  • 1. Data: 2015-01-12 19:25:55
    Temat: mały przełącznik dźwigienkowy i żarówka ledowa
    Od: Jakub Rakus <s...@o...pl>

    Jest sobie baaardzo stara i bardzo porządna nabiurkowa lampa, która może
    służyć też w celach obronnych :D Wyszarpałem ją kiedyś z jakiegoś
    złomowiska i po "renowacji" służy mi do oświetlenia biurka. Niestety
    była kompletnie pozbawiona części "elektrycznej", więc musiałem wciągnąć
    nowe przewody, założyć oprawkę no i właśnie nieszczęsny włącznik. W
    płaskiej żeliwnej podstawie lampy jest otwór na ów włącznik i ze
    współczesnych wytworów mieści się tam tylko mały przełącznik
    dźwigienkowy, o taki: http://tinyurl.com/owqlkxb
    Problemem dla niego jest niezbyt przyjemne przy załączaniu obciążenie,
    czyli żarówa ledowa 230VAC. Jeden wyłącznik po pół roku codziennego
    używania zaczął w środku iskrzyć, co było słychać i widać w postaci
    błysku lub błysków lampy przy włączaniu/wyłączaniu. Założyłem nowy,
    sekcja denata wykazała poważne opalenie styków i całego wnętrza.
    Zastanawiam się jak temu zaradzić, jakiś warystor, transil, kondensator,
    cewka? Tylko gdzie by to włączyć w obwód? Jak dam kondzioła równolegle
    ze stykami to będę miał z lampy biurkowej marną lampę błyskową o bliżej
    nieokreślonej częstotliwości błyskania.

    Jakub Rakus

  • 2. Data: 2015-01-12 19:43:48
    Od: BartekK <s...@d...org>

    W dniu 2015-01-12 o 19:25, Jakub Rakus pisze:
    > mały przełącznik dźwigienkowy, o taki: http://tinyurl.com/owqlkxb
    No ale te małe - niezbyt się nadają do pracy przy 230v AC (cokolwiek by
    chińczyk na nich nie pisał). Nawet ta ich większa wersja - w chińskim
    wykonaniu - słabo (krótko) sobie radzi przy 230v.

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 3. Data: 2015-01-12 19:54:20
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc[kropka]pl>

> [...]
    > cewka? Tylko gdzie by to włączyć w obwód? Jak dam kondzioła równolegle
    > ze stykami to będę miał z lampy biurkowej marną lampę błyskową o bliżej

    S202
    :-)

    P.P.

  • 4. Data: 2015-01-12 19:55:06
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Jakub Rakus" napisał w wiadomości
> [...]
    >nieszczęsny włącznik. W płaskiej żeliwnej podstawie lampy jest otwór
    >na ów włącznik i ze współczesnych wytworów mieści się tam tylko mały

    Jakiej srednicy ta dziura ?
    Bo dawniej byl tam prawdopodobnie wylacznik przyciskowy, taki troche
    jak koniec dlugopisu.
    I wydaje mi sie, ze gdzies to wspolczesnie widzialem.

    O,
    http://www.elektrykasklep.pl/towar/wn401-schneider-l
    acznik-jednobiegunowy-przyciskowy/
    chwilowy brak, przesylka zabija, ale moze jeszcze w jakims sklepie sa
    :-)

    O, Schneider ... moze i w biezacej produkcji.
    Uwaga - moze miec inna srednice gwintu.

    W castoramie czy w obi sa tez wylaczniki na sznurek - moze zamontowac
    w zupelnie innym miejscu ?

    Ewentualnie ... potencjometr sciemniacza ? :-)
    Czy tam delikatny mikrostyk albo dotykowy sensor i SSR :-)

    A moze taki bedzie mocniejszy
    http://www.conrad.pl/?websale8=conrad&pi=700036

    O, w odnosnikach podobne produkty, mozna zaszalec cenowo lub ukladowo.

    rezystor albo termistor NTC.

    J.

  • 5. Data: 2015-01-12 21:13:28
    Od: ajt <a...@u...com.pl>

    W dniu 2015-01-12 19:25, Jakub Rakus pisze:
> [...]
    > nowe przewody, założyć oprawkę no i właśnie nieszczęsny włącznik. W
    > płaskiej żeliwnej podstawie lampy jest otwór na ów włącznik i ze

    Takie cóś?
    http://allegro.pl/wylacznik-wn-4-stara-lampka-nowy-i
    4984852342.html
    Andrzej
    www.radom.city

  • 6. Data: 2015-01-12 21:19:11
    Od: ajt <a...@u...com.pl>

    Tu jeszcze ktoś ma:
    http://allegro.pl/lacznik-do-wbudowania-wn-4-1-i4938
    580706.html
    albo tu:
    http://www.ihe24.pl/male-wylaczniki/231-wylacznik-wn
    -41.html

    Andrzej
    www.radom.city

  • 7. Data: 2015-01-12 22:13:25
    Od: Jakub Rakus <s...@o...pl>

    On 12.01.2015 21:13, ajt wrote:

    > Takie cóś?
    > http://allegro.pl/wylacznik-wn-4-stara-lampka-nowy-i
    4984852342.html

    Dzięki, chyba właśnie takie coś tam powinno być, zainteresuje się nim
    jak się upali ten co wczoraj założyłem. Szkoda tylko, że to plastikowe
    dziadostwo jest takie brzydkie, ten metalowy dźwigienkowy prezentuje się
    znacznie bardziej okazale ;)

    Jakub Rakus

  • 8. Data: 2015-01-12 22:14:54
    Od: Jakub Rakus <s...@o...pl>

    On 12.01.2015 19:55, J.F. wrote:

    >termistor NTC.

    To jest pewna myśl, gdzieś może jakiś mam to spróbuje.

    Jakub Rakus

  • 9. Data: 2015-01-12 22:56:45
    Od: "Akond ze Skwak" <a...@z...skwak>

    Nie da się tam wcisnąć jakiegoś triaka ? (opto)

  • 10. Data: 2015-01-12 23:06:55
    Od: Zachariasz Dorożyński <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 12 stycznia 2015 22:56:47 UTC+1 użytkownik Akond ze Skwak
    napisał:
    > Nie da się tam wcisnąć jakiegoś triaka ? (opto)

    I kurwa jeszcze procesor i połączenie z netem.