  • 1. Data: 2015-01-13 18:34:57
    Temat: Zapytanie o LEDy
    Od: Waldemar <w...@z...fu-berlin.de>

    Dzieńdobrywieczór,

    poszukuję ostatnio LEDów, ale takich trochę dziwniejszych. Konkretnie
    potrzebuję w miarę równomiernie oświetloną powierzchnię fi 8mm. LED nie
    może być wyższy, niż 3mm (no 3.5mm max). Dotychczas bierzemy normalne
    LEDy 8mm i szlifujemy obudowę na wysokość. Dla kilku sztuk to ok, ale
    przy ok. 500, które potrzebujemy aktualnie to dość upierdliwe. Montaż
    obojętny, może być THD, może być SMD, płytkę się i tak zrobi. Aha, dioda
    musi być zielona ;-).
    Macie jakiś pomysł? Chińczycy pewnie by zrobili, ale 1000x tyle, a tego
    nie potrzebuję.

    Myślałem też o diodach SMD 0402 i dyfuzorze, ale po wypróbowaniu z
    kawałkiem barwionego plexi grubości 2mm sprawę olałem, bo było
    nierównomiernie oświetlone. Może jakiś pomysł w tym kierunku?

    To dla myszy i szczurów, one chcą ładne światło ;-)

    Waldek

  • 2. Data: 2015-01-13 19:20:45
    Temat: Re: Zapytanie o LEDy
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 2015-01-13 o 18:34, Waldemar pisze:
> [...]
    > nierównomiernie oświetlone. Może jakiś pomysł w tym kierunku?
    >
    > To dla myszy i szczurów, one chcą ładne światło ;-)

    Skoro ma być płaskie i równomierne to może folia OLED jak
    http://www.conrad.pl/Modu%C5%82y-OLED.htm?websale8=c
    onrad&ci=SHOP_AREA_26436_0212364
    (drogo)
    lub folia elektroluminescencyjna
    http://www.conrad.pl/Folia-elektroluminescencyjna,-6
    0-110-V,-25000-h,-400-1500-Hz,-138-x-34-mm,-bia%C5%8
    2a.htm?websale8=conrad&pi=184084

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 3. Data: 2015-01-13 19:24:31
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

> [...]
    > przy ok. 500, które potrzebujemy aktualnie to dość upierdliwe. Montaż
    > obojętny, może być THD, może być SMD, płytkę się i tak zrobi. Aha, dioda
    Polutować najlepiej smd na duże niepocięte płytki (formatkę),
    przefrezować plastik z góry na żądaną wysokość, ewentualnie
    przeszlifować i połamać płytki na pojedyncze.

    --
    Pozdr

    Janusz_K

  • 4. Data: 2015-01-14 10:28:38
    Od: Waldemar <w...@z...fu-berlin.de>

    Am 13.01.2015 um 19:20 schrieb Mario:

> [...]
    > lub folia elektroluminescencyjna
    > http://www.conrad.pl/Folia-elektroluminescencyjna,-6
    0-110-V,-25000-h,-400-1500-Hz,-138-x-34-mm,-bia%C5%8

    OLEDy może są alternatywą. Już conieco szukałem, ale jeszcze nic
    sprawnego nie znalazłem. Problemem może być temperatura, urządzenie musi
    wytrzymać autoklaw, OLEDy zdaje się wysokiej temperatury nie lubią.

    Folia EL chyba się nie sprawdzi, szef nie chce prądu zmiennego w
    okolicach zwierząt. One mają chip rfid pod skórą, pod wpływem zmiennego
    pola EM może "brzęczeć" i biedne myszki dostaną świra.

    Poszukam z tymi OLEDami, może podpasuje. Te konradowskie są "nieco" za
    duże. Potrzebuję fi 8mm.

    Dzięki

    Waldek

  • 5. Data: 2015-01-14 10:30:06
    Od: Waldemar <w...@z...fu-berlin.de>

    Am 13.01.2015 um 19:24 schrieb janusz_k:

    > Polutować najlepiej smd na duże niepocięte płytki (formatkę),
    > przefrezować plastik z góry na żądaną wysokość, ewentualnie
    > przeszlifować i połamać płytki na pojedyncze.

    No to nic nie zyskam. W tej chwili lutuję diodę 8mm, frezuję na żądaną
    wysokość i szlifuję. Właśnie tego frezowania i szlifowania chciałbym
    uniknąć.

    Dzięki

    Waldek

  • 6. Data: 2015-01-14 10:56:00
    Od: Michał Smolnik <m...@g...com>

    W dniu 14.01.2015 o 10:30, Waldemar pisze:

    > No to nic nie zyskam. W tej chwili lutuję diodę 8mm, frezuję na żądaną
    > wysokość i szlifuję. Właśnie tego frezowania i szlifowania chciałbym
    > uniknąć.

    Mi przychodzą do głowy dwa pomysły:
    1) Może wystarczyłoby zautomatyzować proces obróbki LED 8mm - odpowiedni
    uchwyt, czy obróbka w formatkach.
    2) LED SMD + cienki dyfuzor z PA6 lub PE frezowany na odpowiedni kształt
    z wnękami na diody.

    W razie czego mogę pomóc w obu kwestiach.

    Pozdrawiam,
    --
    Michał

  • 7. Data: 2015-01-14 18:14:50
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 2015-01-14 o 10:30, Waldemar pisze:

    > No to nic nie zyskam. W tej chwili lutuję diodę 8mm, frezuję na żądaną
    > wysokość i szlifuję. Właśnie tego frezowania i szlifowania chciałbym
    > uniknąć.
    Wiem, zyskasz tylko tyle że zrobisz to na formatce a nie pojedynczej
    płytce,
    czyli w sumie operacji mniej.

    --
    Pozdr

    Janusz_K

  • 8. Data: 2015-01-14 23:54:06
    Od: Artur Miller <n...@n...com>

> [...]
    > nierównomiernie oświetlone. Może jakiś pomysł w tym kierunku?
    >
    > To dla myszy i szczurów, one chcą ładne światło ;-)

    to pewnie nie jest wystarczająco równomierne?
    http://www.aliexpress.com/item/The-light-guide-plate
    -backlight-LED-backlight/1836599642.html

    @

  • 9. Data: 2015-01-15 11:55:41
    Od: Waldemar <w...@z...fu-berlin.de>

    Am 14.01.2015 um 23:54 schrieb Artur Miller:

    > to pewnie nie jest wystarczająco równomierne?
    > http://www.aliexpress.com/item/The-light-guide-plate
    -backlight-LED-backlight/1836599642.html

    Nawet by pasowało. To, czego nie napisałem, to to, że ustrojstwo jest
    częścią "placu zabaw" dla myszy i szczurów. Są to małe moduły o
    wymiarach n*2.5mm x 40mm. W tym przypadku n=4, czyli mam 10x40mm
    miejsca. Grubość tego to 20mm, dlatego muszę te diody 8mm frezować.
    Oprócz tego jest tam jeszcze parę otworów i bariera świetlna. Bariera
    wystaje ponad diodę (myszka widzi światło i pakuje swój nosek do dziury,
    bariera to rozpoznaje). Dlatego szlifowanie diod po zamontowaniu jest
    nieco upierdliwe. Chyba, że robiłbym to na raty. Najpierw montowanie
    diod, szlif, potem reszta. Formatkę mam i tak, na jednej są 32 płytki.
    Pogadam z naszym mechanikiem jak mu będzie wygodniej. Jak na razie
    zostanę przy normalnych diodach 8mm.

    Dzięki za zainteresowanie

    Waldek

  • 10. Data: 2015-01-21 14:49:42
    Od: "Kamil" <n...@t...pl>

    Użytkownik "Waldemar" napisał:

    Mało napisał, ale zacytował wiele. Coraz więcej takich kretynów na grupach
    cyrujących bez sensu całe epistoły. Netykieta to dla nich obce słowo.

    Pzdr