > prawie-czysto-pojemnościowe ubija triaka. Dałbyś rezystor 100ohm w
    > szereg, to byłoby lepiej.

    Ledówka z Lidla, więc nie ma się co spodziewać jakiejś wymyślnej
    przetwornicy. Rezystor pewnie słusznej mocy, tak z 10W, bo przyznam, że
    ta ledówką 4W trochę słabo wypada w porównaniu z żarówką 40W.

  • 12. Data: 2014-02-14 17:54:23
    Od: Jakub Rakus <s...@o...pl>

    On 14.02.2014 15:12, Jacek Maciejewski wrote:

    > Proponuję popularyzować formę "ledówka".

    Za łatwo można pomylić z lodówką ;)

    Jakub Rakus

  • 13. Data: 2014-02-14 18:49:32
    Od: Paweł Kasztelan <P...@g...com>

    W dniu 2014-02-14 17:54, Jakub Rakus pisze:

    > Za łatwo można pomylić z lodówką ;)

    Nie :) Bo to będzie specjalna lodówka dla lwów.
    Leodówka :)

    Pozdr. PK.

  • 14. Data: 2014-02-14 18:57:32
    Od: Jingiel <x...@x...xx>

    > Za łatwo można pomylić z lodówką ;)

    Też takie miałem pierwsze skojarzenie:-)

  • 15. Data: 2014-02-14 20:27:38
    Od: BartekK <s...@d...org>

    W dniu 2014-02-14 16:52, Jingiel pisze:

    > Ledówka z Lidla, więc nie ma się co spodziewać jakiejś wymyślnej
    > przetwornicy. Rezystor pewnie słusznej mocy, tak z 10W, bo przyznam, że
    > ta ledówką 4W trochę słabo wypada w porównaniu z żarówką 40W.
    Zakładając, że ta ledówka na prawdę ma 4W - to po co dużej mocy
    rezystor? 4W/230v = 17mA, na szeregowym 100Ohm będzie podczas pracy
    spadek napięcia 1.7V, czyli 28.9mW w ciepło = nic. Jak dasz 1Kohm to
    będzie "znacznie lepiej" jeśli chodzi o prąd udarowy, a straty mocy
    wzrosną "dramatycznie" ;) do 289mW - ćwierćwatowy rezystor może nie dać
    rady...

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 16. Data: 2014-02-14 21:07:53
    Od: Jingiel <x...@x...xx>

> [...]
    > będzie "znacznie lepiej" jeśli chodzi o prąd udarowy, a straty mocy
    > wzrosną "dramatycznie" ;) do 289mW - ćwierćwatowy rezystor może nie dać

    No ok, ale pewnie przy tym rezystorze lepiej nie wkręcać normalnej
    żarówki, a w środku obudowy zostawić kartkę z taką wiadomością dla
    potomnych:-)

  • 17. Data: 2014-02-14 21:13:34
    Od: Pawel O'Pajak <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > Pewnie żarówka ma na wejściu mostek i pojemność. Dlatego jest spory
    > impuls prądowy przy załączeniu.

    Ale klasyczna zarowka zanim sie rozgrzeje, tez jest niemal zwarciem.
    Skoro diody w mostku nie odlatuja, to albo sa po byku bardziej niz
    triak, albo trwa to dluzej, niz rozgrzewanie zarowki.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 18. Data: 2014-02-14 22:07:38
    Od: Grzexs <g...@g...pl>

    > Proponuję popularyzować formę "ledówka".

    Świecidło ledowe.

    --
    Grzexs

  • 19. Data: 2014-02-14 22:27:43
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    On 14.02.2014 11:47, Jingiel wrote:

    > Postanowiłem ostatnio zamienić tradycyjną żarówkę w lampie
    > sygnalizacyjnej od napędu bramy Nice

    To urządzenie mieści w sobie więcej poronionych pomysłów, ale skoro mowa
    o lampie: tam żarówka po prostu się strzepuje. Gdyby zastosowali żarówkę
    na 24V od kierunkowskazów (siłowniki na 24V), to byłaby wieczna, ale
    NIE! - wsadzili na 230 i to jeszcze na mały gwint - wymienialiśmy na
    ledówki (akurat nic się nie paliło... nie były z resztą tanie) ... to
    się znowu france odkręcały (bo ciężkie).

    --
    Mirek.

  • 20. Data: 2014-02-15 08:39:45
    Od: Jingiel <x...@x...xx>

    W dniu 2014-02-14 22:27, Mirek pisze:

    > To urządzenie mieści w sobie więcej poronionych pomysłów, ale skoro mowa
    > o lampie: tam żarówka po prostu się strzepuje.

    Dokładnie, brama czasem drży z racji swojej wagi. Szczególnie, gdy na
    końcu wchodzi w zamek. Zresztą jak na taką firmę parę baboli tam jest.
    Po ponad roku użytkowania musiałem wymieniać diorę od fotokomórki, bo
    straciła emisję. Z lipnych podzespołów korzystają.